Search
Close this search box.
ویزای گلوبال تلنت کانادا | سوگیموتو ویزا

ویزای گلوبال تلنت کانادا

فهرست مطالب

ویزای گلوبال تلنت کانادا  به کارفرمایان کانادایی کمک می کند تا بتوانند سریع تر استعدادهای فنی خارجی را استخدام کنند.  این برنامه بخشی از برنامه کارگر خارجی موقت کانادا (TFWP) است، که برای استفاده در مواقعی که کمبود نیروی کار و مهارت وجود دارد و هیچ کانادایی یا مقیم دائمی برای پر کردن موقعیت‌ها وجود ندارد، در نظر گرفته شده است.

برنامه مهاجرت استعداد جهانی کانادا GTS به شرکت های نوآور در کانادا کمک می کند تا به استعدادهای جهانی بسیار ماهر دسترسی پیدا کنند. این جریان برای شرکت هایی طراحی شده است که توسط یک شریک معرفی شده به Employment and Social Development Canada ارجاع می شوند و برای رشد به اتباع خارجی ماهر و نیروی کار متخصص نیاز دارند. همچنین برای شرکت هایی است که نیاز به  یک فرد بسیار ماهر در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی برای یک موقعیت شغلی پر تقاضا دارند.

برنامه مهاجرت استعداد جهانی کانادا GTS یک فرآیند دو مرحله ای است. ابتدا، کارفرمایان درخواست ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را ارسال می‌کنند که نشان می‌دهد اگر کارفرما، تبعه خارجی را استخدام کند، تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا خواهد داشت. استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) در نظر دارد درخواست‌های جهانی استعدادهای درخشان را ظرف 10 روز کاری پردازش کند. پس از رسیدگی به این درخواست، کارگر خارجی می تواند برای اجازه کار درخواست دهد.

دو دسته تحت برنامه ویزای تلنت یا استعدادهای جهانی وجود دارد:

  •    دسته A
  •    دسته B

دسته A

این دسته برای شرکت‌هایی طراحی شده است که توسط شرکای معینی به Employment and Social Development Canada ارجاع داده می‌شوند و برای پر کردن موقعیت درخواستی به اتباع خارجی متخصص نیاز دارند.

دسته B

این دسته برای کارفرمایانی طراحی شده است که به دنبال استخدام کارگران ماهر خارجی برای مشاغل موجود در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی هستند.مشاغل موجود در این لیست در کانادا مورد تقاضا هستند و نیروی کار کافی ندارند.

الزامات برنامه جریان استعدادهای جهانی (Global Talent Stream) برای کارفرمایان

کارفرمایان در هر دو دسته باید یک طرح مزایای بازار کار ایجاد کنند، که تعهد کارفرما را به فعالیت هایی که تأثیرات پایدار و مثبتی بر بازار کار کانادا دارند، نشان می‌دهد. کارفرمایان رده A ملزم به ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، هستند. در حالی که کارفرمایان رده B باید متعهد به افزایش سرمایه گذاری در مهارت ها و آموزش برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم باشند.

علاوه بر این، کارفرمایان در هر دو دسته باید متعهد به دو مزیت تکمیلی دیگر با حداقل یک فعالیت برای هر مزایا باشند. این مزایای تکمیلی می‌تواند شامل ایجاد شغل، برنامه‌های همکاری یا کارآموزی، آموزش کارکنان فعلی در تکنیک‌های جدید یا اجرای بهترین شیوه‌ها یا سیاست‌ها به عنوان یک کارفرما برای نیروی کار باشد، اما محدود به آنها نیست.

کارفرمایان در هر دو دسته باید شرایط مربوط به پرداخت  دستمزد نیروی کار ماهر را رعایت کنند. کارگران ماهر خارجی که از طریق برنامه مهاجرت استعداد جهانی کانادا GTS استخدام می‌شوند باید دستمزد رایج یا بالاتر دستمزد دریافت کنند. دستمزد غالب به عنوان بالاترین رقم تعریف می شود:

  •   متوسط دستمزد شغل در بانک کار دولت کانادا؛
  •   دستمزد در محدوده‌ای که کارفرما به کارمندان فعلی در همان موقعیت در همان مکان، با همان سطح مهارت و تجربه پرداخت می کند.
  •  کف حداقل دستمزد همانطور که در لیست مشاغل استعدادهای جهانی (در صورت وجود) تعریف شده است.

اگرچه برنامه مهاجرت استعداد جهانی کانادا GTS مزایای مختلفی برای کارفرمایان کانادایی دارد که به دنبال پر کردن کمبود نیروی کار و مهارت هستند، اما می‌تواند راهی موثر برای اتباع خارجی برای کسب تجربه کاری کانادایی باشد. تجربه کاری کانادا می تواند برای اتباع خارجی که در نهایت به دنبال درخواست اقامت دائم کانادا هستند بسیار سودمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *