Search
Close this search box.
مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا | سوگیموتو ویزا

مارک میلر، وزیر جدید مهاجرت کانادا

فهرست مطالب

دوران کودکی

مارک میلر متولد سال ۱۹۷۳ است. پدر او یک استاد تاریخ از نوا اسکوشیا و مادر انگلیسی زبان او اهل مونترال است. میلر بزرگ شده‌ی مونترال است و تحصیلات اولیه‌ی خود را در کالج ژان دی بر بوف گذرانده است.  در سال ۱۹۸۹، میلر که آن زمان ۱۶ سال سن داشت و در سوپرمارکت مشغول به کار بود

تصمیم گرفت برای خدمت به کشورش و ماجراجویی به‌عنوان یک پیاده‌نظام به ارتش کانادا بپیوندد. پس از چهار سال زمانی که به درجه‌ی فرماندهی پیاده‌نظامان رسید، ارتش را ترک کرد. حضور در ارتش برای او یک تجربه‌ی پربار و آموزنده بود اما او می‌خواست وقت خود را صرف چیزهای دیگری بکند.

دوران تحصیل و شروع حرفه‌ در سیاست

مارک میلر برای ادامه تحصیل به مونترال بازگشت و مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه مونترال در رشته علوم سیاسی اخذ کرد. برای اخذ مدرک حقوق خود به مک‌گیل رفت و در هر دو رشته حقوق عمومی و مدنی فارغ‌التحصیل شد. سپس میلر در شرکت حقوقی کانادایی Stikeman Elliott مشغول به کار شد. این وکیل جوان با تخصص در حقوق تجاری و ادغام و تملیک، دوران وکالت خود را در مونترال، استکهلم و شهر نیویورک ادامه داد.

با بازگشت دوباره‌ی میلر به مونترال در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان مدیر جمع‌آوری کمک‌های مالی نخست‌وزیر آینده به جاستین ترودو برای رهبری حزب لیبرال کمک کرد. در سال ۲۰۱۵ میلر برای دنبال کردن مناصب سیاسی شخص خود به نمایندگی از Ville-Marie—Le Sud-Ouest—Île-des-Sœurs (یک حوزه انتخاباتی فدرال) در کبک نامزد شد.

او در سال ۲۰۱۵ با موفقیت به عضویت مجلس عوام کانادا در آمد. ساکنان Ville-Marie—Le Sud-Ouest—Île-des-Sœurs از اقدامات میلر در هنگام عضویتش در مجلس عوام راضی بودند. این سیاستمدار به دلیل فعالیت‌هایش در زمینه‌ی تأمین بودجه فدرال برای مسکن مقرون به صرفه، حمل‌ونقل عمومی و حمایتش از کمک‌هزینه برای کودکانِ خانواده‌های طبقه‌ی متوسط مونترال مورد توجه قرار گرفته است. به‌علاوه در همین زمان میلر به‌عنوان رئیس نمایندگان لیبرال کبک در پارلمان خدمت می‌کرد.

حضور در بدنه‌ی سیاسی کشور

در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷، میلر به‌عنوان دبیر پارلمانی وزارت زیرساخت‌ها و جوامع منصوب شد؛ منصبی که عمدتاً به رشد و حفاظت زیرساخت‌های کانادا می‌پردازد. در عین حالی که فعالیت او در این منصب دوباره به خوبی مورد توجه قرار گرفت، دوره تصدی او در این مقام کوتاه بود.

در اول ژوئن ۲۰۱۷، میلر با ایراد سخنرانی خود در مجلس عوام کانادا به طور کامل به زبان موهاوک (زبان بومی مردمان موهاوک کانادا) در سیاست کانادا تاریخ‌سازی کرد. بعد از ۱۵۰ سال از زمان کنفدراسیون، یعنی از سال ۱۸۶۷ تا به آن روز، این اولین باری بود که این زبان در پارلمان کانادا به زبان آورده شده بود.

سه ماه پس از ایراد این سخنرانی در آگوست ۲۰۱۷،  میلر به‌عنوان دبیر پارلمانی وزارت روابط بومیان منصوب شد. سه سال بعد را میلر به دفاع از حقوق مردمان بومی در کانادا و مسئولیت‌هایی که دولت فدرال در قبال آن‌ها دارد، گذارند. در سال ۲۰۱۹ میلر به عنوان وزیر خدمات بومی سوگند یاد کرد و سال بعد به عنوان وزیر روابط بومیان منصوب شد.

آینده‌ی او به‌عنوان وزیر مهاجرت

به طور معمول، وزرای جدید مهاجرت دوره اولیه تصدی خود را صرف اطلاع‌رسانی در مورد مسائل مهم مهاجرتی کانادا و ایجاد روابط با وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) می‌کنند. طرف معامله‌ی اصلی میلر در IRCC معاون وزیر این وزارت‌خانه، کریستین فاکس خواهد بود. معاون وزیر، یک کارمند غیر سیاسی است که وظیفه دارد اولویت‌های سیاستی دولت منتخب را اجرا کند.

ترودو همچنین نامه‌های احکام را به وزرای خود به دنبال تغییرات عمده کابینه به طور علنی منتشر کرده است. در این صورت، می‌توان انتظار داشت که میلر نامه جدیدی از ترودو دریافت کرده باشد که در آن توضیح داده شده باشد که او در طول دوره باقی‌مانده حزب لیبرال روی کدام موضوعات سیاسی مهاجرت باید تمرکز کند. انتخابات بعدی کانادا اکتبر ۲۰۲۵ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *