Search
Close this search box.
از لینکدین تا تیک تاک! استفاده تازه‌واردان از رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت در کانادا | سوگیموتو ویزا

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای موفقیت در کانادا

فهرست مطالب

داده‌های یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ توسط مانیتور فناوری رسانه (MTM CBC ) نشان میدهد که تقریباً نیمی (۴۲٪) از تازه‌واردان به کانادا، رسانه‌های اجتماعی را به‌عنوان منبع خبری خود ذکر کرده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، بیش از سه نفر از هر ده نفر مهاجر به کانادا از “شش پلتفرم یا بیشتر”در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

به زبان ساده، رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از تجربه‌ی زندگی بسیاری از تازه‌واردان کانادایی است. رسانه‌های اجتماعی از یافتن فرصت‌های شغلی و ایجاد یک شبکه‌ی پشتیبانی گرفته تا یادگیری فرهنگ کانادایی و ارتباط با عزیزانشان در خانه، طیف گسترده‌ای از مزایای را برای مهاجران جدید کانادا ارائه می‌کنند.

راه‌های زیادی وجود دارد که رسانه‌های اجتماعی میتوانند به موفقیت مهاجران جدید، هم قبل و هم بعد از ورودشان به کانادا کمک کنند.

ساختن یک برند شخصی قوی

در سال ۲۰۲۲، ۲۵۶ هزار مقیم دائم از طریق جریان‌های مهاجرت اقتصادی وارد کانادا شدند. همان‌طور که توسط دولت کانادا تعریف شده است، این مقوله‌ی مهاجرت بر انتخاب “مهاجران ماهری که قادر به اقامت در کانادا و کمک به اقتصاد هستند” متمرکز است.

این مشارکت عمدتاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که مهاجران در کانادا شغل پیدا کرده و به آن‌ها اجازه میدهد تا با صرف پول برای کالاها و خدمات به اقتصاد  کانادا کمک کنند.

ایجاد یک برند شخصی قوی  برای مهاجرانی که به کانادا می‌آیند  بسیار مهم است  چرا که به آن‌ها در طول فرآیند جستجوی کار در کانادا و استخدام کمک میکند. حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی به این معنی است که جویندگان کار بهتر می‌توانند موقعیت های شغلی مناسب خود را پیدا کنند و برای استخدام‌کنندگان یا متخصصانی که به‌دنبال فردی با مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تخصص آنها هستند، در دسترس باشند.

علاوه بر این، مهاجران (و کانادایی‌ها) به‌عنوان یک جوینده‌ی کار که به‌دنبال مکانی مناسب برای کار هستند، می‌توانند از طریق کانال‌های اجتماعی مختلف با ارزش‌ها، فرهنگ و فعالیت‌های روزمره جامعه کانادایی آشنا شوند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیس‌بوک و توییتر بسیار موثر هستند، زیرا بسیاری از کارفرمایان پیشینه و سابقه کاری افراد را در این پلتفرم ها بررسی می‌کنند.

 بر اساس نظرسنجی The Harris Poll که در ژانویه‌ی سال جاری منتشر شد، نزدیک به دو سوم (۶۵٪) از شرکت‌های کانادایی از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای غربالگری متقاضیان استفاده کرده و ۶۴٪ از شرکت‌ها این روش غربالگری را مؤثر میدانند.

در اینجا سه ​​نکته برای داشتن یک پروفایل قوی و حضور آنلاین مثبت وجود دارد:

  •  فعال و جذاب باشید: بخشی از ایجاد یک شخصیت آنلاین مثبت، تعامل است. افراد دیگری را در زمینه‌ی تخصص و صنعت خود بیابید و مرتباً با آنها در تعامل باشید.
  •  محتوای مرتبط و آموزنده را به اشتراک بگذارید: به اشتراک‌گذاری محتوای آموزنده و  مرتبط با صنعت شما میتواند به نشان دادن تخصص و اشتیاق شما برای کارتان به کارفرمایان بالقوه کمک کند.
  •  محتوای خود را تمیز و حرفه‌ای نگه دارید: پست‌ها و کپشن‌های خود را تصحیح کنید، از یک هدشات حرفه‌ای به‌عنوان تصویر نمایه‌ی خود استفاده کنید و از ترکیب محتوای شخصی با محتوای حرفه‌ای خودداری کنید.

شبکه‌های اجتماعی، ابزاری برای یافتن فرصت‌های شغلی

هنگامی که یک پروفایل شخصی قوی ایجاد کردید، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی  به‌عنوان ابزاری برای یافتن فرصت‌های شغلی استفاده کنید..

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه متروپولیتن تورنتو انجام شده است، «کسانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده میکنند ۳/۵ برابر بیشتر از کسانی که از رسانه‌های سنتی استفاده میکنند، احتمال استخدام دارند».

با استفاده از توییتر، فیس‌بوک و لینکدین، تازه‌واردان به کانادا می‌توانند با کارفرمایان بالقوه، شرکتهای تحقیقاتی ارتباط برقرار کنند و در مورد فرصت‌های شغلی اطلاعات کسب کنند. در واقع، توییتر و لینکدین می‌توانند برای دنبال کردن شرکت‌ها و ارتباط با افراد در صنایع و حرفه‌های مورد علاقه استفاده شوند.

 لینکدین، به‌طور خاص می‌تواند برای پرسیدن سؤالات مربوط به ارتباطات‌، یافتن منابع شغلی مفید و شرکت در گفتگو های پیرامون موضوعات حرفه‌ای مورد علاقه، مورد استفاده قرار گیرد.

اتصالات ایجاد شده از طریق این پلتفرم ممکن است در نهایت به تازه‌واردان به کانادا کمک کند تا روابط خود را ا گسترده  کرده و فرصت‌های شغلی را پیش روی آنها قرار دهند که در حالت عادی احتمال به‌دست آوردن آن بسیار کم است. این دلیل مهمی است که چرا لینکدین به یک پلتفرم جستجوی شغل محبوب تبدیل شده است.

در واقع، داده‌های سال ۲۰۲۳ از پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی Hootsuite نشان میدهد که ۵۲ میلیون نفر هر هفته از این پلتفرم برای جستجوی شغل استفاده می‌کنند. در هر ثانیه ۱۰۱ درخواست شغلی در لینکدین در سراسر جهان ارسال می‌شود و در هر دقیقه هشت نفر از طریق لینکدین استخدام می‌شوند.

دختری در حال استفاده از لپ تاپ در کافه | سوگیموتو ویزا

ایجاد یک شبکه پشتیبانی برای ارتباط با سایر تازه واردان

به غیر از ورود به کانادا و ایجاد یک زندگی حرفه‌ای، مهاجران می‌توانند از رسانه ‌های اجتماعی برای ارتباط با دیگران و تشکیل یک شبکه‌ی پشتیبانی استفاده کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با زندگی خارج از محل کار راحت‌تر رو به رو شوند.

به عبارت دیگر، تازه‌واردان به کانادا می‌توانند از ویژگی‌های موجود در پلتفرم‌های سنتی مانند فیس‌بوک استفاده کنند تا افراد مشابه خود را بیابند. این گروه‌ها اغلب محلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به رویدادهای اجتماعی هستند و راهی خوب برای تازه‌واردان  که به‌طور بالقوه منجر به دوستی‌ها و فرصت‌های جدید می‌شود.

نمونه‌های دیگری از پلتفرم‌هایی که به‌خاطر ایجاد جامعه شناخته میشوند، LinkedIn و Reddit هستند، که در آن کاربران می‌توانند با دیگران در مورد تجارب و چالش‌های مشترک ارتباط برقرار کنند

. تالارهای گفتگو مانند انجمن ویزای کانادا نیز برای تازه‌واردان وجود دارد تا درباره‌ی سؤالات، نگرانی‌ها و تجربیات خود در پروسه مهاجرت، هم پس از ورود و اقامت در کانادا و هم قبل از ورود به این کشور، بحث کنند.

پذیرش فرهنگ کانادا و تقویت تجربه‌ی کانادایی

مهاجران جدید به کانادا همچنین می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای کشف رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی، اطلاع  از اخبار و رویدادهای کانادا، آشنایی با فرهنگ کانادا و افزایش تجربه‌ی کلی خود در کانادا استفاده کنند.

به‌عنوان مثال، توییتر به کاربران این امکان را میدهد که از آنچه در سراسر کانادا اتفاق می‌افتد مطلع شوند. دنبال کردن خبرگزاری‌ها، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان در توییتر همچنین به تازه‌واردان اجازه میدهد تا در بحث‌های مربوط به رویدادهای جاری شرکت کنند، درست مانند بیش از ۷ میلیون کانادایی در حال حاضر.

توجه: به‌ غیر از توییتر، اشتراک در کانال‌های خبری کانادایی در یوتیوب نیز میتواند به تازه‌واردان کمک کند تا از آنچه در سراسر کشور می گذرد آگاه باشند.

در اینجا راه‌های دیگری برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط بیشتر با فرهنگ کانادا وجود دارد.

 از اینستاگرام یا TikTok برای دنبال کردن اینفلوئنسرهای کانادایی استفاده کنید که فرهنگ و دیدگاه‌های مربوط به کانادا را به اشتراک میگذارند.

 برای الهام گرفتن در مورد نحوه‌ی مشارکت بیشتر با رویدادها و ایجاد یک زندگی اجتماعی در کانادا، در کانال‌های وبلاگ‌نویسان کانادایی در YouTube عضو شوید.

اینفلوئنسرها، چه خود تازه‌وارد باشند و چه در کانادا به دنیا آمده باشند، ایده‌های خود را در مورد فعالیت‌هایی که باید تجربه کنید، مکان‌هایی که باید بازدید کنید، غذاهایی که باید امتحان کنید و موارد دیگر را به اشتراک می‌گذارند.

اینفلوئنسر هایی که خودشان تازه وارد هستند، اغلب چیزهایی را به اشتراک میگذارند که به آن‌ها در ورود به کانادا کمک کرده تا احساس کنند در خانه‌ی خود هستند.

در همین حال، وبلاگ نویسان اغلب بینندگان خود را به سفرهای آنلاین یا ویدئویی  به مناطق مختلف این کشور، میبرند. این میتواند به تازه‌واردان کمک کند مناطقی از کانادا را که ممکن است در مورد آن‌ها ندانند را بشناسند و در مورد روش کلی زندگی در جوامع مختلف کانادا بیاموزند.

در ارتباط ماندن با دوستان و خانواده در خانه

در حالی که برای مهاجران بسیار مهم است که محیط جدید خود را بپذیرند، اما همچنین مهم است که تازه‌واردان به کانادا ارتباط خود را با دوستان و خانواده‌ا یی که در کشور خود دارند به‌طور کامل از دست ندهند. قدرت رسانه‌های اجتماعی برقراری ارتباط با دوستان و خانواده را در خانه آسان‌تر و در دسترس‌تر از همیشه میکند.

علاوه بر ابزارهای ویدئو کنفرانس سنتی مانند اسکایپ و زوم، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند واتس‌آپ، تلگرام، فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام طیف وسیعی از گزینه‌های ارتباط بین‌المللی ارزان را ارائه می‌دهند.

از پیام‌رسانی رایگان گرفته تا تماس صوتی و تصویری، این پلتفرم‌ها راهی آسان‌تر را برای تازه‌واردان کانادا فراهم می‌کنند تا بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستند، با آن‌هایی که در خانه هستند، ارتباط برقرار کنند.

علاوه‌ بر این، بسیاری از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربران امکان میدهند به‌روزرسانی‌ها و عکس‌ها را به اشتراک بگذارند و به خانواده و دوستان راه دیگری برای ارتباط با زندگی تازه‌وارد در کانادا و بالعکس ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *