Search
Close this search box.
راه های جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرت به کانادا | سوگیموتو ویزا

راه های جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرت به کانادا

فهرست مطالب

انواع کلاهبرداری در پروسه‌ی مهاجرت به کانادا ، یکی از آسیب‌هایی است که مهاجران و متقاضیان مهاجرت به این کشور را تهدید می کند. برای اجتناب از ضررهای حاصل از آن توجه به سه ​​نکته مهم می تواند به مهاجران کمک کرده تا از عواقب کلاهبرداری در امان باشند.

متأسفانه یک مشاور مهاجرتی در ونکوور، با معرفی خود به‌عنوان وکیل مهاجرت، با وعده‌ی مسیری برای اقامت دائم کانادا (از طریق یک برنامه‌ی ناموجود!) و دریافت ۵ هزار دلار یا بیشتر از ده ها متقاضی مهاجرت، کلاهبرداری کرده و قربانیان درگیر شکایت دسته جمعی بر علیه وی و رسیدگی به وضعیت مهاجرتی خود هستند.

نمونه‌ی بالا تنها یک مثال برای تشریح شیوع کلاهبرداری‌های مهاجرت به کانادا است. بر این اساس، مهاجران و افرادی که امیدوار به داشتن آینده‌ایی بهتر بوده و به دنبال کار، تحصیل یا مهاجرت به این کشور هستند، بهتر است سه نکته زیر را به‌خاطر بسپارند تا از عواقب سخت قربانی تقلب یا کلاهبرداری در پروسه مهاجرت در امان باشند..

اداره مهاجرت کانادا IRCC – هزینه‌ها و جمع‌آوری جریمه‌ها

کلاهبرداری‌های مهاجرتی و به‌طور کلی کلاهبرداری تلفنی به‌طور فزاینده‌ای رایج شده است. در واقع، طبق یک نظرسنجی که توسط CityNews Vancouver انجام شده، تماس‌های کلاهبرداری به زبان کانتونی یا ماندارین از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است. به گفته‌ی رئیس شرکت تحقیقاتی مستقر در ونکوور، ۶۰ درصد از کاربران تلفن همراه با تظاهر به عضویت در یک سازمان دولتی تماس‌های کلاهبرداری دریافت می کنند.

به‌‌همین‌ خاطر، متقاضیان مهاجرت به کانادا باید بدانند که اداره‌ مهاجرت کانادا (IRCC) هرگز به‌ صورت آنلاین یا حضوری برای دریافت هزینه‌ یا جریمه‌ها با کسی تماس نمیگیرد. IRCC خاطرنشان میکند که کلاهبرداران «اغلب از یک نام و شماره‌ی نماینده‌ی جعلی استفاده می کنند تا مشروع به‌نظر برسد» اما تأکید میکند که این نوع تماس‌ها همیشه کلاهبرداری هستند.

بنابراین اگر کسی تماس گرفت و تهدید کرد که عدم پرداخت پول یا ارائه‌ی اطلاعات شخصی عواقبی را در پی خواهد داشت، از تماس با پلیس محلی و یا گزارش حادثه نترسید.

جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرت

منابع رسمی شناسایی کلاهبرداری/تقلب اداره مهاجرت کانادا IRCC

مهاجرت به یک کشورجدید سفری است که نیاز به اطلاعات قابل اعتماد دارد. در عصر اینترنت، اطلاعات ناصحیح و غیرقابل اعتماد در همه‌جا وجود دارد، چون تقریباً هر کسی میتواند یک وب‌سایت یا  وبلاگ راه‌اندازی کرده و ادعا کند که در موضوع موردنظر متخصص است. به‌همین دلیل،گرفتن اطلاعات صحیح و قابل اعتماد از منابع رسمی دولتی برای سفر هر مهاجر به کانادا کلیدی است.

به خاطر داشته باشید که اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC و منابع رسمی دولتی سؤالات متداول و برگه‌های راهنمایی را برای کمک به مهاجران و کسانی که تصمیم دارند در آینده به کانادا مهاجرت کنند ارائه میدهند تا کلاهبرداری‌های مربوط به مهاجرت را شناسایی کرده و به دام آنها گرفتار نشوند.

منابع آنلاین گسترده‌ IRCCاطلاعاتی بسیار مفیدی در خصوص انواع کلاهبرداری (کلاهبرداری‌های تلفنی/اینترنتی، کلاهبرداری اسناد و غیره) یا اینکه اگر قربانی کلاهبرداری شدید چه کاری باید انجام دهید، و سایر مواردی از این دست ارائه میدهد. این ابزارها،به مهاجران و متقاضیان مهاجرت کانادا کمک میکند تا آگاه باشند و از خود در برابر این موقعیت‌ها محافظت کنند.

تأیید مشروعیت شرکت های ارائه دهنده خدمات مهاجرت کانادا

هنگامی که مهاجران به یک کشور جدید می‌آیند، اغلب به کمک افراد دیگر نیاز دارند. بسته به انتخاب‌های متقاضی، ممکن است یک انجمن آنلاین یا یک مشاور مانند یک وکیل، نماینده یا مشاورمهاجرت ارائه دهنده این کمک باشند. با این‌حال، هر کسی می‌تواند خود را به‌عنوان یک متخصص آنلاین از طریق یک وب‌سایت معرفی کند، ظاهر شدن به‌عنوان مشاوران مهاجرتی قابل اعتماد و معتبر برای کلاهبرداران اصلا کار دشواری نیست!

برای کمک به مهاجران در مدیریت این امر، دایرکتوری‌های رسمی ثبت شده در کانادا برای تأیید مشروعیت افرادی که ادعا میکنند مجاز به ارائه‌ی مشاوره‌ی مهاجرتی به نمایندگی از مهاجران هستند وجود دارد. به‌عنوان مثال، تمام مشاوران شهروندی و مهاجرت کانادا باید عضو کالج مشاوران مهاجرت و شهروندی باشند. به‌همین ترتیب، وکلا ودفاتر اسناد رسمی مهاجرت کانادا باید در یک انجمن حقوقی استانی و یا منطقه ایی کانادا ثبت‌نام کرده باشند. حقوقدانان مستقر در انتاریو ملزم به عضویت در انجمن حقوقی انتاریو هستند.

 همچنین اداره مهاجرت کانادا IRCC خاطرنشان می کند که اکثر انجمن‌های حقوقی استانی و منطقه ایی ابزارهای آنلاینی را برای تأیید اینکه آیا یک فرد خاص عضوی با وضعیت و سابقه‌ی کاری خوب میباشد ارائه میدهند، در واقع “وضعیت” یک فرد شاخص ارزشمندی است که به مهاجران در تصمیم گیری و اعتماد به خدمات وکیل مهاجرت مورد نظر کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *