Search
Close this search box.
بهبود در برنامه استارتاپ ویزا | سوگیموتو ویزا

بهبود در برنامه استارتاپ ویزا

فهرست مطالب

افراد کارآفرین که قصد اخذ استارتاپ ویزا کشور کانادا را دارند، باید طرح و ایده‌ای نوآورانه، خلاق و جدید به این کشور ارائه دهند، سپس از سازمان‌های مورد تایید کانادا حمایت دریافت کنند. دولت کانادا اخذ ویزای استارتاپ کانادا را برای این افراد راحت‌تر کرده است.

دولت کانادا با آگاهی از شکست برخی استارتاپ‌ها، برای افرادی که قصد درخواست استارتاپ در کانادا را دارند، راهی راحت‌تر برای گرفتن اقامت دائم کانادا برای افراد خلاق، کارآفرین و با استعداد قرار داده است. براساس این تصمیم دولت کانادا، ظرفیت برنامه استارتاپ به بیش از 3 برابر افزایش پیدا می‌کند. بنابراین پرونده‌های بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد و به این معنی هست که سرعت بررسی پرونده‌ها نیز افزایش پیدا میکند.

علاوه براین‌ها اجازه کار برنامه استارتاپ به اجازه کار باز (Open Work Permit) سه ساله تبدیل می‌شود. علاوه بر اعضای اصلی (Essential Member)، اعضای غیراصلی (Nonessential Member) هم می‌توانند برای این اجازه کار اقدام نمایند.

تغییر در شرایط ویزای استارتاپ کانادا

دولت کانادا برای افراد کارآفرین و خلاق تغییراتی را در شرایط ویزای استارتاپ کانادا به وجود آورده است. از جمله این تغییرات عبارتند از:

  • اخذ ویزای کار باز
  • افزایش مدت زمان اعتبار اجازه کار برای استارتاپ ویزا
  • افزایش ظرفیت درخواست‌ها

اخذ ویزای کار باز

در گذشته، اجازه کار برای افراد متقاضی اخذ ویزای استارتاپ کانادا که اعضای اصلی محسوب می‌شدند، اجازه کار بسته موقت یک ساله بوده است و این افراد فقط می‌توانستند این ویزای کار را روی طرح استارتاپی خود درخواست دهند، بنابراین نمی‌توانستند در شغل دیگری مشغول به کار شوند.

با وجود این تغییر بر روی شرایط ویزای استارتاپ کانادا هم اعضای اصلی و هم اعضای غیر اصلی استارتاپ، پس از اخذ اپن ورک پرمیت می‌توانند در کسب و کاری به جز کسب و کار خود فعالیت داشته باشند. علاوه بر این، این ویزای کار، 3 سال اعتبار دارد.

افزایش مدت زمان اعتبار اجازه کار برای استارتاپ ویزا

امکان اقدام برای اجازه کار باز (Open Work Permit) سه ساله برای اعضای اصلی (Essential Member) و اعضای غیراصلی (Nonessential Member) وجود دارد، همچنین افراد متاهل می‌توانند به همراه همسر و فرزندان زیر 22 سال برای این ویزا اقدام نمایند.

افزایش ظرفیت پذیرش

در سال 2023 ظرفیت پذیرش ویزای استارتاپ در کانادا به بیش از 3 برابر افزایش پیدا کرده و از 1000 پرونده به 3500 پرونده افزایش داشته است. گفته‌ها حاکی از این است که در سال‌های آینده با این روند پرونده‌های بیشتری بررسی خواهد شد.

نکته: پرونده‌های استارتاپ در کانادا که از سمت شرکت‌های Venture Capitals ،Angel Investo‌r و همچنین Incubator هایی که عضو Canada’s Tech Network هستند؛ برای حمایت مالی در اولویت قرار می‌گیرند.

این تصمیم دولت کانادا مبنی بر بهبود در برنامه استارتاپ در کانادا را می‌توان به عنوان پل مهاجرت به کانادا برای افراد کارآفرین دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *