Search
Close this search box.
بررسی دستگاه‌های دیجیتال شخصی در مرز کانادا | سوگیموتو ویزا

بررسی دستگاه‌های دیجیتال شخصی در مرز کانادا

فهرست مطالب

دستگاه های دیجیتال شخصی

افسران آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)، بر اساس قانون گمرک، این اختیار را دارند که همه کالاهایی را که از مرز عبور می‌کند، بررسی کنند. این بدان معناست که افسران می‌توانند علاوه بر چمدان شما، تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و هر وسیله دیجیتال دیگری را که حمل می کنید بررسی کنند.

دستگاه دیجیتال شخصی به هر وسیله ای گفته می شود که قادر به ذخیره داده های دیجیتال باشد، مانند:

  • تلفن های همراه
  • گوشی های هوشمند
  • کامپیوترها
  • تبلت
  • درایوها
  • دوربین ها
  • ساعت های هوشمند
  • هر دستگاه دیگری که بتواند داده های دیجیتال را ذخیره کند

چرا دستگاه های دیجیتال شخصی بررسی میشود

CBSA همیشه سیاست هایی در مورد بررسی کالاها داشته است و حتی یک سیاست اختصاصی در مورد بررسی دستگاه های دیجیتال شخصی دارد.

افسران CBSA همیشه دستگاه های دیجیتال شخصی را بررسی نمی کنند. سیاست آنها این است که دستگاه را فقط در صورت وجود نگرانی در مورد نقض قوانین مرزی بررسی کنند.

دلایلی که یک افسر ممکن است دستگاه(های) دیجیتال شخصی شما را مورد بررسی قرار دهد شامل موارد زیر است:

  • قابل پذیرش بودن شما  و/یا قابل پذیرش بودن کالای شما
  • هویت شما
  • عدم رعایت قوانین و/یا مقررات کانادا

برای مثال اگر در اطلاعات گوشی همراه مسافر هرگونه مدرک و اطلاعاتی مغایر با آنچه از قبل درباره قصد ورود به کانادا و اطلاعات هویتی و شخصی، ارائه داده باشد، پیدا شود، این قانونا تخلف محسوب می‌شود و افسر میتواند از آن به عنوان مدرک استفاده کند. 

چگونگی بررسی دستگاه دیجیتال شخصی

یک افسر CBSA قبل از بررسی دستگاه دیجیتال شخصی شما با چند سوال شروع می‌کند. برای بررسی دستگاه، افسر ابتدا رمز عبور را می خواهد، در صورتی که دستگاه دارای رمز عبور باشد، روی یک کاغذ یادداشت می‌شود. شما موظف هستید در صورت درخواست رمز عبور خود را ارائه دهید.

توجه: عدم اعطای دسترسی به دستگاه دیجیتال شخصی شما ممکن است منجر به توقیف آن دستگاه بر اساس ماده ۱۰۱ قانون گمرک یا توقیف دستگاه تحت بند ۱۴۰ (۱) فرعی قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان یا طبق ماده ۱۱۰ قانون شود.

افسر گمرک اتصال شبکه را در دستگاه شما غیرفعال می‌کند، برای مثال حالت هواپیما را روشن می‌کند تا توانایی آن برای ارسال و دریافت اطلاعات غیرفعال شود. از این طریق آنها فقط می توانند اطلاعات ذخیره شده در دستگاه را بررسی کنند.

افسر آنها به موارد زیر دسترسی نخواهند داشت:

  • داده های رسانه های اجتماعی که در دستگاه ذخیره نشده است
  • وب سایت های بانکی
  • ایمیل هایی که در دستگاه ذخیره نشده اند

افسر معمولاً دستگاه شما را در حضور شما بررسی می کند، مگر اینکه ملاحظات عملیاتی وجود داشته باشد.

اطلاعات با عنوان وکیل-مشتری

Solicitor-client privileged information

CBSA متعهد به رعایت حقوق حریم خصوصی مسافران در عین حصول اطمینان از ایمنی و امنیت مرز کانادا است. اگر افسری در حین بررسی با محتوایی مواجه شود که به عنوان امتیاز وکیل-مشتری علامت گذاری شده است، افسر باید بازرسی آن سند را متوقف کند. در صورت وجود نگرانی در مورد مشروعیت امتیاز وکیل-موکل، دستگاه را می توان در اختیار دادگاه قرار داد تا درباره محتویات آن تصمیمگیری کند.

بعد از بررسی یک دستگاه دیجیتال شخصی چه اتفاقی می‌افتد

اگر هیچ مدرکی دال بر تخلف (یعنی مدرکی مبنی بر اینکه شما ممکن است قانونی را نقض کنید) یافت نشود، افسر دستگاه دیجیتال شخصی شما را به همراه کاغذ محتوای رمز عبورتان  به شما برمی گرداند.

اگر تخلف یا شواهدی پیدا شود، افسر ممکن است دستگاه شما را توقیف کند. به عنوان مثال، اگر دستگاه حاوی مدارکی دال بر جرم، کالای قاچاق یا سایر کالاهای ممنوعه یا محدود باشد، ممکن است آن را توقیف کنند. اگر افسر دستگاه شما را توقیف یا ضبط کند، روند و مراحل بعدی را برای شما توضیح خواهند داد، از جمله حق شما برای اعتراض در مورد توقیف از طریق دفتر مراجعه CBSA.

اگر CBSA به طور مطلق نتواند تعیین کند که آیا محتوای دستگاه در درگاه ورودی قابل قبول است یا خیر، ممکن است دستگاه برای بررسی بیشتر ضبط شود.

پس از تکمیل روند بررسی، دستگاه شما را برمی گردانند، مشروط بر اینکه مدرکی دال بر تخلف پیدا نشود. CBSA برای ترتیب دادن بازگرداندن دستگاه دیجیتال شخصی شما با شما تماس خواهد گرفت.

اعتراض به ضبط

چه با هدف  بازدید و چه به منظور بازگشت به کانادا، ممکن است برای تعیین صلاحیت حمل هر کالا یا وسیله نقلیه ای که از مرز عبور می‌دهید توسط یک افسر CBSA مورد بازرسی قرار بگیرید.

افسران برای اطمینان از رعایت قوانین و مقررات کانادا، از جمله قوانین آداب و رسوم، مهاجرت، مواد غذایی، گیاهان و حیوانات، بازرسی عادی را انجام می دهند. اگر تحت بازرسی قرار می گیرید، می توانید انتظار داشته باشید که رفتاری مودبانه، باوقار و حرفه ای با شما داشته باشد.

یک بازرسی می تواند به سادگی چند سؤال برای تأیید اظهارنامه یا تعیین پذیرش شما در کانادا باشد، همچنین می تواند شامل موارد زیر نیز باشد:

  • سوالات عمیق تر
  • امور اداری Paperwork
  • بررسی وسیله نقلیه و کالای شما
  • جستجوهای شخصی

آمار

CBSA دستگاه‌های دیجیتال شخصی مسافران را در مواقعی بررسی می‌کند که این نگرانی وجود داشته باشد که ممکن است حاوی نقض یا شواهدی دال بر نقض قوانین مرزی کانادا باشد. معاینه دستگاه های دیجیتال شخصی به طور طبیعی انجام نمی شود، اما در کشف کالاهای ممنوعه و مضر بسیار موثر است.

CBSA از نوامبر ۲۰۱۷ فراوانی معاینات دستگاه‌های دیجیتال شخصی را ردیابی کرده است. از ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، تنها ۰.۰۱۱ درصد از کل مسافرانی که در مرز بازرسی شده اند، دستگاه‌های دیجیتال شخصی خود را مورد بررسی قرار داده‌اند.

از این معاینات، ۳۷.۵٪ منجر به کشف یک تخلف گمرکی یا مهاجرتی شده  است. این تخلفات از شواهد  پول شویی، کشف کالاهای ممنوعه ای که امنیت عمومی را تهدید می کنند (مانند هرزه نگاری کودکان یا فحاشی) و کالاهای کم ارزش یا اعلام نشده را شامل می‌شود.

در مارس ۲۰۲۰، به دلیل کاهش حجم مسافران به دلیل اقدامات مرزی COVID-19، تعداد بررسی دستگاه‌ های دیجیتال شخصی نیز کاهش یافت. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱، با کاهش محدودیت‌های مرزی COVID-19، حجم مسافران به طور پیوسته افزایش یافت. تعداد معاینات دستگاه‌های دیجیتال شخصی که توسط CBSA در هر ماه انجام می‌شود در جدول هایی نشان داده می‌شود. این آمار هر دو سال یکبار به روز می‌شود.

از نوامبر ۲۰۱۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲:

  • تعداد مسافران پردازش شده در مرز: ۳۱۲,۰۳۹,۷۵۱
  • تعداد مسافرانی که دستگاه دیجیتال شخصی داشتند و مورد بررسی قرار گرفتند: ۳۴,۵۹۶
  • تعداد بازرسی هایی که به نتیجه ب هنتیجه رسیده اند: ۱۲,۹۷۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *