Search
Close this search box.

ویزای کارآفرینی آمریکا (ویزای استارتاپ)

ویزای کارآفرینی آمریکا یا ویزای استارتاپ آمریکا یک فرصت عالی برای کسانی است که می‌خواهند کسب و کار خود را جهانی کنند.

ایالت متحده آمریکا به‌عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شود و با ایجاد بسترهای مناسب از کسب و کارهای نوپا و نوآوری‌ها حمایت می‌کند. با این حال ممکن است از نظر بسیاری افراد ایجاد شغل در آمریکا و اخذ اقامت آن کار دشواری باشد.

در این مطلب ما قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با دریافت ویزای کارآفرینی (استارتاپ) آمریکا کار خود را در این کشور راه‌اندازی کرده و گرین کارت آن را بگیرید. پس تا انتها با ما همراه باشید تا دریچه‌های جدیدی از زندگی و کار در آمریکا با ویزای کارآفرینی روی شما باز کنیم.

در این وبلاگ قبلا اطلاعات جامعی در مورد ویزای استارتاپ کانادا و ویزای استارتاپ ایرلند و ویزای استارتاپ استونی را ارایه داده‌ایم.

ویزای کارآفرینی آمریکا چیست؟

ویزای کار آفرینی یا ویزای استارتاپ آمریکا یکی از انواع ویزاهایی است که به افراد اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کرده یا سرمایه‌گذاری کنند.

هدف از ارائه این ویزا گسترش کارآفرینی و ایجاد شغل در این کشور است که علاوه بر کمک به اقتصاد آن به مهاجران نیز کمک می‌کند تا از این طریق بتوانند یک کسب و کار جهانی داشته باشند.

شرکت‌های آمریکایی جزو بهترین استارتاپ‌ها محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها می‌توانند با سرمایه کم کسب و کار خود را در کشور آمریکا آغاز کرده و به ارائه خدمات یا محصولات بپردازند.

البته هر نوع کسب و کاری را نمی‌توان به عنوان استارتاپ تلقی کرد، بلکه استارتاپ‌ها به مشاغلی اشاره دارد که به تازگی راه‌اندازی شده‌اند و قصد دارند یا یک ایده جدید یا یک مشکل از قبل مطرح شده را حل کنند.

ویزای استارتاپ ایالت متحده آمریکا برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای استارتاپ ایالت متحده آمریکا این فرصت را در اختیار افراد مختلف در سراسر جهان قرار می‌دهد تا بتوانند کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کنند. متقاضیان این ویزا می‌توانند با شروع کار خود در آمریکا علاوه بر کسب درآمد از مزایای تجاری و اقتصادی آن بهره‌مند شوند. این نوع ویزای مزایای متعددی برای دارندگان آن ایجاد می‌کند که ما در زیر آنها را بیان کرده‌ایم.

مزایای ویزای استارتاپ آمریکا:

  • دسترسی به بازارهای جهانی
  • فرصت رقابت با کسب و کارهای مختلف
  • جذب مشتریان در سراسر دنیا
  • ارائه خدمات و محصولات نوآورانه
  • پیشرفت شغلی و اقتصادی
  • گسترش کسب و کار و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر
  • دریافت اقامت یا شهروندی کشور آمریکا

انواع ویزای استارتاپ آمریکا

ایالت متحده آمریکا به متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ دو نوع ویزا ارائه می‌کند که شامل ویزای E-2 و EB-5 هستند. این ویزاها به متقاضیان اجازه می‌دهند تا در آمریکا کسب و کار خود را شروع کنند اما شرایط و ویژگی‌های هر یک از آنها متفاوت است که ما در زیر به بررسی هر یک از آنها پرداخته‌ایم.

ویزای E-2

ویزای سرمایه گذاری آمریکا یا E-2 یک ویزای سرمایه‌گذاری غیرمهاجرتی است که کارآفرینان می‌توانند از آن برای کار در این کشور دریافت کنند. افرادی می‌توانند این ویزا را بگیرند که دارای تابعیت کشورهای عضو معاهده با آمریکا باشند.

در واقع برخی کشورها در جهان با آمریکا دارای معاهده مشترک تجاری و اقتصادی هستند که شهروندان و افراد دارای تابعیت آن می‌توانند ویزای E-2 را کسب کنند. علاوه بر این متقاضی باید سرمایه قابل توجهی داشته باشد که نشان دهد توانایی مالی لازم برای کار در آمریکا را دارد.

ویزای EB-5

 ویزای EB-5 در سال 1990 برای معرفی شد و کارآفرینان واجد شرایط می‌توانستند از این طریق شغل خود را راه‌اندازی کنند. در حال حاضر نیز این ویزای استارتاپ وجود دارد و متقاضیان در سراسر دنیا می‌توانند آن را دریافت کنند.

ویزای EB-5 یک ویزای مهاجرتی است و متقاضیانی که موفق به دریافت آن می‌شوند می‌توانند گرین کارت کشور آمریکا را نیز بگیرند.

مزایای ویزای استارتاپ ایالات متحده برای کارآفرینان

ویزای کارآفرینی یا ویزای استارتاپ آمریکا به کارآفرینان اجازه می‌دهد تا بتوانند وارد این کشور شده و از مزایای تجاری و اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

این ویزا می‌تواند امکان شرایط اقامت دائم را برای دارندگان آن فراهم کند و از این رو افراد علاوه بر فعالیت تجاری در این کشور زندگی کنند. به همین منظور ما در زیر به بررسی بیشتر مزایای این نوع ویزا خواهیم پرداخت.

مزایای ویزای E-2

ویزای E-2 برای دارندگان آن مزایای متعدد دارد که از جمله آنها شامل موارد زیر است:

  • انعطاف‌پذیری تجاری: دارندگان ویزای E-2 می‌توانند در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تجاری شرکت کرده و هیچ محدودیتی از این نظر نخواهند داشت.
  • مهاجرت خانوادگی: یکی از مهم‌ترین مزایای این ویزا امکان مهاجرت همسر و فرزندان دارندگان آن است؛ بنابراین همسر و همچنین فرزندان زیر 21 سال دارمدگان ویزای E-2 می‌توانند به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا به کار یا تحصیل بپردازند.
  • عدم محدودیت در سرمایه‌گذاری: دارندگان ویزای E-2 باید سرمایه قابل توجهی داشته باشند اما مزیت داشتن این ویزا عدم وجود هیچ‌گونه سقفی برای سرمایه‌گذاری است.
  • ارائه سریع‌تر ویزا: برخلاف سایر ویزاهای استارتاپ ویزای E-2 طی مدت زمان کوتاه‌تری بررسی و به متقاضیان واجد شرایط آن مشخص خواهند شد.
  • تمدید آسان: امکان تمدید آسان این ویزا به طور نامحدود برای دارندگانی که شرایط لازم را دارند فراهم شده است و از این رو دردسرهای تمدید برای این ویزا وجود ندارد.
  • دریافت اقامت: هرچند که ویزای E-2 یک ویزای غیرمهاجرتی است اما در عین حال با داشتن برخی شرایط می‌توان گرین کارت کشور آمریکا را دریافت کرد.

مزایای ویزای EB-5

ویزای EB-5 نیز مانند ویزای E-2 دارای مزایای متعددی است که ما در زیر به بررسی بیشتر آن پرداخته‌ایم:

  • اکوسیستم ایالات متحده برای کسب و کار: از طریق ویزای EB-5 می‌توان از محیط تجاری آمریکا و مزایای آن همچون آخرین فناوری‌های نوآورانه، سیاست‌های مالیاتی جذاب و دسترسی به بازارهای جهانی بهره‌مند شد.
  • دریافت اقامت دائم: دریافت گرین آمریکا ممکن است سال‌های زیادی به طول بینجامد اما با داشتن ویزای استارتاپ EB-5 این مسیر هموار شده و دارندگان پس از 2 سال فعالیت تجاری در این کشور و داشتن شرایط لازم می‌توانند اقامت آن را بگیرند.
  • امکان مهاجرت خانوادگی: ویزای EB-5 این امکان را برای خانواده‌های دارندگان آن فراهم می‌کند تا بتوانند به آمریکا مهاجرت کنند؛ بنابراین همسر و فرزندان زیر 21 ساله دارندگان ویزای EB-5 می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند.
  • عدم نیاز به حمایتگر مالی: برای دریافت برخی از ویزاهای کسب و کار در آمریکا لازم است تا متقاضی یک حامی مالی داشته باشد اما خوشبختانه این ویزا نیازی به حامی مالی ندارد.
  • مزایای تحصیلی: فرزندان افرادی که با ویزای EB-5 به آمریکا مهاجرت می‌کنند می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی، امکانات آموزشی و کمک‌هزینه‌های تحصیلی استفاده کنند.
  • سفر در داخل و خارج از ایالت آمریکا: دارندگان ویزای EB-5 می‌توانند به داخل یا خارج از ایالت متحده آمریکا سفر کنند. البته برای سفرهای خارجی محدودیت‌های زمانی در نظر گرفته شده است.
  • برخورداری از مراقبت‌های پزشکی و درمانی: دارندگان ویزای EB-5 همانند سایر شهروندان آمریکایی می‌توانند از امکانات بهداشتی و پزشکی مانند بیمه درمانی برخوردار شوند.

محتوای مرتبط با این مقاله:

قانون بین المللی کارآفرین (International Entrepreneur Rule)

قانون بین‌المللی کارآفرین به کارآفرینان بین‌المللی فرصتی می‌دهد تا به‌طور موقت در ایالات متحده زندگی و کار کنند. این قانون یک ویزا نیست بلکه یک دوره اقامت مجاز محسوب می‌شود که توسط وزارت امنیت داخلی (DHS) اعطا می‌شود.

بر اساس این قانون DHS ممکن است از مجوز آزادی مشروط خود برای اعطای یک دوره اقامت مجاز تا 30 ماه استفاده کند که قابلیت تمدید برای 30 ماه دیگر را نیز دارد.

برای واجد شرایط بودن برای قانون کارآفرینی بین‌المللی ذینفع باید ثابت کند که اقامت او در ایالات متحده از طریق پتانسیل رشد سریع کسب‌وکار و ایجاد شغل، منافع عمومی قابل توجهی به همراه خواهد داشت. این بدان معناست که کارآفرین باید نشان دهد که توانایی توسعه کسب‌وکار خود به نحوی که به اقتصاد و جامعه ایالات متحده کمک کند را دارد.

قانون بین‌المللی کارآفرین یک مسیر ویژه برای کارآفرینان فراهم می‌کند تا نوآوری‌ها و ایده‌های خود را در یکی از بزرگترین بازارهای جهانی به واقعیت تبدیل کنند.

شرایط دریافت ویزای بین المللی کارآفرین

برای بهره‌مندی از این فرصت ذینفع باید شرایط خاصی را داشته باشد که عبارت است از:

  • مالکیت قابل توجه در استارتاپ: ذینفع باید مالکیت قابل توجهی از یک شرکت استارتاپی داشته باشد که در 5 سال گذشته در ایالات متحده تشکیل شده است.
  • پتانسیل رشد و ایجاد شغل: شرکت باید پتانسیل قابل توجهی برای رشد سریع و ایجاد شغل داشته باشد.
  • نقش محوری و فعال: ذینفع باید نقش محوری و فعالی در شرکت استارتاپی داشته باشد و در توسعه و مدیریت آن شرکت کند.
  • منافع عمومی قابل توجه: ذینفع باید نشان دهد که اقامت وی در ایالات متحده به عنوان یک کارآفرین در استارتاپ، منافع عمومی قابل توجهی را برای ایالات متحده به همراه خواهد داشت. این امر می‌تواند از طریق موارد زیر ثابت شود:
  • دریافت سرمایه قابل توجه: جذب سرمایه قابل توجه از سرمایه‌گذاران واجد شرایط.
  • دریافت جوایز یا کمک‌های مالی: دریافت جوایز یا کمک‌های مالی قابل توجه از نهادهای دولتی فدرال، ایالتی یا محلی.
  • شواهد اضافی: در صورتی که استارتاپ به طور جزئی یا کامل شرایط فوق را برآورده نکند، ارائه شواهد قابل اعتماد و قانع‌کننده اضافی از پتانسیل استارتاپ برای رشد سریع و ایجاد شغل.

با رعایت این شرایط کارآفرینان بین‌المللی می‌توانند از این قانون بهره‌مند شده و به توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه خود در ایالات متحده بپردازند.

شرایط لازم برای ویزای استارتاپ E-2 آمریکا

ویزای E-2 دارای شرایط خاصی است و هر فردی از هر کشور نمی‌تواند آن را دریافت کند. برای دریافت این ویزا لازم است تا متقاضیان، شرایط زیر را داشته باشند.

  • تابعیت کشورهای عضو معاهده؛ این ویزا صرفاً برای افرادی صادر می‌شود که تبعه کشورهای عضو معاهده بازرگانی و کشتیرانی با آمریکا هستند.
  • مالکیت کسب و کار: متقاضی این ویزا باید مالک حداقل 50 درصد از کسب و کار باشد. برای اثبات این امر باید اسناد و مدارک مورد نیاز ارائه شود.
  • حداقل سرمایه‌گذاری؛ برای دریافت این ویزا متقاضیان باید تملک مالی قابل قبولی داشته باشند. حداقل سرمایه لازم جهت اخذ این ویزا 250 هزار تا 300 هزار دلار است.
  • ایجاد شغل جدید؛ دارندگان ویزای E-2 لازم است تا با شروع کسب و کار خود حداقل برای 2 نفر در کشور آمریکا شغل جدید ایجاد کنند. 

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارتاپ EB-5 آمریکا

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد ویزای EB-5 یکی از انواع ویزاهای استارتاپ آمریکا است. افرادی که قصد دارند این ویزا را دریافت کنند لازم است تا واجد شرایط زیر باشند:

  • سرمایه‌گذاری در یک شرکت تجاری جدید؛ همه متقاضیان ویزای EB-5 باید در یک شرکت تجاری جدید سرمایه‌گذاری کنند.
  • طبقه‌بندی شرکت تجاری جدید؛ یک شرکت تجاری جدید می‌تواند یک شرکت سهامی خاص، شرکت هلدینگ و شرکت‌های تابعه آن، سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت تجاری، یک LLC یا هر نهاد دولتی یا خصوصی دیگری باشد.
  • حداقل سرمایه‌گذاری؛ حداقل سرمایه‌گذاری واجد شرایط برای ویزای EB-5، 800 هزار دلار آمریکا برای پروژه‌های تجاری واقع در مناطق اشتغال هدفمند و 1,050,000 دلار برای پروژه های اشتغال غیر هدفمند است.
  • ایجاد شغل جدید؛ افرادی که ویزای EB-5 را دریافت می‌کنند ملزم‌اند که با تأسیس کسب و کار خود برای حداقل 10 نفر در این کشور به مدت حداقل 2 سال شغل جدید ایجاد کنند.

یک استارتاپ برای دریافت ویزا، باید پتانسیل قابل توجهی برای رشد سریع و ایجاد شغل داشته باشد.

اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا

هزینه‌ ویزای استارتاپ آمریکا

دریافت ویزای استارتاپ آمریکا مستلزم پرداخت هزینه‌های مختلف است. به همین منظور ما در جدول زیر میزان تقریبی این هزینه‌ها را بیان کرده‌ایم.

نوع هزینهمقدار هزینه
تشکیل دادخواست I-526 یا I-526E 3675 دلار آمریکا (مبلغ غیر قابل استرداد)
دادخواست I-526E1000 دلار
هزینه بیومتریک85 دلار
تشکیل دادخواست I-8293750 دلار

علاوه بر هزینه‌های شرح داده شده در جدول بالا، دریافت ویزای استارتاپ نیازمند پرداخت هزینه‌های مختلف دیگری نیز است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه‌های اداری
  • هزینه گرفتن وکیل مهاجرت
  • هزینه ترجمه اسناد و مدارک
  • هزینه‌های پزشکی برای درخواست گرین کارت
  • هزینه سفر برای مصاحبه
  • هزینه‌های جمع‌آوری گواهی پلیس، اصل شناسنامه و ازدواج

مراحل دریافت ویزای استارتاپ آمریکا

دریافت ویزای استارتاپ آمریکا مستلزم طی کردن مسیر آن است. برای اینکه روند اخذ ویزا سریع‌تر پیش برود بهتر است که یک وکیل مهاجرتی مجرب و متخصص هم در این مسیر به شما کمک کند. در زیر مرحله به مرحله دریافت ویزاهای استارتاپ ایالت متحده آمریکا بیان شده است.

1. پر کردن فرم  I-526 یا I-526E : در این فرم‌ها باید اطلاعات مهمی درخصوص متقاضی، شرکت تجاری و میزان سرمایه گذاری بیان شود. لازم به ذکر است که کارآفرینان مستقل باید فرم I-526 و کارآفرینان متقاضی ویزای EB-5 باید فرم I-526E را پر کنند. درخواست توسط USCIS بررسی و در صورت کامل بودن تایید می‌شود.

2. بررسی سفارت: پس از دریافت تاییدیه I-526 یا I-526E، باید فرم DS-260 را به سفارت آمریکا ارسال کنید. با توجه به اینکه سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد می‌توان آن را به سفارت آن در یکی از کشورهای همسایه ارسال کرد. در این فرم اطلاعاتی چون بیوگرافی، سابقه اشتغال، اطلاعات محل سکونت قبلی و خدمت سوابق نظامی (در صورت وجود) قید می‌شود. پس از ارسال این فرم متقاضی ویزا باید در مصاحبه سفارت آمریکا شرکت کند.

3. ثبت فرم I-829 : در نهایت باید فرم I-829 تکمیل و ارسال شود. این فرم نشان می‌دهد که متقاضی دارای تمام شرایط لازم از جمله رضایت از وضعیت اقامت دائم مشروط، سرمایه گذاری، ایجاد شغل و سابقه کیفری است.و می‌تواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند.

شرکت در مصاحبه: در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که در مصاحبه‌ای شرکت کنید. این مصاحبه می‌تواند بخشی از فرآیند بررسی درخواست ویزای کارآفرینی آمریکا برای شما باشد و به USCIS کمک می‌کند تا درباره قصد و توانایی شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار در ایالات متحده تصمیم‌گیری کند.

دریافت تأییدیه و راه‌اندازی کسب‌وکار: پس از دریافت تأییدیه ویزای استارتاپ می‌توانید به ایالات متحده مهاجرت کرده و اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار خود کنید. این مرحله شامل ثبت شرکت، تهیه مجوزهای لازم، جذب سرمایه و شروع به فعالیت تجاری می‌شود.

با طی این مراحل، کارآفرینان بین‌المللی می‌توانند به‌طور موفقیت‌آمیز ویزای استارتاپ (کارآفرینی) آمریکا را دریافت کرده و کسب‌وکارهای نوآورانه خود را در این کشور راه‌اندازی کنند.

اخذ ویزای کارآفرینی برای ایالات متحده ممکن است فرآیندی پیچیده و زمان‌بر باشد اما می‌تواند بسیار سودمند نیز باشد. با رعایت معیارهای واجد شرایط بودن و پیروی از فرآیند درخواست ذکر شده کارآفرینان می‌توانند شانس خود را برای دریافت ویزا و شروع یا سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار در ایالات متحده افزایش دهند. موفقیت در اخذ ویزای کارآفرینی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مشاوره حرفه‌ای دارد.

قوانین دریافت اقامت با ویزای استارتاپ آمریکا

ویزای استارتاپ آمریکا این امکان را برای مهاجران سراسر دنیا فراهم می‌کند تا بتوانند کسب و کار خود را در این کشور راه‌اندازی کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. دریافت اقامت با این ویزا مستلزم رعایت برخی قوانین و مقررات است که ما در زیر به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

  • متقاضی باید به مدت 5 سال مالک شرکت معتبر در ایالت متحده آمریکا باشد.
  • شرکت باید پتانسیل قابل توجهی برای پیشرفت و ایجاد شغل داشته باشد.
  • متقاضی باید نقش فعالی در شرکت استارتاپ داشته باشد.
  • متقاضی باید نشان دهد که اقامت وی در آمریکا می‌تواند منافع عمومی قابل توجهی داشته باشد.
یک نمایشگاه از استارتاپ آمریکا

نکاتی برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا

اگر قصد دارید ویزای استارتاپ آمریکا را دریافت کرده و در این کشور مشغول کار و زندگی شوید لازم است تا به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید. ما در زیر به شما می‌گوییم که برای موفقیت بیشتر و زندگی راحت‌تر در این کشور باید چه کاری را انجام دهید.

به‌روزرسانی حساب‌های بانکی و کارت اعتباری

زمانی که با ویزاهای استارتاپ به آمریکا مهاجرت می‌کنید در ایران به‌عنوان یک فرد غیرمقیم شناخته می‌شوید. در این صورت لازم است تا حساب‌های بانکی خود را به‌روزرسانی کرده و مطمئن شوید که می‌توانید به حساب‌های داخلی پول انتقال دهید.

ارتباط به اعضای خانواده و دوستان

خوشبختانه شما با مهاجرت از ایران همچنان می‌توانید با اعضای خانواده و دوستانتان در ارتباط بمانید. درصورتی‌که اعضای خانواده شما را همراهی می‌کنند که شرایط بهتر است در غیر این صورت امکان دسترسی به شبکه‌ها مجازی برای شما در کشور آمریکا وجود دارد.

تفاوت‌های فرهنگی

اگر از نظر فرهنگی شخص سنتی باشید یا نباشید قطعاً زندگی در ایالت متحده برای شما شگفتی‌های زیادی دارد. در این کشور مهاجران زیادی زندگی می‌کنند که از سراسر دنیا آمده‌اند و فرهنگ‌های مختلفی دارند. قبل از سفر به این کشور خود را برای مواجهه با فرهنگ‌های متنوع آماده کنید.

تدارکات محل اقامت

شما پس از اینکه به کشور آمریکا مهاجرت می‌کنید نیاز به مکانی برای اقامت دارید؛ بنابراین لازم است تا به‌صورت آنلاین قبل از اینکه به آمریکا سفر کنید برای خود و خانواده‌تان خانه‌ای مناسب پیدا کرده تا بتوانید در آنجا زندگی کرده و آدرس آن را برای کارهای پستی داشته باشید.

مراقبت‌های بهداشتی

یکی از مواردی که لازم است در خصوص کشور آمریکا بدانید، هزینه‌های بالای درمان است؛ بنابراین بهتر است که یک بیمه درمانی خوب برای خود و خانواده‌تان داشته باشید تا از پس هزینه‌های آن بربیایید.

پیشنهاد می‌شود که پیش از سفر کلینیک‌ها و درمانگاه‌هایی که تحت پوشش بیمه درمانی هستند را شناسایی کرده تا در مواقع اضطراری به‌راحتی جهت درمان اقدام نمایید.

بانکداری در آمریکا برای متقاضیان استارتاپ

شما بعد از اینکه با استفاده ویزای استارتاپ به آمریکا مهاجرت کردید نیاز دارید تا یک حساب بانکی در آن کشور داشته باشید. از این حساب بانکی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری، انتقال پول یا پس‌انداز استفاده کنید. شما می‌توانید به دو صورت آنلاین یا حضوری در این کشور حساب بانکی باز کنید.

بعد از اینکه کسب و کار خود را راه‌اندازی کردید لازم است تا یک حساب تجاری نیز داشته باشید. با استفاده از این حساب تجاری می‌توانید درآمدها، هزینه و سود کسب و کار خود را مدیریت کنید. روش‌های مختلفی برای باز کردن حساب تجاری در آمریکا وجود دارد که شما برای شغلتان در آمریکا می‌توانید از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب ما به این موضوع پرداختیم که چگونه شما می‌توانید ویزای استارتاپ ایالت متحده آمریکا را بگیرید و کار خود را در این کشور شروع کنید. همان‌طور که در مطلب نیز به آن پرداخته شد، دو نوع ویزای استارتاپ وجود دارد که هر یک از آنها شرایط مخصوص به خود را دارند. متقاضیان این ویزا باید مراحلی را پشت سر گذاشته و شرایط لازم برای اخذ آن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *