Search
Close this search box.
راه اندازی سیستم نظرسنجی عمومی در مورد بهبود سیستم مهاجرت کانادا | سوگیموتو ویزا

راه اندازی سیستم نظرسنجی عمومی در مورد بهبود سیستم مهاجرت کانادا

فهرست مطالب

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) از راه اندازی” سیستم مهاجرت برای آینده‌ی کانادا ” خبر داد.

این سیستم به کانادایی‌ها و سایر ذینفعان مهاجرت این فرصت را میدهد تا ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را در راستای تقویت سیستم مهاجرتی قوی‌تر و سازگارتر به اشتراک بگذارند.

بر اساس توضیحات وب‌سایت IRCC  برای حمایت از اقتصاد کانادا و تقویت جوامع، «داشتن سیاست‌ها و برنامه‌های مهاجرتی مدرن با توان  پاسخگویی به تغییرات و همسو با نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کانادا ضروری است». برای رسیدن به این هدف، تا آوریل ۲۰۲۳، اداره مهاجرت کانادا RICC از مردم در سراسر کشور همکاری خواست تا در چشم‌انداز آینده‌ی سیستم مهاجرتی کانادا همکاری کند.

نظریه اولیه این پروژه در فوریه در یک جلسه گفتگوی حضوری در هالیفاکس، که توسط شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا اداره می‌شد، ارائه شد.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی اداره مهاجرت کانادا IRCC آمده است که انتظار می‌رود جلسات گفتگوی حضوری بیشتر و همچنین “کارگاه‌های موضوعی و نظرسنجی برای عموم و مهاجران” ترتیب داده شوند.

این نظرسنجی در دسترس عموم قرار گرفته است  تا نظرات خود را در مورد راه کارهایی برای تقویت آینده مهاجرت به کانادا به اشتراک بگذارند.

دختر و پسر جوان در حال مطالعه |سوگیموتو ویزا

نظرسنجی شامل چه سوالاتی است؟

این نظرسنجی با پرس و جو در مورد  نظر اولیه‌ی شما در مورد سیستم فعلی مهاجرت در کانادا آغاز می‌شود. به ویژه، اینکه آیا فکر می‌کنید دولت کانادا در مسیر درست یا اشتباهی در مدیریت مهاجرت قرار دارد و نظر شما در مورد تعداد مهاجرانی که به کانادا می‌آیند‌، چیست.

پس از پاسخ به این سؤالات، IRCC اطلاعات اساسی در مورد سیستم مهاجرت کانادا، از جمله روش‌های متمایز تعامل افراد با سیستم مهاجرت کانادا و سیاست‌ها و قوانینی که این سیستم را شکل میدهد، ارائه میدهد. این نظرسنجی با پرسش در مورد چالش‌ها یا شکاف‌های اصلی که سیستم مهاجرت فعلی کانادا با آن مواجه است ادامه می‌یابد و فضایی را برای به اشتراک گذاشتن افکار خود در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه از شما می‌خواهد در مورد ویژگی‌هایی که سیستم مهاجرتی کانادا را توصیف میکند، نظرات خود را بیان کنید.

به‌عنوان مثال، کانادا جمعیت سالخورده‌ای دارد. مردم کانادا به این تعداد فرزند ندارند و به‌زودی مهاجرت ۱۰۰ درصد رشد جمعیت را به‌خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، بسیاری از مناطق و صنایع در کانادا با کمبود نیروی کار مواجه هستند. مهاجرت و کارگران موقت خارجی میتوانند به رفع نیازهای آینده بازار کار کمک کنند.

علاوه بر این، فشارهایی بر برنامه‌های اجتماعی و کمبود مسکن ارزان قیمت وجود دارد. رشد جمعیت ناشی از مهاجرت می‌تواند بر این فشارها بیفزاید، اما همچنین می‌تواند کارگران را برای کمک به بخش‌هایی مانند ساخت و ساز و مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار کند. سایر روندهای مورد بحث در این نظر سنجی عبارتند از اینکه چگونه کانادا میتواند در یک بحران جهانی بشردوستانه واکنش نشان دهد، عادلانه بودن و شفافیت سیستم مهاجرت و اینکه چگونه سهامداران فدرال، استانی و منطقه‌ایی می‌توانند در انتخاب و اسکان تازه واردان شرکت کنند.

با در نظر گرفتن این موضوعات از شما در مورد تغییراتی که در چشم‌انداز خود برای مهاجرت به کانادا انتظار دارید، سؤال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *