Search
Close this search box.
اداره مهاجرت کانادا دریافت شهروندی کانادا را همراه با هفته‌ی شهروندی، جشن می‌گیرد. | سوگیموتو ویزا

جشن هفته‌ی شهروندی در کانادا

فهرست مطالب

هر ساله، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) هفته شهروندی را که یادآور شهروندان جدید کانادا و معنای کانادایی بودن است، جشن می‌گیرد.

شان فریزر وزیر محترم اداره مهاجرت کانادا از شروع هفته‌ی شهروندی خبر داد که از ۲۲ تا ۲۸ می ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. وزیر در مراسم شهروندی در هالیفاکس، نوا اسکوشیا و ونکوور، بریتیش کلمبیا شرکت خواهد کرد.

در این مراسم کانادا از هزاران کانادایی جدید به‌عنوان شهروند استقبال می‌کند. مراسم شهروندی برای افرادی که به این مرحله در مهاجرت خود به کانادا می‌رسند، تجربه‌ای معنادار است، تجربه‌ای که تمام حقوق و مسئولیت‌های کانادایی بودن را بر عهده دارد.

از همه دعوت می‌شود تا با شرکت در مراسم شهروندی که این هفته در سراسر کانادا برگزار می‌شود، هفته شهروندی را جشن بگیرند. IRCC برای مدرن کردن خدمات خود تلاش کرده و در زمینه شهروندی از طریق آزمایش آنلاین، مراسم شهروندی مجازی و ردیاب‌های درخواست آنلاین گام‌های مهمی برداشته است.

سال گذشته، کانادا با استقبال از تقریبا ۳۶۴ هزار شهروند جدید، از اهداف شهروندی خود فراتر رفت. کانادا تاکنون پذیرای ۸۵ هزار کانادایی جدید در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ بوده است.

هندی‌ها همچنان بالاترین نسبت (حدود ۱۹٪) شهروندان جدید را تشکیل می‌دهند، اما دیگر شهروندان از کشورهای  فیلیپین، نیجریه، سوریه، پاکستان، ایران، چین و ایالات متحده آمریکا هستند. و انگلستان تا ۵۴ درصد از این تعداد را تشکیل میدهد.

مراسم شهروندی چیست؟

هنگامی که آزمون شهروندی و مصاحبه را با موفقیت انجام دادید، به مراسم شهروندی دعوت خواهید شد که آخرین گام برای اخذ شهروندی کانادا است. در طول مراسم، شرکت کنندگان سوگند شهروندی را که نمادی از پذیرش حقوق و مسئولیت‌های شهروندی کانادا است، می‌خوانند. این مراسم معمولاً توسط قاضی شهروندی انجام می‌شود.

بین ۱ آوریل ۲۰۲۲ و ۳۱ مارس ۲۰۲۳، به‌طور متوسط، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در هر ماه سوگند شهروندی یاد می‌کنند که از تعداد قبل از COVID-19 فراتر رفته است. در طول هفته شهروندی، تقریباً ۱۰۰ مراسم شهروندی برنامه‌ریزی شده است که امید است از حدود۱۳ هزار کانادایی جدید استقبال کند.

چه کسانی واجد شرایط شهروندی کانادا هستند؟

اداره مهاجرت کانادا به ساکنان دائم اجازه می‌دهد تا پس از اقامت فیزیکی در کانادا به مدت سه سال (۱۰۹۵ روز) از پنج سال قبل از درخواست شهروندی، برای شهروندی کانادا اقدام کنند.

شهروندی کانادا مزیت‌های زیادی دارد، زیرا بر خلاف ساکنان دائم، شهروندان کانادا هیچ تعهدی برای اقامت ندارند. علاوه بر این، آنها می‌توانند پاسپورت کانادایی دریافت کنند و حق رأی دادن در انتخابات شهرداری، استانی و فدرال را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *