Search
Close this search box.
سریع‌ترین صنایع در حال رشد برای تازه‌واردان به کانادا | سوگیموتو ویزا

سریع‌ترین صنایع در حال رشد برای تازه‌واردان به کانادا

فهرست مطالب

کانادا به دارا بودن اقتصادی پایدار و قدرتمند شهرت دارد. پس از شیوع کرونا، این کشور در چندین صنعت، که بسیاری از آن‌ها رونق سریعی را تجربه کرده‌اند، بازیابی قوی داشته است.

یکی از عوامل مهم در ادامه رونق اقتصادی کانادا، هدف‌های بالای مهاجرتی این کشور است. برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳-۲۰۲۵ نشان می‌دهد که کانادا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ سالانه ۵۰۰ هزار مهاجر را دریافت کند.

از جمعیت بیش از ۳۹ میلیون نفری کانادا، حدود ۲۵٪ آن‌ها مهاجران هستند. افراد تازه‌وارد عموماً برای پوشش نیازهای نیروی کار ملی که به‌علت افزایش بازنشستگی یا کمبود نامزدهای واجد شرایط ایجاد می‌شود، به کانادا می‌آیند.

در بین صنایع مختلف، برخی از آن‌ها به‌عنوان صنایع دارای رشد سریعتر و نیازمند به بیشترین مهارت‌ها شناخته می‌شوند.

مراقبت‌های بهداشتی

کانادایی‌ها عمر بلندتری دارند و نسبت به نسل‌های گذشته به مدت طولانی‌تر نیاز به خدمات پزشکی  دارند. این روند تقاضای بیشتری برای جذب کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده و استان‌های کانادا برای جذب کارکنان این حوزه از کشورهای دیگر تلاش می‌کنند. در حال حاضر، بیش از ۳۵ درصد پزشکان کانادا، ۲۳ درصد پرستاران مجاز و ۳۹ درصد دندانپزشکان از مهاجران هستند.

طبق آخرین اطلاعات شغلی از سازمان آمار کانادا، تا فوریه ۲۰۲۳، تعداد شغل‌های خالی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی با ۱۳۴,۸۰۰ فرصت شغلی خالی، بیشترین نرخ را در تمام بخش‌ها دارد. بخش پرستاری به‌خصوص در دوران همه‌گیری کرونا آسیب‌هایی دیده و باعث شده است که بسیاری از پرستاران به مرخصی‌های بلندمدت نیاز داشته‌باشند یا این شغل را کلاً کنار بگذارند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) تدابیری را برای تسهیل اقامت دائم کانادا برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی اتخاذ کرده است، از جمله حذف برخی موانع برای پزشکانی که قبلاً به‌عنوان خودکارآمد شناخته می‌شدند.برنامه مهاجرت از طریق خود اشتغالی معمولاً واجد شرایط اکسپرس انتری(Express Entry) نمی‌باشد.

چگونه به‌عنوان کارمند مراقبت‌های بهداشتی مهاجرت کنیم؟

بسیاری از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی از طریق برنامه‌‌ی اکسپرس انتری وارد کانادا می‌شوند. برنامه‌های اکسپرس انتری کاندیداهای با مهارت بالا را در برنامه‌ی کارگران ماهر فدرال ، کلاس تجربه کانادایی ، یا کلاس حرفه‌ای فدرال هدف قرار می‌دهند.

همچنین، از آنجا که مراقبت‌های بهداشتی یک مسئولیت استانی است، اکثر استان‌ها دارای جریان‌هایی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تحت برنامه نامزدی استانی  (PNP) هستند. به‌عنوان مثال، آلبرتا اخیراً مسیر مراقبت بهداشتی اختصاصی را تحت شاخه مهاجرتی ورودی سریع آلبرتا ایجاد کرده است.

استان‌های دیگر به‌طور منظم قرعه کشی PNP را با هدف قرار دادن نامزدهای مشاغل مراقبت‌های بهداشتی برگزار می‌کنند. بریتیش کلمبیا تقریباً هر هفته این نوع قرعه کشی را انجام می‌دهد و انتاریو اخیراً از طریق جریان اولویت‌های سرمایه انسانی خود از 2349 کاندیدای مراقبت‌های بهداشتی دعوت کرده است.

همچنین دو برنامه آزمایشی فدرال برای مراقبین  سالمندان و کودکان وجود دارد. در اوایل سال جاری، در اوایل سال جاری، طبق اعلام دولت کانادا در پروسه اخذ اقامت دائم، شرط تجربه کاری مورد نیاز برای مراقبین سالمندان و کودکان از 24 ماه به 12 ماه کاهش یافته است.

کشاورزی

بخش کشاورزی کانادا بیش از ۲۳۴ هزار نیروی کار کانادایی را به خدمت گرفته و در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار شغل خالی در این بخش وجود دارد.

گزارش جدید بانک سلطنتی کانادا نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۳، ۴۰ درصد از مدیران مزارع کانادایی به بازنشستگی خواهند رسید. همچنین این گزارش بیان می‌کند که برای جبران کمبود مهارت‌ها در مدت کوتاه، کانادا باید در دهه آینده ۳۰ هزار مهاجر دائمی را پذیرفته تا مزارع و گلخانه‌های جدیدی را راه‌اندازی کنند یا مزارع و گلخانه‌های موجود را به دست آورند.

صنعت کشاورزی کانادا به سرعت رو به رشد است.

چگونه با شغل کشاورزی به کانادا مهاجرت کنیم؟

برای تکمیل برخی از این موقعیت ها، اداره مهاجرت کانادا IRCC اخیراً اعلام کرد که برنامه آزمایشی کشاورزی-غذایی را تمدید می‌کند و سقف‌های شغلی را حذف می‌کند. مشاغل واجد شرایط عبارتند از:

  • قصابی‌های خرده‌فروشی
  • قصابی‌های صنعتی
  • سرپرستان مزرعه و کارگران متخصص دام
  • کارگران فرآوری مواد غذایی
  • کارگران مزرعه عمومی
  • کارگران دروکاری محصول

مانند کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، جریان‌های اختصاصی تحت برخی برنامه‌های نامزدی استانی PNP  برای کارگران کشاورزی نیز وجود دارد.

مشاغل فنی

یکی از اجزای اصلی بودجه فدرال ۲۰۲۳ ، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای حمایت از ساخت برق پاک (برق سبز، انرژی سبز یا برق پاک به نیروی الکتریکی تولید شده توسط منابع انرژی تجدید پذیر مانند زمین گرمایی، باران، خورشیدی، جزر و مد، زباله و باد اشاره دارد) و پروژه‌های زیرساختی برنامه رشد پاک Clean Growth Program بود. این سرمایه‌گذاری احتمالاً منجر به افزایش تقاضا در بخش فناوری می‌شود.

این بخش از برنامه بودجه همچنین اشاره می‌کند که بسیاری از مشاغل در بخش تولید فناوری پاک نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند، و میانگین حقوق کارگران در این بخش در سال ۲۰۲۱، ۹۰,۲۵۲ دلار بوده است که بسیار بالاتر از میانگین کل اقتصاد کانادا ۶۹,۳۱۱ دلار است.

رشد بخش هوش مصنوعی نیز در تقاضای کانادا برای کارگران فناوری نقش دارد. Invest in Canada، یک وب‌سایت دولتی که برای جذب سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری کانادا طراحی شده است، گزارش می‌دهد که کانادا ۱,۰۲۳ شرکت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارد. علاوه بر این، شاخص جهانی هوش مصنوعی نشان می‌دهد که کانادا به‌دلیل رقابت جهانی خود در اجرای هوش مصنوعی، نوآوری و سرمایه‌گذاری در رتبه چهارم قرار دارد.

 چگونه با یک شغل فنی به کانادا مهاجرت کنیم؟

برای جذب کارکنان فناوری بیشتر، داره مهاجرت کانادا IRCC  برنامه‌هایی مانند جریان استعدادهای جهانی ارائه می‌دهد. این برنامه بخشی از برنامه کارگران خارجی موقت است و برای تشویق رشد صنعت فناوری کانادا طراحی شده است. هدف این برنامه دستیابی به استاندارد پردازش دو هفته ای پس از ارسال درخواست نهایی توسط کارمند احتمالی است.

همچنین قرعه‌کشی‌های هدفمند از طریق برنامه نامزدهای استانی انجام می‌شود. برخی از نمونه‌های جریان‌های فناوری استانی عبارتند از BC Tech Stream ، OINP Tech Draw، Saskatchewan Tech Talent Pathway ، وAlberta Accelerated Tech Pathway.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *