Search
Close this search box.
"فلگ پولینگ": چگونه عبور از مرز و بازگشت می تواند خدمات مهاجرتی سریع تری برای شما فراهم کند! | سوگیموتو ویزا

عبور از مرز کانادا و بازگشت برای خدمات مهاجرتی

فهرست مطالب

در این گزارش که بر اساس تجربه یک خانم مهاجر تهیه شده، وی عنوان کرد که به دلیل تاخیر در روند اداره مهاجرت کانادا RCIC و تراکم بالای درخواست‌‌های معوق، تصمیم گرفت از روش فلگ پولینگ Flagpoling’ برای ورود به کانادا اقدام کند.

وی که “روبی نیکلاس Ruby Nicolas” نام دارد هنگامی‌که در 15 مارس از پل رنگین کمان در آبشار نیاگارا عبور می‌کرد، به شدت استرس داشت. او به خبرنگا CBC همیلتون گفت: این پروسه واقعاً اعصاب خردکن بود!

روبی او مادر 45 ساله و مادر دو فرزند است که در سال 2021 از فیلیپین به میسیساگا در استان انتاریو کانادا نقل مکان کرد. او در دسامبر 2022 از یک برنامه تحصیلی در کالج فارغ التحصیل شد، اما اگر می خواست در کانادا بماند و شغلی پیدا کند، به اجازه کار بعد از تحصیل نیاز داشت.

نیکلاس به زودی متوجه شد که قرار نیست تایید درخواست خود را به زودی دریافت کند، چرا که درخواست او زیرا یکی از بیش از 1.1 میلیون درخواست در صف پردازش اداره مهاجرت کانادا برای پرونده‌های اقامت دائم، اجازه‌های تحصیل و کار است.

نیکلاس گفت که در آن شرایط چاره دیگری جز فلگ پولینگ “flagpoling” نداشته است. بنابراین او از مرز کانادا عبور کرد و از کشور خارج شد و سپس بلافاصله به کشور بازگشت!

Ruby-Nicolas-flagpoling

فلگ پولینگ (Flagpoling) چیست؟

‍Flagpoling نام مستعار زمانی است که اتباع خارجی با وضعیت موقت کانادا را ترک می‌کنند و بلافاصله برای دریافت خدمات مهاجرتی همان روز دوباره وارد کانادا می‌شوند. این روش کاملا قانونی است و برای وکلا و مشاوران مهاجرت کاملا آشنا است.

این کار را می‌توان در هر نقطه ورودی به کشور کانادا انجام داد، اما به طور کلی در گذرگاه های مرزی زمینی، به ویژه در منطقه نیاگارا  – انتاریو انجام می‌شود. سرجیو کاراس Sergio Karas، مدیر قانون مهاجرت کاراس مستقر در تورنتو، می‌گوید «در بسیاری از موارد، راهی برای دور زدن شرایط هست و فلگ پولینگ یکی از این راه‌ها است.

Flagpoling سالها ادامه داشته است و با ادامه یافتن افزایش حجم درخواست‌های بررسی نشده IRCC رایج تر می‌شود.

تعداد پرونده های Flagpoling از 2020 تا 2022

داده‌های IRCC نشان می‌دهد که تا 11 آوریل 1,150,197 درخواست در صف پردازش برای ساکنان دائم، صدور و تمدید اجازه‌های تحصیل و کار وجود داشته است.

محدود نیمی از این درخواست‌ها برای اقامت دائم هستند، اما کاراس گفت که تعداد کمی از افراد روش فلگ‌پولینگ را انتخاب می‌کنند،چون می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست دهند.

داده‌های آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) نشان می‌دهد که 21,452 نفر در سال 2022 فلگ‌پولینگ کردند. این تعداد در سال‌های 2021 و 2020 به دلیل همه‌گیری کاهش یافت. CBSA قادر به اشتراک گذاری داده‌های سال‌های قبل نبود.

کاراس گفت: “علیرغم اینکه CBSA این عمل را می‌پذیرد اما موافق آن هم نیست زیرا حجم کار را افزایش می‌دهد. متأسفانه، بسیاری از افراد راه دیگری ندارند.”

Flagpoling به اندازه کافی رایج شده است که CBSA تاریخ ها و زمان های خاصی را در برخی از گذرگاه های مرزی برای پذیرش کسانی که قصد Flagpoling دارند، تعیین کرده است. کاراس توصیه می‌کند که برای بهبود شانس خود برای پردازش درخواست‌تان در ساعات اولیه روز مراجعه کنید.

CBSA همچنین افراد را تشویق می‌کند که به صورت آنلاین درخواست دهند تا درخواست‌ها از طریق وب‌سایت IRCC به صورت آنلاین پردازش شود تا از Flagpoling جلوگیری شود.

اجازه تحصیل، اجازه کار و لیست انتظار درخواست اقامت دائم

تفکیک 1,150,197 اجازه تحصیل، اجازه کار و درخواست اقامت دائم در لیست انتظار از 11 آوریل 2023:

براساس اعلام اداره مهاجرت کانادارا RICC داده‌های فوق عملیاتی بوده و ممکن است تغییر کنند. منبع: اداره مهاجرت کاناداRICC

تجربه متفاوت در مرز

نیکلاس گفت که او با دو فرزند و همسرش حدود ساعت 11 صبح در روز هفتم مارس با یک وسیله نقلیه از مرز کانادا عبور کرد. او گفت که در سمت مرز ایالات متحده سوالاتی از او شده، باید اطلاعات تماس را ارائه می داده و قبل از تایید و بازگشت از او عکس گرفته شده و انگشت نگاری شده است.

نیکلاس گفت: “آنها کاملاً سختگیر و کاملاً ترسناک هستند، اما می دانند فلگ‌پولینگ Flagpoling چیست.” وی گفت که در مرز ورودی کانادا ماموران با سرعت کار او را پیگیری کردند.

او گفت که تقریباً 255 دلار برای درخواست مجدد برای مجوز جدید قبل از تأیید مدارک جدید پرداخت کرده است. کل روند در مرز حدود یک ساعت طول کشید. او گفت که حداقل تا سه سال دیگر نیازی به بازگشت نخواهد داشت و با در دست داشتن اجازه کار، در یک فروشگاه خرده فروشی بزرگ کار پیدا کرده است.

کالوور گفت که برخی از افرادی که فلگ‌پولینگ Flagpoling می‌کنند، ممکن است مجبور شوند تمام روز را صرف رسیدگی به این موضوع کنند، در حالی که برخی دیگر به دلیل مشغله زیاد ماموران مرزی برگشت داده می‌شوند. او گفت: “این تجربه ای است که بسیاری از مشتریان من دارند.”

CBSA گفت در برخی موارد افسر مرزی به فرد اجازه می‌دهد با مجوز خود یا به عنوان یک بازدید کننده دوباره وارد کانادا شود. همچنین ممکن است قرار ملاقات با متقاضی را ترتیب دهند، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، فرد برای ادامه کار یا تحصیل تا زمان بررسی مجدد دچار محدودیت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *