Search
Close this search box.
اجازه‌های کار باز برای برنامه‌های خارج از کشور در اسپانسرشیپ | سوگیموتو ویزا

اسپانسرشیپ خانواده: اجازه‌های کار باز برای برنامه‌های خارج از کشور در دسترس است

فهرست مطالب

کنار هم بودن خانواده‌ها و وجود اعضای خانواده کنار یکدیگر، از مهم‌ترین مسائل برای اداره مهاجرت کانادا است. برای همین منظور اداره مهاجرت کانادا طرحی بنام ویزای اسپانسرشیپ کانادا را برای مهاجرت خانوادگی افراد به وجود آورده است. اداره مهاجرت کانادا از طریق اسپانسرشیپ کانادا برای همسر، پارتنر یا وابستگان افراد مقیم دائم، شهروندان کانادا، کارگران موقت و دانشجویانی که در کانادا هستند، مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ کانادا برای همسر، پارتنر یا وابستگان افراد مقیم دائم، شهروندان کانادا، کارگران موقت و دانشجویانی که در کانادا هستند، فرصتی را فراهم می کند تا بتوانند از طریق اجازه کار در کانادا، اجازه کار باز (Open Work Permit)، برای درخواست و دریافت ویزای اسپانسرشیپ کانادا از خارج از این کشور استفاده کنند.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) طرح جدیدی مبنی بر اجازه کار باز برای متقاضیان حمایت مالی از خارج از کانادا ارائه داده است، در گذشته این طرح فقط برای متقاضیانی که قصد دریافت اسپانسرشیپ کانادا از داخل کانادا را داشتند و از طریق ویزای موقت در کانادا ساکن بودند، در دسترس بود. اما در حال حاضر همسر، شریک زندگی یا زناشویی می‌تواند برای اسپانسرشیپ از داخل یا خارج کانادا، از این اجازه کار (اجازه کار باز) استفاده کند. همچنین از آنجایی که هدف اداره مهاجرت کانادا، وجود اعضای یک خانواده در کنار هم است، بنابراین درخواست‌ ویزای اسپانسرشیپ کانادا را در کم‌ترین زمان، ۱۲ ماه، بررسی می‌کند. 

اسپانسرشیپ چیست؟

اسپانسرشیپ چیست؟ اسپانسرشیپ در کانادا، نوعی ویزای مهاجرتی محسوب می‌شود. در این ویزا، اسپانسر کانادا (فرد شهروند یا مقیم دائم کانادا، خانواده یا سازمان کانادایی)، از یک خانواده یا فرد حمایت مالی و رفاهی می‌کند، تا بتواند به کانادا مهاجرت کند. 

اسپانسر می‌تواند از طریق روش‌های مختلف اسپانسرشیپی، اسپانسرشیپ همسر، خانواده، فرزند یا والدین، با توجه به وضعیت خود و وابستگی و رابطه خود با متقاضی، از فرد مورد نظر، حمایت کند.

نکته: از نظر اداره مهاجرت کانادا، اعضای خانواده متشکل از همسر، شریک زندگی یا زناشویی و فرزند بالای ۱۸ سال است.

شرایط اسپانسر شدن در کانادا

افراد برای واجد شرایط اسپانسر شدن در کانادا باید از الزامات زیر برخوردار باشند:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.

  • در کانادا سکونت داشته باشند؛ در صورتی که افراد شهروند کانادا هستند ولی خارج از کشور کانادا زندگی می‌کنند برای اسپانسری باید مدارکی مبنی بر اینکه قصد زندگی و بازگشت به کشور کانادا را دارند، ارائه دهند.

  • توانایی مالی برای حمایت و پشتیبانی از فرد متقاضی را داشته باشند

اجازه کار باز 

اداره مهاجرت کانادا برای افرادی که از طریق اسپانسرشیپ همسر کانادا درخواست می‌دهند، فرصتی را ایجاد کرده که توسط آن افراد واجد شرایط، می‌توانند اجازه کار باز دریافت کنند. 

در گذشته دریافت اجازه کار باز فقط برای افرادی که از داخل کانادا (Inland) برای اسپانسرشیپ همسر درخواست می‌دادند، در دسترس بود؛ اما در حال حاضر افرادی که از خارج از کشور کانادا (Outland) برای اسپانسرشیپ همسر درخواست می‌دهند، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند برای دریافت اجازه کار باز اقدام نمایند.

شرایط دریافت اجازه کار باز

خانواده‌هایی که اقامت موقت معتبری دارند، وضعیت خود را حفظ کرده‌اند و قوانین کشور کانادا را رعایت می‌کنند، واجد شرایط اخذ اجازه کار باز هستند. متقاضیان برای بالا بردن شانس خود جهت دریافت اجازه کار در کانادا باید در کانادا آدرسی مشابه با آدرس محل سکونت اسپانسر کانادا را ارائه دهند. 

افراد متقاضی واجد شرایط جهت دریافت اجازه کار باز به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول:

درخواست اقامت دائم تبعه خارجی باید تحت عنوان همسر یا شریک زندگی در کانادا یا تحت عنوان همسر، شریک زندگی یا زناشویی در طبقه خانوادگی باشد و از سوی IRCC با درخواست موافقت شود.

تبعه خارجی باید درخواستی  برای اجازه کار به مدت حداکثر ۲ سال، ارسال کند.

موضوع درخواست اسپانسرشیپی کانادا توسط اسپانسر (فرد مقیم دائم کانادا یا شهروند کانادا) ارسال شود.

در زمان درخواست، آدرس محل سکونت متقاضی باید همان آدرس اسپانسری کانادا باشد. 

تبعه خارجی باید دارای اقامت موقت معتبر و واجد شرایط درخواست باشد. 

دسته دوم:

فرزندی که تحت عنوان یکی از اعضای خانواده برای درخواست اقامت دائم کانادا، اقدام کرده است. 

تبعه خارجی باید درخواستی برای اجازه کار به مدت حداکثر ۲ سال، ارسال کند.

در زمان درخواست، آدرس محل سکونت متقاضی همان آدرس اسپانسری کانادا است. 

تبعه خارجی باید دارای اقامت موقت معتبر و واجد شرایط درخواست باشد. 

تعهدات کانادا برای کنارهم بودن خانواده‌ها

وزیر مهاجرت کانادا درباره کنار هم بودن خانواده‌ها در این کشور تعهداتی اندیشیده است.

اداره مهاجرت کانادا در کنار درخواست اجازه کار باز و درخواست اسپانسرشیپ همسر کانادا از طریق outland برای افراد متقاضی اقدامات دیگری را در نظر گرفته است:

  • سریع‌تر شدن پروسه پردازش ویزای اقامت موقت برای فرد مورد حمایت
  • استفاده از ابزارهای جدید و اختصاصی برای پردازش اقامت موقت فرد مورد حمایت 
  • امکان تمدید اجازه کار باز (برای افرادی که اجازه کار باز آن‌ها بین اول August تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود)

وزیر مهاجرت کانادا همچنین درباره تعهدات IRCC نسبت به اسپانسرشیپ کانادا افزود که علاوه بر سریع‌تر شدن پروسه بررسی اسپانسرشیپ، به خانواده‌ها اجازه کار می‌دهد تا بتوانند از خود حمایت کنند. همچنین از پیشرفت و کسب پتانسیل اصلی افراد، تقویت و پیشرفت در زمینه اقتصادی و اجتماعی کشور کانادا خبر داد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *