Search
Close this search box.
کانادایی‌ها به‌زودی می‌توانند گذرنامه خود را به‌صورت آنلاین تمدید کنند | سوگیموتو ویزا

تمدید گذرنامه کانادایی ها به صورت آنلاین-به زودی!

فهرست مطالب

دولت کانادا پس از رونمایی از طرح جدیدی برای گذرنامه‌های خود در ۱۰ می۲۰۲۳، اکنون اعلام کرد که کانادایی‌هایی که واجد شرایط تمدید ساده گذرنامه هستند، می‌توانند این فرآیند را به‌صورت آنلاین از پاییز امسال تکمیل کنند.

وزیر اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، شان فریزر، در اطلاعیه‌ای در همان روزی که خبر طراحی مجدد پاسپورت منتشر شد، اعلام کرد که کانادایی‌های واجد شرایط می‌توانند اسناد و عکس‌های لازم را به‌صورت آنلاین در یک وب سایت دولتی امن به‌عنوان بخشی از این فرآیند جدید آپلود کنند.

توجه: در مارس ۲۰۲۲، کانادا فهرست افراد  واجد شرایط برای تمدید ساده گذرنامه را منتشر کرد.

از ماه می ۲۰۲۳، گروه‌های زیر واجد شرایط استفاده از سیستم جدید تمدید گذرنامه آنلاین کانادا خواهند بود:

  • کسانی که گذرنامه‌های منقضی شده‌ای دارند که در ۱۵ سال گذشته صادر شده‌ است
  • آن‌هایی که گذرنامه‌های گم شده، دزدیده یا آسیب دیده دارند.

در حالی که تمدید استاندارد پاسپورت متقاضی را ملزم به ارائه مدارک اصلی (مثلاً مدرک شهروندی یا شناسایی عکس) می‌کند، برای تمدید ساده گذرنامه فقط به چهار مورد زیر نیاز است:

  •  ۲ قطعه عکس
  • ۲ فرد به عنوان معرف و مرجع
  • فرم‌های تکمیل شده
  • پرداخت هزینه‌های لازم

اداره مهاجرت کانادا امیدوار است که فرآیندهای آنلاینی که در اواخر سال جاری معرفی میکند، پردازش گذرنامه‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر کند. با این حال، متقاضیان گذرنامه جدید همچنان باید از روند درخواست سنتی دولت از طریق Service Canada استفاده کنند.

مزایای پاسپورت کانادایی

گذرنامه در درجه اول به‌عنوان اسناد سفر شناخته می‌شود. در حقیقت، این مدارک شناسایی واقعاً خیلی بیشتر از چیزی است که در فرودگاه هنگام رفتن به سفر و بازگشت به خانه از تعطیلات خود نشان می‌دهید.

۱. ورود به ۱۸۵ کشور بدون ویزا

طبق گزارش ۲۰۲۲ Henley & Partners ، دارندگان پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون ویزا وارد ۱۸۵ کشور شوند. این رتبه در رتبه‌بندی جهانی پاسپورت در رتبه هشتم قرار دارد، به این معنی که افرادی که پاسپورت کانادایی دارند، بهترین سطوح دسترسی به کشورهای دیگر در سراسر جهان را بدون نیاز به گذراندن مراحل اخذ ویزا از هر نوع دارند.

۲. توانایی حفظ پاسپورت کانادایی و خانگی (به‌عنوان شهروند کانادایی)

کانادا به افراد دارای دو شهروندی اجازه می‌دهد تا پاسپورت کانادایی خود و همچنین پاسپورتی که از کشور خود به آن‌ها داده شده است را داشته باشند. با فرض اینکه کشور زادگاه آن‌ها نیز این اجازه را می‌دهد، شهروندان دوگانه کانادایی می‌توانند هر تعداد پاسپورت را که واجد شرایط هستند، همراه داشته باشند.

۳- مزایای شهروندی کانادا

گرفتن پاسپورت در کانادا شما را واجد شرایط شهروندی نمی‌کند. اگر پاسپورت دریافت می‌کنید، به این دلیل است که اکنون مانند یک شهروند در کانادا زندگی می کنید. دریافت پاسپورت کانادایی به این معنی است که شما از این پس می‌توانید از همه حقوق و آزادی‌های مشابه متولدین این کشور برخوردار شوید.

به‌عنوان مثال، یکی از حقوق اساسی که شهروندان کانادایی از آن برخوردار می‌شوند، حق رأی در انتخابات است.

همچنین شهروندان کانادایی از تعداد بیشتری از فرصت‌های شغلی بهره‌مند خواهند شد، که برخی از آن‌ها برای کانادایی‌های با وضعیت‌های دیگر (مقیم دائم، اقامت موقت و غیره) در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *