Search
Close this search box.
مقایسه هزینه تحصیل در کانادا با سایر مقاصد تحصیلی | سوگیموتو ویزا

هزینه‌های اجازه تحصیل 2024 کانادا (مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب)

فهرست مطالب

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. یکی از دغدغه‌ها و شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا تامین هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا است. هزینه‌های زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به هزینه‌های مربوط به اقامت، خوراک، حمل و نقل، بیمه، پوشاک، اینترنت و تلفن همراه، کتاب و جزوات، شهریه دانشگاه، تفریحات و… تقسیم می‌شوند.

افراد باید توجه داشته باشند که همه این هزینه‌ها به سبک زندگی، شهریه دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی آن‌ها بستگی دارند. از آنجا که دانشگاه‌ها و کالج‌های واقع در کانادا از بهترین و معتبرترین موسسات آموزشی جهان محسوب می‌شوند، بنابراین هزینه‌های تحصیلی کانادا در سطح جهانی با دیگر مقاصد تحصیلی مهم مانند ایالات متحده، استرالیا، انگلستان یا حتی سایر کشورهای اروپایی در رقابت قرار می‌گیرد. 

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در یکم ژانویه سال ۲۰۲۴ هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را برای متقاضیان تحصیل تنظیم کرده است.

از اوایل دهه ۲۰۰۰ کانادا همه ساله یک بروزرسانی بابت هزینه تحصیل و زندگی در کانادا اعلام می‌کند. در این بروزرسانی هزینه تحصیل و زندگی در کانادا از ۱۰٬۰۰۰ دلار به ۲۰٬۶۳۵ دلار رسیده است. هزینه شهریه و هزینه‌های سفر نیز جدا حساب می‌شوند. این هزینه‌ها به دانشجویان برای تامین نیازهای خود در دوران تحصیل آن‌ها کمک خواهند کرد. 

تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بر اساس LICO (حداقل میزان درآمد کانادا- Canada’s low-income-cut off) ارائه شود.

LICO حداقل درآمد ضروری افراد برای تامین نیازهای مالی است، بنابراین نشان می‌دهد افراد می‌توانند نیازهای اولیه خود را با این سطح درآمد تامین کنند.تمکن مالی به هزینه‌های زندگی در کانادا وابسته است و با تغییرات سالانه LICO بروز می‌شود. این میزان تفاوت به طور دقیق شرایط اقتصادی در کانادا را منعکس می‌کند.

حداقل هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا در سال ۲۰۲۴

تعداد افرادهزینه زندگی سالانه به دلار کانادا (بدون احتساب شهریه)
۱۲۰٬۶۵۳
۲۲۵٬۶۹۰
۳۳۱٬۵۷۵
۴۳۸٬۳۴۶
۵۴۳٬۴۹۱
۶۴۹٬۰۵۰
۷۵۴٬۶۱۰
بیش از ۷ نفر۵٬۵۵۹ به ازای هر نفر

مقایسه هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا با سایر مقاصد تحصیلی

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال‌های اخیر افزایش داشته است، اما این هزینه در مقایسه با سایر مقاصد محبوب مانند نیوزلند یا استرالیا تقریبا برابر است. میزان هزینه‌های تحصیلی، کشور کانادا را در بازار آموزش جهانی در جایگاه رقابتی قرار می‌دهد. اگرچه باید توجه داشت که میزان هزینه در مقایسه با برخی کشورها پایین‌تر و در مقایسه با دیگر کشورها بالاتر است.

برای مثال هزینه زندگی دانشجوی بین‌المللی در استرالیا معادل ۲۱٬۸۲۶ دلار کانادا، در نیوزلند معادل ۲۰٬۳۴۰ دلار کانادا است و در انگلستان از ۱۵٬۶۸۰ دلار تا ۲۰٬۴۴۷ دلار کانادا متغیر است. هزینه زندگی دانشجویی در ایالات متحده سالانه حداقل ۱۰٬۰۰۰ دلار آمریکا است. در حالی که هزینه زندگی در برخی کشورها مانند فرانسه، آلمان و دانمارک کمتر است. به عنوان مثال هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک معادل ۱٬۱۷۸ دلار کانادا است.

با وجود تمام این تفاوت‌ها، کانادا به دلیل کیفیت آموزشی بالا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی و استادی پرمیت است.

۴ کشور کانادا، ایالات متحده، استرالیا و انگلستان از مقاصد مهاجرت تحصیلی پرطرفدار محسوب می‌شوند.

کانادا به دلایل مختلفی از جمله کیفیت آموزشی بالا در سطح جهان، برترین و محبوب‌ترین مقصد تحصیلی به شمار می‌آید. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا در بین بهترین مراکز آموزشی سطح جهان قرار دارند و طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهند.

دانشگاه‌های کانادا و دولت کانادا طیف وسیعی از بورسیه‌ها، کمک‌های مالی، اجازه کار دانشجویی در کانادا و گزینه‌هایی برای کمک مالی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این گزینه‌ها براساس شرایط افراد، امتیازات تحصیلی، نیاز مالی یا معیار خاص متناسب با رشته تحصیلی ارائه می‌شوند.

اجازه کار دانشجویی در کانادا و مزایای اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با اجازه کار دانشجویی در کانادا در زمان تحصیل به مدت ۲۰ ساعت در طول هفته (پاره وقت) و در روزهای تعطیل، ۴۰ ساعت در طول هفته (تمام وقت) در کشور کانادا مشغول به کار شوند.

یکی از امتیازات قابل توجه برای دانشجویان بین‌المللی دارای مجوز تحصیلی معتبر و تحصیل تمام وقت در کانادا، اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا است. افراد با اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا (PGWP) می‌توانند در کانادا تجربه کاری کسب کنند. PGWP بسته به دوره تحصیلی بین ۸ ماه تا ۳ سال معتبر است. کسب تجربه کاری در کانادا به افراد برای دریافت اقامت دائم کانادا کمک می‌کند. 

بورسیه تحصیلی

متقاضیان مهاجرت تحصیلی کانادا می‌توانند با نوشتن رزومه تحصیلی (CV) و انگیزه‌نامه (SOP) قوی و تخصصی برای دریافت فاند یا بورسیه اقدام نمایند. اخذ بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را برای دانشجویان بین‌المللی به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به طور کلی فاند یا بورسیه، اسکالرشیپ (Scholarship)، گرنت (Grant) و بورسای (Bursary) جزء کمک هزینه‌های تحصیلی کانادا محسوب می‌شوند، که بنا بر شرایط افراد به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۴

در حالی که هزینه‌های زندگی در کانادا برای دانشجویان رو به افزایش است، اما بسیاری از دانشجویان به دلیل برنامه‌های متنوع، فرصت‌های کاری مختلف و کمک‌های مالی، جهت مهاجرت تحصیلی، کانادا را انتخاب می‌کنند. 

IRCC پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۳ تعداد دانشجویان بین‌المللی به ۹۴۹,۰۰۰، در سال ۲۰۲۴ به بیش از یک میلیون نفر، در سال ۲۰۲۵ به ۱.۱ میلیون نفر، در سال ۲۰۲۶ به ۱.۲۸ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۷ به حدود ۱.۴ میلیون نفر می‌رسد. بنابراین تعداد دانشجویان در طی این سال‌ها رو به افزایش است.

همچنین براساس اعلام اداره مهاجرت کانادا صدور استادی پرمیت در سال ۲۰۲۳ بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. در اواخر سال ۲۰۲۳ این رقم به ۶۰۰,۰۰۰ اجازه تحصیل رسیده است.

همچنین براساس این اطلاعات، اقدام برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و دریافت ویزای تحصیلی و استادی پرمیت رو به افزایش است.

مزایای تحصیل در کانادا

  • فرصت‌ کاری متنوع  
  • اجازه کار دانشجویی در کانادا
  • اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا
  • شرایط تحصیلی مقرون به صرفه
  • دریافت بورسیه یا فاند
  • امنیت بالا 
  • کیفیت زندگی بالا
  • کیفیت آموزشی عالی
  • مسیر واضح برای دریافت اقامت دائم و شهروندی
  • تنوع فرهنگی
  • صحبت به دو زبان انگلیسی و فرانسوی 
  • امکان اقدام در سنین نوجوانی
  • امکان همراهی همسر و فرزندان وابسته زیر ۱۸ سال
  • اجازه کار تمام وقت برای همسر
  • امکان تحصیل رایگان فرزند

جمع بندی

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا، ارائه تمکن مالی و تامین هزینه‌ تحصیلی است. طبق اعلام IRCC تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی، متناسب با LICO (حداقل میزان درآمد کانادا) می‌باشد. دانشجویان با ارائه تمکن مالی می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی و دانشجویی خود برآیند. دولت کانادا هر سال بر اساس شرایط اقتصادی این کشور، این هزینه‌ها را بروز می‌کند.

در صورتیکه هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا را با دیگر مقاصد تحصیلی محبوب مقایسه کنیم، در می‌یابیم که این هزینه‌ها از کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده و استرالیا پایین‌تر، اما از طرف دیگر هزینه تحصیل در کانادا از هزینه تحصیل در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و دانمارک بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *