Search
Close this search box.
استفاده کارفرمایان کانادایی از رسانه های اجتماعی برای بررسی نامزدهای شغلی | سوگیموتو ویزا

استفاده کارفرمایان کانادایی از شبکه های اجتماعی برای بررسی نامزدهای شغلی !

فهرست مطالب

کارفرمایان کانادایی برای بررسی نامزدهای شغلی قبل از پیشنهاد شغل یا حتی مصاحبه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در ژانویه‌ی ۲۰۲۳، نظرسنجی توسط Harris Poll، یک شرکت مشاوره و تحقیقات بازار جهانی، به نمایندگی از Express Employment انجام شد. Express Employment یک شرکت پیشرو ارائه دهنده‌ی خدمات نیروی انسانی در جهان است.

این نظرسنجی نشان داد که بیش از ۶۰٪ از شرکت‌های کانادایی (۶۵٪) از رسانه‌های اجتماعی برای بررسی شرایط نامزدهای شغلی و اعطای ویزای کار استفاده می‌کنند. در میان این گروه، ۴۱ درصد عنوان کردند که محتوای رسانه‌های اجتماعی شخص متقاضی کار، باعث شده آن‌ها کار را به شخص مورد نظر پیشنهاد ندهند.

اصلاح و ویرایش رسانه‌های اجتماعی شما باید در راستای جستجوی شغلی در اولویت باشد. برخی از کارفرمایان در اوایل فرآیند شروع به بررسی رسانه‌های اجتماعی یک نامزد می‌کنند در حالی که برخی دیگر پس از مرحله‌ی نهایی فرآیند استخدام به بررسی فعالیت‌های فرد در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازند.

کارفرمایان به دنبال چه هستند؟

جسیکا کولو، مالک چندین شعبه اکسپرس استخدام حرفه‌ای در ادمونتون، مطالبی را در مورد برخی از مواردی که در رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک تازه‌وارد باید مراقب آن‌ها بود عنوان می‌کند.

جسیکا می‌گوید وقتی یک کارفرمای بالقوه در حال بررسی رسانه‌های اجتماعی فرد متقاضی کار است، در واقع به‌دنبال هر گونه زنگ خطر، مانند نظرات یا عکس‌های نامناسب، محتوای غیراخلاقی، قطبی یا افراطی است. وی شاهد کارفرمایانی بوده که کاندیداها را بخاطر دیدگاه‌های سیاسی بسیار قوی که بیش از حد به‌صورت آنلاین نمایش داده‌اند، استخدام نمی کنند.

او می‌گوید که تازه‌واردها و همچنین برخی از کانادایی‌ها، ممکن است درک نکنند که دیدگاه‌های قوی سیاسی یا مذهبی میتواند «تصویری را برای کارفرمایان ایجاد کند».

او می‌گوید برای کسی که ممکن است از یک محیط سیاسی ناپایدار فرار کرده باشد، فضای باز جامعه می‌تواند مشکل بزرگ‌تری باشد و ممکن است این افراد تمایل بیشتری به شرکت در گفتگوهای سیاسی یا بحث‌های آنلاین داشته باشد.

نکته جالب این است که این بررسی‌ها فقط برای شبکه اجتماعی LinkedIn که کارفرمایان معمولاً برای بررسی تجربه‌ی حرفه‌ای متقاضی به آن رجوع می‌کنند محدود نمی‌شود. کولو می‌گوید کارفرمایان به احتمال زیاد پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی را که در جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند را نیز، بررسی می‌کنند.

نظارت بر رسانه‌های اجتماعی پس از استخدام متوقف نمی‌شود. داده‌های نظرسنجی هریس نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از کارفرمایان گفته‌اند که کارمند فعلی را که «پست‌های نامناسب» به اشتراک می‌گذارد، اخراج می‌کنند. کارفرمایان به دلیل جلوگیری از آسیب به شرکت، فاش شدن اطلاعات محرمانه یا ترویج مصرف غیرقانونی مواد مخدر و عقاید افراطی، این کار را انجام می‌دهند.

یکی از توصیه‌های کولو این است که پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در صورت امکان خصوصی نگه دارید. اگر رسانه‌های اجتماعی به‌دلیل ماهیت کاری که انجام میدهید نباید عمومی باشند، پس آن را در حالت خصوصی حفظ کنید. نمایه‌ی خصوصی به این معنی است که کارفرمایان قادر به دیدن همه‌ی مطالبی که شما پست می‌کنید نیستند.

چه چیزهایی باید به اشتراک بگذارید

اگر ترجیح می‌دهید رسانه‌های اجتماعی خود را در وضعیت عمومی نگه دارید، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. املاء و دستور زبان بسیار مهم هستند. کولو می‌گوید: «این روی اعتبار پست‌های شما تأثیر می‌گذارد. اشتباهات گرامری و املایی می‌تواند برای کارفرمایان آزاردهنده باشد.

کپلو توصیه میکند که یک “برند” شخصی مشابه در تمام پروفایل‌هایتان حفظ کنید. او می‌گوید: «به تصویری که می‌خواهید داشته باشید و اینکه برندتان چه باشد فکر کنید.  منظور این نیست که یک برند شخصی باید با یک برند حرفه‌ای متفاوت باشد. «یعنی یک روند را انتخاب  و به آن پایبند باشید.

به‌عنوان مثال، پروفایل فیسبوک شما نباید “خود غیرحرفه‌ای” شما را به‌ تصویر بکشد در حالی که لینکدین شما “حرفه‌ای” است. بهتر است در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یکسان باشید.»

توصیه‌ی نهایی او این است که از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای یافتن شغل استفاده کنید. نیازی نیست از رسانه‌های اجتماعی بترسید. از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با کارفرمایانی که می‌خواهید برای آن‌ها کار کنید استفاده کنید. رسانه می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد! فقط باید مسئولانه، با انضباط و قصد استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *