Search
Close this search box.
اعتصاب هزاران کارمند کانادایی در اعتراض به دستمزدها | سوگیموتو ویزا

اعتصاب هزاران کارمند کانادایی در اعتراض به دستمزدها

فهرست مطالب

اعتصاب هزاران کارمند کانادایی در اعتراض به دستمزدها

از تاریخ ۱۹  آوریل۲۰۲۳ حدود ۱۵۵,۰۰۰ کارمند دولت فدرال کانادا برای دستیابی به توافقی در زمینه افزایش حقوق و امکان دورکاری و خواسته‌های دیگر خود دست به اعتصاب زده‌اند.

وقفه در رسیدگی به ویزای کانادا، با ورود اعتصاب کارمندان فدرال به روز هفتم

نکته قابل تامل این است که این اعتصاب چه تاثیری بر درخواست‌های ویزا، تمدید گذرنامه و سایر خدمات ارائه شده توسط PSAC، می‌گذارد. در اولین روز اعتصاب، شان فریزر، وزیرمهاجرت گفت که اعتصاب کارمندان می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وب‌سایت دولت کانادا فهرستی از خدماتی که به طور جزئی یا کامل مختل شده‌اند را اعلام کرده است. طبق وب سایت دولت، خدمات گذرنامه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. درطول این اعتصاب، سرویس کانادا فقط درخواست‌های گذرنامه را برای «موقعیت‌های اضطراری و بشردوستانه» بررسی می‌کند.

موقعیت‌های اضطراری به صورت زیر تعریف می‌شوند:

• متقاضیان گذرنامه در معرض خطر مشکلات مالی

• متقاضیان گذرنامه‌ای که به سفر به عنوان منبع شغلی متکی هستند و امنیت درآمد آنها به خطر می افتد.

• افرادی که به دلایل پزشکی باید سفر کنند یا درخانواده خود فوت یا بیماری داشته اند و به گذرنامه نیاز دارند.

• متقاضیان گذرنامه که وضعیت آنها به دلایل انسان دوستانه فوری تلقی می شود.

با این حال، دولت کانادا می‌گوید، خدمات گذرنامه برای کانادایی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، یک خدمت ضروری تلقی می‌شود و در طول اعتصاب حتی اگر روند با تاخیر مواجه شود، ادامه خواهد یافت.

در این راستا تمامی رویدادهای شهروندی مجدداً برنامه ریزی خواهند شد، اگرچه طبق اعلام وب سایت دولت کانادا  برخی از درخواست‌های فوری “هنوز ممکن است پردازش شوند.” ارتباطات با اداره مهاجرت کانادا از طریق رسانه های اجتماعی،فرم وب IRCC و مراکز پشتیبانی مشتری به تعویق خواهد افتاد.

قرارهای مربوط به مهاجرت در داخل کانادا ممکن است تغییر کند، اما برای افرادی که در خارج از کشور هستند ادامه خواهد داشت مگر اینکه با متقاضیان برای برنامه ریزی مجدد تماس گرفته شود.

اعتصاب کارمندان هیچ تاثیری بر ارسال ویزا یا سایر درخواست‌های مهاجرتی نخواهد داشت، چرا که این درخواست‌ها به صورت آنلاین ثبت می‌شوند.

خدمات مرزی تحت تأثیر این اعتصاب قرار نمی گیرد، بنابراین افرادی که وارد کانادا می‌شوند و قبلاً ویزا دریافت کرده یا نیازی به ویزا ندارند، با مشکلی مواجه نخواهند شد.

آیا IRCC درخواست من را پردازش خواهد کرد؟

اداره مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرده است که ظرفیت محدودی در طول اعتصاب دارد، بنابراین انتظار می‌رود در پردازش درخواست‌ها تاخیر داشته باشد. این شامل تاخیر در برنامه هایی است که در حال حاضر اولویت بندی شده‌اند.

وزیر مهاجرت کانادا آقای فریزر گفت که طول مدت تاخیر در رسیدگی به درخواست‌ها به ماهیت اختلال کار بستگی دارد. وی اعلام کرد که افراد و عوامل IRCC در دفاتر بین‌المللی به مواردی که مربوط به آنها بوده و امکان انجام آن را دارند و اولویت‌های اضطراری که ممکن است جان افراد در معرض خطر باشد، رسیدگی می‌کنند.

آیاهنوز هم می توانم برای زندگی/کار/تحصیل در کانادا در طول اعتصاب اقدام کنم؟

هنوز امکان درخواست آنلاین یا ارسال ایمیل به IRCC وجود دارد. با این حال، در روند رسیدگی و پردازش تاخیر وجود خواهدداشت.

علاوه بر این، ESDC می‌گویددر بخش جمع آوری اطلاعات بایومتریک تاخیر و اختلالاتی وجود خواهد داشت. اتباع خارجی که برای ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل (به استثنای اتباع ایالات متحده)، اقامت دائم، یا پناهندگی درخواست می‌کنند، ملزم به ارائه اطلاعات بایومتریک (اثر انگشت و عکس) هستند. درخواست متقاضی بدون بایومتریک کامل نیست و ممکن است زمانی که IRCC رسیدگی به برنامه ها را ازسر می گیرد، رد شود.

در کل اگر مدارک تان را به صورت کامل برای مهاجرت و یا سفر به کانادا در دست دارید، می‌توانید برای سابمیت مدارک خود اقدام کنید تا در صف انتظار پردازش قرار گیرید. مراحل پردازش و بررسی به کندی پیش میرود اما همچنان در دست اجرا هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *