Search
Close this search box.
وزیر مهاجرت کانادا از طرح جدید گذرنامه‌ها رونمایی کرد | سوگیموتو ویزا

وزیر مهاجرت کانادا از طرح جدید گذرنامه‌ها رونمایی کرد

فهرست مطالب

در روز چهارشنبه ۱۰ می ۲۰۲۳،  شان فریزر-Sean Fraser- وزیر مهاجرت کانادا  و کارینا گولد – Karina Gould- وزیر خانواده، کودکان و توسعه‌ی اجتماعی از پاسپورت‌های جدید کانادا رونمایی کردند.

طراحی مجدد گذرنامه از سال ۲۰۱۳ در حال انجام است. دولت میگوید که این یک روند منظم برای جلوگیری از جعل و ادغام ویژگی‌های امنیتی مدرن‌تر است.

گذرنامه‌ی جدید شامل ویژگی‌های امنیتی است که برای حفظ هویت کانادایی‌ها طراحی شده است. شان فریزر-Sean Fraser تأکید کرد که این سند دارای صفحه‌ی اطلاعات پلی کربنات خواهد بود و اطلاعات شخصی دارندگان پاسپورت به‌جای چاپ با جوهر، با لیزر حکاکی می‌شود.

در نتیجه این تغییرات صفحه‌ اطلاعات بادوا‌م تر و در برابر دستکاری و جعل مقاوم می‌شود. علاوه بر این، یک پنجره‌ی دید سفارشی با یک تصویر ثانویه از دارنده‌ی پاسپورت، یک تصویر لیزری متغیر و ویژگی جوهر حساس به دما نیز اضافه شده است.

وزیر مهاجرت کانادا بیان داشت که از نظر طراحی، این سند میراث طبیعی کانادا را به‌تصویر می‌کشد. وی گفت: این طرح نتیجه‌ی رایزنی با ذینفعان متعدد است. او همچنین گفت که در راستای امنیت بیشتر پاسپورت‌ها و جلوگیری از جعل و تخلف، طرح‌ها باید هر چند سال یکبار به‌طور کامل بازسازی شوند.

کارینا گولد – Karina Gould- وزیر خانواده، کودکان و توسعه‌ی اجتماعی، خاطرنشان کرد که در طول تابستان، برخی از کانادایی‌ها ممکن است گذرنامه‌های با طرح قدیمی را دریافت کنند، اما این پاسپورت‌ها هنوز معتبر و قابل استناد هستند.

آخرین آمار پاسپورت کانادا نشان میدهد که تا ۵ می، ۲۰۹,۵۴۸ درخواست پاسپورت در سال ۲۰۲۳ دریافت شده و تعداد ۲۱۰,۱۷۱ گذرنامه نیز صادر شده است.

به‌دلیل اعتصاب اخیر اتحادیه‌ی خدمات عمومی کانادا که بیش از ۱۵۵ هزار کارمند فدرال را تحت پوشش دارد، خدمات پاسپورت با تأخیر در پردازش روبرو شد. بطوریکه بین هفته ۱۷ تا ۲۳ آوریل و ۲۴ تا ۳۰ آوریل، تعداد درخواست‌های پردازش شده ۴۵٪ کاهش یافت.

نحوه‌ی درخواست پاسپورت کانادا

برای گرفتن پاسپورت کانادایی باید ابتدا فرم درخواست پاسپورت را تکمیل  کرده و به‌همراه فرم، باید مدارک زیر را نیز ارایه کنید.

اثبات شهروندی کانادا : این می‌تواند گواهی تولد یا گواهی شهروندی باشد.

 هر پاسپورت معتبر کانادایی یا سایر اسناد مسافرتی که برای شما صادر شده است.

 سندی که هویت شما را تایید می‌کند، برای مثال فتوکپی کارت شناسایی.

 دو قطعه عکس پاسپورتی یکسان که در پشت آن نام، آدرس و تاریخ عکس‌ها نوشته شده است.

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد. اگر مدرکی به زبان دیگری باشد، باید ترجمه‌ی رسمی ارائه دهید.

علاوه بر این، شما باید دو نفر را به عنوان  مرجع در درخواست خود معرفی کنید. باید حداقل دو سال از زمان آشنایی با شما گذشته باشد و البته نمی‌توانند از اعضای خانواده شما باشند.

اعتبار پاسپورت کانادا و رتبه‌ی بالای آن

در سپتامبر گذشته، کانادا در آخرین گزارش رتبه‌بندی جهانی پاسپورت توسط Henley & Partners، یک شرکت مشاوره‌ی مهاجرتی جهانی، به رتبه‌ی هشتم رسید. استرالیا، یونان، مالت و جمهوری چک نیز در رتبه‌ی هشتم قرار گرفتند.

اعتبار گذرنامه‌ها بر اساس تعداد کشورهای دیگری که یک شهروند بدون نیاز به دریافت هیچ نوع ویزا، می‌تواند وارد آن شود رتبه‌بندی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، دارندگان پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون ویزا وارد ۱۸۵ کشور شوند.

 پاسپورت ژاپن در شماره یک گذرنامه در جهان قرار گرفت، زیرا شهروندان این کشور می‌توانند وارد ۱۹۳ کشور شوند.

سنگاپور و کره جنوبی با ۱۹۲ کشور در رده‌ی دوم قرار گرفتند.

 افغانستان پايين‌ترين رتبه پاسپورت را داشت و دارندگان پاسپورت افغانی، تنها به ۲۷ کشور بدون روادید اجازه  ورود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *