Search
Close this search box.
مارک میلر Marc Miller وزیر مهاجرت جدید کانادا | سوگیموتو ویزا

مارک میلر Marc Miller وزیر مهاجرت جدید کانادا

فهرست مطالب

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو |Justin Trudeau ، امروز صبح ساعت ۱۰:۳۰ به وقت شرقی کانادا، تغییرات عمده‌ای در کابینه خود اعلام کرد.

وزیر جدید مهاجرت کانادا مارک میلر، نماینده پارلمان کبک است. میلر اخیراً به عنوان وزیر روابط سلطنتی و بومی، که نقش آن حمایت از سرنوشت مردم بومی کانادا است، خدمت می‌کرده است. آخرین وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، اکنون وزیر مسکن، زیرساخت‌ها و جوامع خواهد شد.

میلر از سال ۲۰۱۵ نماینده پارلمان کانادا بوده است. وی قبل از ورود به سیاست، وکیل دادگستری بوده و در نیروهای مسلح کانادا نیز خدمت کرده است.

کابینه وی متشکل از وزرایی است که توسط نخست وزیر کانادا منصوب می‌شوند و مسئول پیگیری و ارتباط سیاست‌های اولویت‌دار دولت فدرال هستند.

نخست وزیران کانادا معمولا هر دو سال یکبار کابینه را تغییر می‌دهند. از دلایل این کار می‌توان به جایگزینی وزرای با عملکرد ضعیف‌، ارتقای وزرای موفق، و تجدید نظر در سیاست‌ها و ارتباطات عمومی دولت اشاره کرد.

آخرین تغییر بزرگ کابینه در اکتبر ۲۰۲۱ پس از انتخابات فدرال آن سال بود که طی آن فریزر به عنوان وزیر مهاجرت و رئیس سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا منصوب شد.

از زمان روی کار آمدن ترودو در نوامبر ۲۰۱۵، کانادا سطوح مهاجرت پررنگ تر و فعال‌تری را دنبال کرده است. پیش از دوران او، کانادا سالانه حدود ۲۵۰ هزار مهاجر دائمی جدید می‌پذیرفت که این رقم در زمان ترودو به ۳۰۰ هزار و سپس ۳۴۰ هزار افزایش یافت.

در طول همه‌گیری کووید۱۹ نیز این رقم به بیش از ۴۰۰ هزار رسید و کانادا اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار مهاجر دائمی جدید در سال برسد.

افزایش چشمگیر مهاجرت به دلیل جمعیت پیر و نرخ تولد پایین کانادا است. دولت مهاجرت را راهی برای تقویت اقتصاد و وضعیت مالی کشور در دهه آینده که ۹ میلیون نفر از نسل جدید به سن بازنشستگی ۶۵ سالگی می‌رسند، می‌داند.

پس از تغییرات عمده کابینه، نخست وزیر ممکن است تصمیم بگیرد که نامه‌های دستوری جدیدی به کابینه صادر کند، که در آن به تشریح مواردی که انتظار می‌رود هر وزیر در حوزه وظایف و اختیارات خود روی آن تمرکز کند، بپردازد.

پس از یک تغییر عمده در کابینه،در دسامبر ۲۰۲۱، ترودو فهرستی از سیاست‌های مهاجرتی اولویت‌دار برای فریزر ارسال کرد که افزایش سطح مهاجرت، بهبود فرایندهای صدور ویزا، اصلاح سیستم Express Entry، تقویت اتحاد خانواده‌ها و ترغیب مهاجرت فرانسوی‌زبان‌ها به کانادا از جمله آن‌ها بودند.

از آن زمان، فریزر اقداماتی در راستای این سیاست‌ها انجام داده است. به عنوان مثال، طی ماه گذشته کانادا شروع به انتخاب دسته‌ای متقاضیان Express Entry بر اساس اولویت‌های اقتصادی مختلف مانند افزایش مهاجرت فرانسوی‌زبان‌ها کرده است. همچنین در اواخر مه، فریزر اقداماتی به منظور حفظ اتحاد خانواده‌ها در کانادا اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *