Search
Close this search box.
سن مهاجرت به کانادا و تاثیر آن بر آینده جامعه شاغل این کشور | سوگیموتو ویزا

سن مهاجرت به کانادا و تاثیر آن بر آینده جامعه شاغل این کشور

فهرست مطالب

در بررسی های انجام شده در مورد سن مهاجرت به کانادا، مشخص شده که اکثر مهاجران اخیر بین ۲۵ تا ۵۴ سال سن دارند. برای اطلاع از مزایای قابل توجه نیروی کار ملی در سراسر کانادا بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید.

جمعیت شاغل کانادا چه در پیش رو خواهد داشت؟

در کانادا بیش از ۲۰درصد از افرادی که در سن کار در کانادا طبقه‌بندی میشوند، بین ۵۵ تا ۶۴ سال سن دارند اما در واقع این افراد در آستانه‌ی سن بازنشستگی هستند. در مورد پیری عمومی جمعیت کانادا، نکته قابل توجه این است که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، تعداد کودکان زیر ۱۵ سال با سرعتی شش برابر کمتر از تعداد افراد ۶۵ ساله و بالاتر رشد کرده است. (۶ میلیون).

 واقعیت این است که نرخ باروری در کانادا کمتر از سطح جایگزینی جمعیت است. سطح جایگزینی جمعیت جهانی در حال حاضر ۲/۱ کودک به ازای هر زن است.

به‌دنبال روندی که از سال ۲۰۰۹ ادامه یافته، نرخ باروری کانادا به‌طور پیوسته در طول زمان کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱/۴ فرزند به ازای هر زن در سال ۲۰۲۰ رسیده است. در سال ۲۰۲۰، کانادا نیز کم‌ترین تعداد تولد از سال ۲۰۰۷ و بیش‌ترین میزان تولد را در طول سال داشته است.

ایده‌ی غالبی که با این چرخش نزولی در زایمان به‌وجود می‌آید این است که کانادا به‌سمت پیوستن به کشورهایی با نرخ باروری “پایین‌ترین و پایین” (۱/۳ یا کم‌تر فرزند برای هر زن) گرایش دارد.

مجموع این داده‌ها نشان میدهد که آینده‌ی نیروی کار کانادا  میتواند در جهتی غیربهینه پیش برود. اداره آمار کانادا معتقد است که این واقعیت‌ها ممکن است فشار بیشتری را بر بازار کار کانادا وارد کند و همچنین فشار بیشتری را بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی و بازنشستگی در سراسر کشور اعمال کند. بر این اساس، کانادا برای حفظ و رشد نیروی کار خود، باید دیدگاه خود را تغییر دهد.

خوش‌بختانه به‌لطف روندهای نشان داده شده در آخرین سرشماری کانادا، مهاجرت کمک ویژه ایی به این هدف کمک می کند.

سن و کار مهاجران

مهاجرت به کانادا چگونه میتواند به نیروی کار این کشور کمک کند؟

بر اساس اطلاعات سرشماری سال ۲۰۲۱ ، نزدیک به دو سوم از مهاجران به کانادا، بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ در محدوده‌ی سنی قرار دارند که این کشور به‌عنوان سن اصلی کار (۲۵ تا ۵۴ سال) تعریف میکند.

برای درک ارزشی که کانادا برای سن کارگران ماهر که به این کشور می‌آیند قائل است، میتوانیم به‌سادگی نگاهی به سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) بیندازیم که برای امتیاز دادن به متقاضیان در سیستم مهاجرت اکسپرس انتری استفاده میشود.

سیستم امتیاز بندی CRS با توجه به سن متقاضیان در زمان درخواست، تعداد امتیاز متفاوتی را به آنها اختصاص میدهد. در اکسپرس انتری بیش‌ترین امتیاز (۱۰۰) به متقاضیان ۲۰ تا ۲۹ ساله داده می شود.

قبل از سن ۲۰ سالگی، داوطلبان ۱۷ سال یا کمتر ۰ امتیاز، ۱۸ سال سن ۹۰ امتیاز و در صورت ۱۹ ساله بودن ۹۵ امتیاز دریافت میکنند. هر سال از ۱۰۰ امتیازی که به افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله داده میشود، کاهش مییابد. در سن ۳۰ سالگی، داوطلبان امتیاز ۹۵ CRS را دریافت می کنند.

برای اکثر سال‌های دیگر پس از ۳۰ سال، نامزدها پنج امتیاز اضافی در سال از دست میدهند – ۹۰ امتیاز در ۳۱ سالگی، ۸۵ امتیاز در ۳۲ سالگی، ۸۰ امتیاز در ۳۳ و غیره. این مقدار کمی بعد از سن ۴۰ سالگی (۴۵ امتیاز) تغییر میکند، که در آن  به ازای هر سال ۱۰ امتیاز کاهش مییابد – دریافت ۳۵ امتیاز در ۴۱ سالگی، ۲۵ امتیاز در ۴۲ سالگی و ۱۵ امتیاز در ۴۳ سالگی و تا زمانی که نامزد به ۴۴ سالگی برسد. (۵ امتیاز). نامزدهای ۴۵ ساله یا بالاتر ۰ امتیاز دریافت میکنند.

در حال حاضر تعداد فزاینده‌ای از مهاجران، به‌ویژه در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری کرونا، در کانادا مشغول به‌کار هستند. این واقعیت که اکثر مهاجران اخیر در سن اصلی کار هستند به این معنی است که آنها میتوانند بخش بزرگ‌تری از توسعه‌ی نیروی کار کانادا در آینده باشند.

مهاجرت که قبلاً نقش مهمی در رشد نیروی کار کانادا داشته است – ۷۹/۹ درصد از رشد نیروی کار بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ را به‌خود اختصاص داده است، باید همچنان نقش مهمی در شکوفایی کانادا ایفا کند.

مهاجران اخیر در سن کار اصلی میتوانند برای مدت طولانی در کانادا کار کنند و در نتیجه سال‌ها به نیروی کار و رشد اقتصادی این کشور کمک کنند.

با توجه به اینکه میانگین سن بازنشستگی در کانادا به ۶۴/۴ سال در سال ۲۰۲۱ میرسد و بیش از ۲۰ درصد از مهاجران اخیر کانادا بین رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال به این کشور می‌آیند، میتوان انتظار داشت که آن‌ها تقریباً در سه دهه‌ی آینده به نیروی کار کانادا کمک کنند.

بر این اساس، علیرغم روندهای نگران کننده ملی از جمله جمعیت طبیعی سالخورده و نرخ پایین زاد و ولد، به‌نظر میرسد نیروی کار این کشور به لطف مهاجرت و سنی تازه واردان به کانادا به‌سمت آینده روشن‌تری پیش میرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *