Search
Close this search box.
پایان اعتصاب کارمندان که بر سیستم مهاجرتی کانادا تأثیر گذاشته بود | سوگیموتو ویزا

پایان اعتصاب کارمندان که بر سیستم مهاجرتی کانادا تأثیر گذاشته بود

فهرست مطالب

اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) و دولت فدرال پس از اعتصاب بیش از ۱۵۵ هزار کارمند دولتی از جمله کارکنان اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به توافقی آزمایشی دست یافتند.

این اعتصاب در تاریخ ۱۹ آوریل آغاز شد و  امروز سه شنبه 2 می، اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) به اعضای خود دستور داده است که از ساعت ۹ صبح به‌وقت محلی، به محل کار خود بازگردند.

اتحادیه نمایندگی کارمندان فدرال می‌گوید که توافقنامه آزمایشی شامل دستمزدهای بالاتر است که شکاف ایجاد شده به دلیل  تورم را پوشش دهد، همچنین بهبود شرایط کاری و وضع مقررات مورد درخواست کارمندان از جمله  امکان کار از خانه، از دیگر توافق‌های آزمایشی هستند.

IRCC در وب‌سایت خود خاطرنشان میکند: «به دلیل بازگشت انجام خدمات سایت به طور کامل ممکن است در چند روز و هفته‌های آینده برخی از خدمات با کندی انجام شوند، اما وب سایت هر روز، آپدیت خواهد شد تا در جریان روند امور و خدمات مورد نیاز خود باشید.

در زمان اعتصاب،اداره مهاجرت کانادا IRCC هشدار داد که انتظار میرود خدمات حوزه‌های زیر تحت تاثیر قرار گیرند:

  • پروسه رسیدگی و پردازش
  • قرارهای ملاقات حضوری یا رویدادها از جمله مراسم شهروندی
  • تماس با IRCC از طریق ایمیل، تلفن یا رسانه‌های اجتماعی
  • خدمات تابعیت کنسولی و گذرنامه
  • خدمات پاسپورت در کانادا
  • درخواست‌های قانون دسترسی به اطلاعات (Information Act requests)
  • خدمات کمک هزینه و مشارکت

اما در طول اعتصاب، امکان درخواست آنلاین برای تمدید اقامت در کانادا وجود داشت.

علاوه بر این، علیرغم اعتصاب، اداره مهاجرت کانادا IRCC قرعه کشی برنامه ریزی شده اکسپرس اینتری خود را چهارشنبه گذشته برگزار کرد که در آن از ۳۵۰۰ کاندید دیگر برای ارائه درخواست اقامت دائم کانادا  دعوت شد.

سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) همچنین اختلالاتی را در برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) و همچنین مجموعه بایومتریک گزارش کرده است.

ESDC مسئول بررسی ارزیابی‌های تأثیر بازار کار (LMIAs) است که یک الزام اجباری برای کارفرمایانی است که مایل به استخدام کارگران خارجی موقت هستند. بسیاری از کارفرمایان کانادایی به TFWP برای کارگران فصلی و همچنین برای پر کردن موقعیت‌های شغلی فوری در بخش‌های پرتقاضا وابسته هستند.

دلیل اعتصاب چه بود؟

PSAC رای اعتصاب سراسری را بین ۲۲ فوریه و ۱۱ آوریل برگزار کرد. مذاکرات بعدی  در دستیابی به توافق موفقیت آمیز نبود و اعضای PSAC از ساعت ۱۲:۰۱ صبح 19 آوریل به اعتصاب رای دادند .

اتحادیه نمایندگی کارمندان فدرال  گفت که به‌دنبال دستمزدهای منصفانه، تعادل بهتر بین کار و زندگی، بهره‌وری بیشتر در محل کار، و کاهش اخراج کارکنان از طریق ایجاد مشاغل بیشتر، به‌جای قرارداد با سازمان‌های خصوصی است.

در این میان تعدادی از اعضای اتحادیه به قصد برهم زدن اعتصابات، قصد داشتند مانند زمان همه‌گیری کووید-19 از راه دور به کار خود ادامه دهند. PSAC گفت که کارکنان خدمات عمومی به اندازه زمانی که در دفتر بودند از راه دور کار می‌کنند و 90 درصد از کارگران تمایل دارند که از راه دور به کار خود ادامه دهند.

کارگرانی که به دور کاری مشغول بودند نیز موظف شدند هنگام اعتصاب در صف کارگران اعتصابی باشند و به آنها بپیوندند.

دولت می‌گوید این درخواست‌ها، همانطور که در طول مذاکرات پیش‌نویس شده‌اند، به‌شدت بر توانایی ارائه خدمات به کانادایی‌ها تأثیر می‌گذارد و توانایی آن را برای مدیریت مؤثر کارمندان در خدمات عمومی محدود میکند.

اتحادیه کارگران همچنین به‌دنبال دستمزدهای بالاتر برای اعضا با توجه به تورم و هزینه‌های فعلی زندگی در کانادا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *