Search
Close this search box.
سهولت روند خرید مسکن در کانادا برای تازه‌واردان | سوگیموتو ویزا

سهولت روند خرید مسکن در کانادا برای تازه‌واردان

فهرست مطالب

دولت کانادا خرید خانه را برای تازه‌واردان و همچنین کانادایی‌ها آسان‌تر می‌کند. هفته‌ی گذشته، دولت اعلام کرد که برخی از محدودیت‌های قانونی که خرید ملک مسکونی را برای غیرکانادایی‌ها دشوار کرده، برطرف خواهد کرد.

همچنین، از اول آوریل، مؤسسات مالی می‌توانند به افرادی که خانه اولی محسوب می‌شوند حساب‌های پس‌انداز بدون مالیات  ارائه دهند.

این یک پیشنهاد بسیار عالی است که در بودجه ۲۰۲۲ ارائه شده است.

محدودیت‌های خرید خانه برای غیرکانادایی‌ها

تنها چند ماه پس از معرفی قانون جدیدی که غیرکانادایی‌ها را از خرید ملک مسکونی منع می‌کرد ، دولت این قانون را اصلاح کرده و محدودیت‌های مجوز کار برای خریداران خانه در کانادا را کاهش داده است .

در ۲۷ مارس، شرکت وام مسکن کانادا (CMCH) اعلام کرد که قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیر کانادایی اصلاح شده است.

بر اساس قانون اصلاح شده، افراد غیر کانادایی که دارای مجوز کار هستند، اکنون می‌توانند در صورت داشتن معیارهای خاصی، زمین مسکونی و تجاری با کاربری مختلط را نیز خریداری کنند. این اصلاحات بلافاصله از روز اعلام اجرایی شد.

شرکت (CMCH) میگوید دارندگان مجوز کار اگر ۱۸۳ روز یا بیشتر از اعتبار مجوز کارشان باقی مانده باشد و همچنین، بیش از یک ملک مسکونی در کانادا خریداری نکرده‌ باشند واجد شرایط این قانون خواهند بود.

این قانون، املاک مسکونی را به منزله‌ی خانه‌های مجزا یا ساختمان‌های مشابه، خانه‌های نیمه مستقل، واحدهای ردیفی، واحدهای کاندومینیوم مسکونی و سایر اماکن مشابه تعریف کرده است.

علاوه بر این، اصلاحیه‌ای در این ماده اعمال شده است که در مورد زمین‌های خالی اعمال میشود. زمین‌های خالی منطقه‌بندی شده برای کاربری مسکونی و مختلط اکنون می توانند توسط افراد غیر کانادایی خریداری شده و برای هر منظوری از جمله توسعه‌ی مسکونی توسط خریدار استفاده شود.

زوج در حال دریافت کلید خانه تازه خریداری شده | سوگیموتو ویزا

عدم نیاز به اثبات پرونده‌ی مالیاتی

مقررات فعلی در مورد پرونده‌های مالیاتی و سابقه‌ی کار قبلی در کانادا در حال لغو شدن است.

در قانون اولیه، هنوز از نظر فنی برای ساکنان موقت امکان خرید خانه در کانادا وجود داشت ، اما چندین شرط برای دارندگان مجوز کار و تحصیل لازم بود.

به‌طور عمده، هر کسی در کانادا که دارای مجوز کار است باید در صورتی که طبق تعریف بخش مقررات اداره مهاجرت کانادا به‌صورت تمام‌وقت مشغول به کار شده باشد، در چهار سال قبل از سالی که خرید انجام شده است، حداقل به مدت سه سال در کانادا کار کرده باشد.

تمام اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد مورد نیاز طبق قانون مالیات بر درآمد را برای حداقل سه سال از چهار سال مالیاتی قبل از سالی که خرید انجام شده است، تسلیم کرده باشد، و بیش از یک ملک مسکونی خریداری نکرده باشد.

حساب پس‌انداز خانه‌ی اول

بودجه‌ی 2023 راه‌اندازی رسمی حساب جدید پس‌انداز خانه‌ی اول بدون مالیات (FHSA) را اعلام کرد. این طرح در ابتدا در بودجه‌ی 2022 دولت فدرال پیشنهاد شد و از 1 آوریل 2023، توسط مؤسسات مالی اجرایی شده است.

این طرح به خریدارانی که برای اولین بار صاحب خانه می‌شوند این امکان را میدهد که تا ۴۰ هزار دلار به‌صورت معاف از مالیات پس‌انداز کنند. حداکثر کمک سالانه به‌حساب، ۸ هزار دلار در سال است.

مشارکت در این طرح مشمول کسر مالیات و برداشت برای خرید خانه‌ی اول غیرقابل مالیات خواهد بود، دقیقا مانند یک حساب پس‌انداز بدون مالیات.

حساب پس‌انداز خانه‌ی اول بخشی از برنامه‌ی دولت کانادا برای مقرون به‌صرفه کردن مسکن است زیرا به کانادایی‌ها کمک می‌کند برای پیش‌پرداخت خرید خانه‌ی اول خود پس‌انداز کنند. دولت تخمین میزند که طرح

“حساب پس انداز خانه اول بدون مالیات ” 725 میلیون دلار در پنج سال آینده حمایت خواهد کرد.

برای واجد شرایط بودن باز کردن حساب پس انداز خانه اول بدون مالیات، متقاضیان باید:

  • مقیم کانادا باشند
  • ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند
  • اولین خرید خانه‌ شان باشد

این حساب ممکن است به مدت ۱۵ سال یا تا پایان سالی که شرکت‌کننده ۷۱ ساله شود، یا در پایان سال بعد از سالی که در آن یک برداشت واجد شرایط از اولین FHSA برای اولین خرید خانه انجام میشود، باز بماند

قیمت مسکن در کانادا

داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) نشان می‌دهد که میانگین قیمت واقعی مسکن ملی (بدون تعدیل فصلی)  ۶۶۲۴۳۷ دلار در فوریه ۲۰۲۳ بوده که ۱۸/۹ درصد نسبت به رکورد تاریخی در فوریه‌ی  ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

آمارهای پیشتر منتشر شده در مارس ۲۰۲۳ نشان میدهد که فروش مسکن ملی ۲/۳ درصد نسبت به ماه فوریه افزایش داشته است.

قیمت خانه در سراسر کانادا متفاوت است. به گفته‌ی CREA، «با هزینه‌های وام‌گیری به‌طور قابل‌توجهی، جای تعجب نیست که قیمت‌ها عمدتاً از اوج خود در بازارهای گران‌تر در انتاریو و بریتیش کلمبیا کاهش یافته‌اند.

قیمت‌ها در آلبرتا، ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور بسیار بهتر بوده است و استان‌های کبک و دریایی در حد میانی قیمت قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *