Search
Close this search box.
اختصاص ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه اضافی برای مراقبت‌های بهداشتی در یک دهه‌ی آینده در کانادا | سوگیموتو ویزا

۲۰۰ میلیارد دلار هزینه اضافی برای مراقبت‌های بهداشتی در یک دهه‌ی آینده در کانادا

فهرست مطالب

ارتقاء سیستم مراقبت‌های بهداشتی به‌عنوان اولویت اصلی در بودجه‌ی ۲۰۲۳ کانادا در نظر گرفته شده است.

مراقبت‌های بهداشتی یک مسئولیت استانی یا منطقه‌ای است، اما به‌دلیل فشار بر سیستم ناشی از کمبود نیروی کار و کمبود بودجه قبل از همه‌گیری COVID-19 (که وضعیت را تشدید کرد)، دولت‌های استانی و منطقه‌ای بودجه‌ی بیشتری از دولت فدرال درخواست کرده‌اند.

جمعیت سالخورده‌ی کانادا فشار بیشتری را بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی وارد میکند. سرشماری سال ۲۰۲۱ نشان میدهد که  ۸۶۱،۳۹۵ نفر بالای ۸۵ سال در کانادا زندگی می کنند. ۲/۱ میلیون نفر دیگر بین سنین ۷۵ تا ۸۵ سال وجود دارد. در حالی که این نویدبخش نرخ پایین بیکاری و تقاضای زیاد برای مهاجران ماهر در بخش مراقبت‌های بهداشتی است،اما در عین حال به این معنی است که حمایت بیشتری برای مراقبت‌های بهداشتی در کانادا مورد نیاز است.

متعاقباً ، در اوایل فوریه‌ی سال جاری، دولت اعلام کرد که علاوه بر تعهدات موجود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار طی ده سال آینده برای مراقبت‌های بهداشتی در کانادا هزینه خواهد کرد. این شامل ۴۶/۲ میلیارد دلار بودجه تخصیص یافته به استان‌ها و مناطق، از جمله اقدامات اضافی انتقال سلامت کانادا، که توافق‌نامه‌های دوجانبه‌ی فردی با هر استان و متناسب با نیازهای خاص آن‌ها است، می‌شود. بودجه‌ی ۲۰۲۳ جزئیات بیشتری در مورد محل استفاده از این بودجه را ارائه می‌دهد.

مراقبت از دندان برای کانادایی‌ها و تازه‌واردان

بودجه‌ی ۲۰۲۳ توافق بین دولت لیبرال و NDP (حزب دموکراتیک جدید) را برای ایجاد طرح ملی دندانپزشکی برای کانادایی‌های فاقد بیمه‌نامه‌ی مورد قبول ارائه داده است. این بودجه‌ تخصیص  ۱۳ میلیارد دلار در مدت پنج سال و ۴/۴ میلیارد دلار برای اجرای طرح مراقبت از دندان کانادایی پیشنهاد می‌کند.

مراقبت‌‌های دندانی در کانادا هرگز تحت برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی استانی قرار نگرفته است و اغلب برای افرادی که درآمد پایینی دارند دور از دسترس است. انجمن دندانپزشکی کانادا می‌گوید که بر اساس آمار سرانه کل هزینه‌های هر کانادایی برای خدمات دندانپزشکی ۳۷۸/۶۰ دلار در سال برآورد شده است.

این بودجه، طرح جدید پوشش دندانپزشکی را برای کانادایی‌های فاقد بیمه‌نامه با درآمد خانواده سالانه زیر ۹۰ هزار دلار و بدون پرداخت مشترک برای افرادی که درآمد خانواده کمتر از ۷۰ هزار دلار دارند، فراهم میکند. این طرح در سال ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد، اما هنوز تاریخ دقیق شروع شروع طرح و جزئیات مربوط به واجد شرایط بودن برای ساکنان دائمی و موقت هنوز اعلام نشده است.

ارتقا سیستم دندان پرشکی و بیمه کانادا

سایر هزینه‌های بهداشت و درمان

چندین اقدام دیگر نیز به‌عنوان بخشی از بودجه‌ی برنامه‌ی بهداشت و درمان پیشنهاد شده بود. از این میان، ۱۵۸/۴ میلیون دلار طی سه سال برای حمایت از اجرا و بهره‌برداری از ۹۸۸، خط تلفنی برای پیشگیری از خودکشی و حمایت در هنگام بحران سلامت روان، اختصاص خواهد یافت. این طرح از ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش نظرسنجی سلامت جامعه کانادا در دسامبر ۲۰۲۲ تعداد  ۱/۵٪ از مهاجران و ۳٪ از جمعیت متولد شده در کانادا گزارش دادند که در سال گذشته افکار خودکشی داشته‌اند.

علاوه‌بر این، برای تجدید صندوق سلامت جنسی و باروری بودجه ۳۶ میلیون دلاری در طول سه سال پیشنهاد شده است.

این صندوق از سازمان‌های مبتنی بر جامعه که به سقط جنین، و همچنین سایر اطلاعات و خدمات مراقبت‌های بهداشت جنسی و باروری، برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر، از جمله تازه واردان، در دسترس‌تر هستند حمایت می‌کند . سقط جنین در کانادا قانونی است و همه زنان بدون توجه به وضعیت مهاجرت خود حق انتخاب دارند.

در نهایت، مبلغ ۱۰ میلیون دلار بودجه پیشنهادی برای دو سال جهت اجرای طرح “ابتکار عمل بیایید حرکت کنیم”ParticipACTION’s Let’s Get Moving Initiative، برای حمایت از برنامه‌های ملی با هدف افزایش فعالیت بدنی روزانه است، در نظر گرفته شده است.

مراقبت‌های بهداشتی برای ساکنان دائم و موقت در کانادا

همه‌ی ساکنان دائم کانادا واجد شرایط دریافت مراقبت‌های بهداشتی رایگان در استان محل اقامت خود هستند . این بخش بیشتر هزینه‌های روزانه‌ی پزشکی و همچنین اورژانس را پوشش می‌دهد. سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی استانی معمولاً هزینه‌ای برای مراقبت از چشم یا عینک، مراقبت‌های دندانپزشکی، داروهای تجویزی یا خدمات آمبولانس پرداخت نمی‌کنند.

با این‌حال، در برخی از استان‌ها، ممکن است تا سه ماه پس از اخذ اقامت دائم برای واجد شرایط شدن برای دریافت کارت سلامت استان، منتظر بمانید. کارت‌های بهداشت زمانی توسط استان صادر می‌شود که یک فرد کانادایی یا مقیم دائمی در آن‌جا به اندازه‌ی کافی زندگی کند که مقیم محسوب شود.

از آن‌جا که مقررات مراقبت‌های بهداشتی در استان‌ها متفاوت است، معیارهای واجد شرایط بودن برای ساکنان موقت نیز متفاوت است و توصیه می‌شود که ساکنان موقت در کانادا نوعی بیمه‌ی درمانی خصوصی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *