Search
Close this search box.
موافقت وکیل محکوم به جعل، با استعفاء از انجمن حقوقی بریتیش کلمبیا | سوگیموتو ویزا

وکیل محکوم به جعل از انجمن حقوقی بریتیش کلمبیا استعفاء خواهد داد!

فهرست مطالب

 سال گذشته یک وکیل مهاجرت در استان بریتیش کلمبیا،  به‌دلیل مشارکت در تلاش برای فریب مقامات مهاجرت کانادا  به ۲۲ ماه زندان محکوم شد. وی در نهایت با استعفای خود از انجمن حقوق استان موافقت کرد.

انجمن حقوق بریتیش کلمبیا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد که “راجر بالراج سینگ بهاتی Roger Balraj Singh Bhatti” در مورد تخلفات حرفه‌ای این انجمن علیه او به توافق رسیده است.

در این توافقنامه، “بهاتی” اعتراف کرده است که در رابطه با مشتریانی که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴ به‌دنبال پناهندگی در کانادا بوده‌اند، اعمال خلاف قانونی داشته است.

طبق قانون انجمن استان بریتیش کلمبیا،، این تخلفات شامل ارسال یادداشت‌های پزشکی جعلی به هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا به‌منظور به‌تعویق انداختن رسیدگی‌ها و همچنین ارائه‌ی مدارک نادرست از طرف مشتریانش بوده است.

انجمن حقوقی بریتیش کلمبیا در بیانیه‌ی خود اظهار داشت: شواهدی وجود دارد که نشان میدهد گزارش‌های پلیس، گزارش‌های پزشکی و گواهی فوت جعلی و نادرست توسط وی برای حمایت از ادعای پناهندگی موکلانش ارائه شده است.

آقای “بهاتی” در توافقنامه‌ی رضایت بر استعفای خود، موافقت کرده که از انجمن حقوقی استعفاء داده و درخواستی مبنی بر اعاده به‌کار نداشته باشد.

رشوه | سوگیموتو ویزا

در ماه می ۲۰۲۲، وی پس از اعتراف به ۱۷ اتهام جنایی به ۲۲ ماه زندان محکوم شد. وی به سه فقره جعل اسناد، شش فقره جنایی تهیه اسناد جعلی و هشت فقره اظهارات نادرست بر اساس قوانین مهاجرت و حفاظت از پناهندگان اعتراف کرد.

اتهامات جنایی همگی مربوط به جعل اسناد پزشکی به‌منظور به‌تعویق افتادن جلسات دادگاه بوده است. بر اساس اسناد دادگاه، نقض IRPA مربوط به جعل گزارش‌های پزشکی و پلیس “با همدستی” با یک مترجم مجارستانی به‌منظور طرح ادعاهای نادرست در مورد درخواست‌های وضعیت پناهندگی صورت گرفته است.

هشت فقره اظهارات نادرست همگی ناشی از ادعاهای پناهندگی اتباع مجارستانی بوده که خود را اهل رم معرفی کرده که به دلیل آزار و اذیت بر اساس قومیت خود به‌دنبال پناهندگی بوده اند.

در مجموع،  بهاتی در پنج پرونده  اسناد جعلی ارائه کرده است که  برخی از آن ها موفقیت آمیز بوده و برخی نه.آنچه که واضح است آقای بهاتی از اطلاعات و اسناد جعلی برای رسیدگی به پرونده های مشتریان خود و فریب هیئت مدیره استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *