Search
Close this search box.
دریافت گواهینامه‌ی رانندگی کانادایی به عنوان یک مهاجر تازه‌ وارد | سوگیموتو ویزا

دریافت گواهینامه‌ی رانندگی کانادایی|برای تازه‌ واردان

فهرست مطالب

در کانادا رانندگی بدون گواهینامه‌ی رانندگی معتبر و بیمه‌نامه‌ی معتبر خودرو غیرقانونی است.

بیمه‌ی ماشین

طبق قانون کانادا همه‌ی رانندگان باید برای وسیله‌ی نقلیه‌ای که دارند پوشش بیمه‌ای دریافت کنند یا اگر به‌طور منظم از خودرویی که متعلق به یکی از اقوام یا دوستانشان است استفاده می‌کنند، از داشتن طرح بیمه‌ی خودرو مطمئن شوند.

به‌طور خلاصه، هدف از طرح بیمه پوشش هزینه‌ی صدمات یا خسارت وارده به خودرو(های) حادثه دیده است. همچنین مهم است بدانید که هزینه‌ی طرح بیمه بر اساس ارائه دهنده‌ی بیمه، طرح انتخابی و سن، سوابق رانندگی، تجربه‌ی رانندگی و محل زندگی فرد بیمه شده متفاوت است.

اطلاعات کامل در مورد بیمه ماشین در کانادا را در وب سایت رسمی دولت کانادا می‌توانید بخوانید.

گواهینامه‌های رانندگی

همه‌ی رانندگان باید گواهینامه‌ی رانندگی معتبر داشته باشند. گواهینامه‌ی رانندگی سند و اجازه رسمی صادر شده توسط دولت کانادا، یک استان یا منطقه‌ی خاص است که به دارندگان اجازه میدهد در منطقه‌ای که گواهینامه در آن صادر شده است رانندگی کنند.

روند دریافت گواهینامه‌ی رانندگی در هر استان یا منطقه متفاوت است که به سابقه‌ی رانندگی افراد نیز بستگی دارد. در هر صورت، این فرآیند معمولاً شامل یک امتحان کتبی در مورد قوانین جاده و یک یا دو آزمون رانندگی است.

توجه: منابع آنلاین به زبان‌های مختلف از جمله زبان فارسی برای کمک به آماده شدن شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی وجود دارد و دروس رانندگی برای کمک به آمادگی در آن بخش از فرآیند گواهینامه‌ی رانندگی در دسترس است.

اگرچه گواهینامه‌ی رانندگی هم برای شهروندان کانادایی و هم برای ساکنان دائم (PRs) مورد نیاز است، اما تغییرات جزئی در این فرآیند وجود دارد که در دریافت سریع‌تر گواهینامه‌ی رانندگی کانادایی می‌تواند موثر باشد.

رانندگی در کانادا به‌عنوان یک مهاجر تازه وارد

مقیمان دائم جدید کانادایی می‌توانند با استفاده از گواهینامه‌ی رانندگی بین‌المللی، در استان یا منطقه‌ی محل اقامت خود برای مدت کوتاهی، رانندگی کنند. همه‌ی رانندگان در این مدت باید دارای مجوز رانندگی بین‌المللی (IDP) از کشور خود باشند. به‌طور خلاصه، IDP ترجمه‌ی کتبی گواهینامه‌ی بین‌المللی متقاضی به زبان فرانسوی و انگلیسی است.

در ادامه دوره‌های اعتبار گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی برای ساکنان دائمی جدید در هر استان یا منطقه‌ی کانادا فهرست شده است.

• انتاریو: ۶۰ روز (مبادله‌ی مجوز خارجی انتاریو)

• آلبرتا: ۹۰ روز (مبادله‌ی مجوز خارجی آلبرتا)

• بریتیش کلمبیا: ۹۰ روز (صرافی مجوز خارجی بریتیش کلمبیا)

• جزیره‌ی پرنس ادوارد: ۴ ماه (مبادله‌ی مجوز خارجی جزیره‌ی پرنس ادوارد)

• نوا اسکوشیا: ۹۰ روز (مبادله‌‌ی مجوز خارجی نوا اسکوشیا)

• مانیتوبا: ۳ ماه (مبادله‌ی مجوز خارجی مانیتوبا)

• ساسکاچوان: ۹۰ روز (مبادله‌ی مجوز خارجی ساسکاچوان)

• نیوفاندلند و لابرادور: ۳ ماه (مبادله‌ی مجوز خارجی نیوفاندلند و لابرادور)

• نیوبرانزویک: بدون دوره‌ی اعتبار برای گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی (مبادله‌ی مجوز خارجی نیوبرانزویک)

کبک: ۶ ماه (مبادله‌ی مجوز خارجی کبک)

در پایان دوره‌ی فوق، مهاجران جدید مجوز رانندگی در کانادا را برای استان یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، دریافت خواهند کرد.

اخذ گواهینامه‌ی رانندگی در کانادا به عنوان مهاجر جدید

در شرایط خاص، اتباع خارجی می‌توانند برای تعویض گواهینامه‌ی رانندگی بین‌المللی خود با گواهینامه‌ی رانندگی از استان یا قلمرو خود اقدام کنند. مبادلات گواهینامه‌ی رانندگی به مهاجران کانادایی جدید این امکان را میدهد که سریعاً برای دریافت گواهینامه‌ی رانندگی کانادایی اقدام کنند. در برخی موارد، اتباع خارجی می‌توانند به‌طور کامل از معاینات معمولاً ضروری رانندگی صرف نظر کنند.

قابل ذکر است که تعویض گواهینامه‌ی رانندگی در نقاط مختلف کانادا متفاوت است.

چند قانون رانندگی در استان بریتیش کلمبیا

  • اگر با ویزای ویزیتوری و توریستی در بریتیش کلمبیا هستید، در صورت داشتن گواهینامه معتبر خارجی یا خارج از استان تا شش ماه اجازه رانندگی دارید. هر گونه محدودیت در مجوز شما در B.C اعمال می شود.

  • اگر دانشجوی خارجی یا خارج از استان بریتیش کلمبیا هستید، می‌توانید با گواهینامه رانندگی معتبر خارجی یا خارج از استان BC بیش از شش ماه رانندگی کنید. شما باید یک دانشجوی تمام وقت در یک موسسه معتبر باشید. به همراه داشتن کارت دانشجویی خود برای ارائه به پلیس در صورت لزوم الزامی است.

  • اگر به تازگی ساکن بریتیش کلمبیا شده اید و گواهینامه رانندگی معتبر از خارج از بریتیش کلمبیا دارید، می‌توانید به مدت 90 روز از آن استفاده کنید. پس از 90 روز، مجوز رانندگی خارج از استان B.C معتبر نخواهد بود و بهتر است برای دریافت گواهینامه رانندگی از استان B.C اقدام کنید. اگر گواهینامه معتبری از جاهای دیگر دارید، باید در صورت درخواست پلیس آن را ارائه دهید، در غیر این صورت پلیس اخطار ممنوعیت رانندگی به شما خواهد داد.

دقت فرمایید که برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد مبادلات گواهینامه‌ی رانندگی، هر منطقه معیارها و قوانین خاص خود را  دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *