Search
Close this search box.
تسهیل شرایط مهاجرت به کانادا برای پرستاران در برخی استان ها | سوگیموتو ویزا

تسهیل شرایط مهاجرت به کانادا برای پرستاران در برخی استان ها

فهرست مطالب

درمواجهه با کمبود شدید پرستاران، استان‌های بریتیش کلمبیا و انتاریو در جهت رفع موانع شرایط جذب پرستار در کانادا تلاش های زیادی در برنامه مهاجرتی خود دارند.

استان بریتیش کلمبیا اخیراً اعلام کرده است که برخی از موانع موجود برای مهاجرت کاری پرستاران به کانادا در این استان را از میان برخواهد داشت. حذف هزینه‌های درخواست و ارائه‌ی حمایت‌های مالی جدید به پرستارانی که پس از یک دوره غیبت به محل کار بازمی گردند، از جمله حمایت های این طرح محسوب می شوند.

استان بریتیش کلمبیا هزینه‌های درخواست و ارزیابی IEN هایی را که بیش از ۳۷۰۰ دلار هزینه داشته باشد تقبل کرده و علاوه‌بر آن، تا سقف ۴۰۰۰ دلار به ازای هر نفر برای پوشش ارزیابی‌ها و هزینه‌های سفر پرستارانی که پس از یک دوره غیبت به محل کار باز می گردند، ارائه میدهد.

“حمایت از مهاجرت پرستاران به کانادا هدف اصلی ما برای دسترسی همه‌ی ساکنان بریتیش کلمبیا به مراقبت‌های بهداشتی است. و این امر نیاز به پرستاران را پررنگ تر کرده است. درواقع پرستاران با استعداد، ماهر و با تجربه‌‌ای هستند که تمایل دارند در BC مشغول به کار شده و خدمات مراقبتی با کیفیت بالا ارائه دهند، اما با فرآیند پیچیده‌ی ثبت‌نام و مانعی به نام هزینه بالا و گران، مواجه هستند. ما آماده‌ی استقبال از پرستارانی هستیم که چه در داخل، و چه خارج از استان آموزش دیده باشند، و برای ارائه خدمات مراقبتی به ساکنان بریتیش کلمبیا هستند.”

دولت بریتیش کلمبیا در آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرد ، ۱۲ میلیون دلار کمک‌هزینه برای IEN ها اختصاص می دهد. از زمان اعلام این خبر، ۵۰۰۰ نفر علاقه وتمایل خود را به پرستاری در بریتیش کلمبیا ابراز کرده‌اند. از این تعداد، ۲۰۰۰ نفر به‌طور فعال برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام و ارزیابی اقدام کرده اند.

به دنبال تغییرات صورت گرفته در سال ۲۰۲۲، بیش از ۹۰٪ از درخواست‌های پرستاری دریافت شده توسط کالج پرستاران و ماماهای بریتیش کلمبیا بوده است.

مهاجرت به کانادا برای پرستاران
همچنین استان انتاریو برنامه استخدام و جذب IEN های بیشتری را در دستور کار خود دارد.

پاییز گذشته، انتاریو گام‌های مشابهی برای هموارسازی مسیرIEN ها برداشت. در ماه اکتبر، تغییراتی توسط وزارت بهداشت انتاریو،کالج پرستاران انتاریو، و کالج پزشکان و جراحان انتاریو اعمال شد. از جمله:

• اجازه کار موقت به پرستاران تحصیل کرده‌ی بین‌المللی برای شروع به کار زودتر همزمان با اقدام برای کارتمام وقت.

• تسهیل بازگشت پرستاران غیرشاغل یا بازنشسته به این رشته با شرط انعطاف‌پذیری در مورد سابقه شغل پرستاری.

ایجاد یک کلاس ثبت نام موقت و مستقل برای پزشکان سایر استان‌ها ومناطق، که کار آن‌ها را تا ۹۰روز در انتاریو آسان میکند.

این اقدامات آغاز یک برنامه‌ی بلند مدت بوده و اقدامات تکمیلی دیگری برای IEN ها از اول ژانویه‌ی امسال اجرایی شده که تأثیر مثبت بیشتری خواهند داشت و روند ثبت نام راتسریع می کنند. از جمله:

•الزام کالج ‌های نظارتی بهداشت به رعایت محدودیت‌های زمانی برای ثبت‌نام

•منع کالج‌های تنظیم‌کننده‌ی سلامت از نیاز به تجربه‌ی کاری کانادایی برای ثبت‌نام، به استثنای برخی موارد مانند زمانی که سابقه بین‌المللی معادل پذیرفته می شود.

•پذیرش آزمون‌های زبان تأیید شده براساس قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) برای کاهش تست‌های تکراری مهارت زبان برای مهاجران به کانادا

مانند بریتیش کلمبیا، انتاریو به‌طور موقت هزینه‌های معاینات، درخواست‌ها و هزینه‌های ثبت‌نام برای “کالج پرستاران انتاریو” را پوشش می دهد که میتواند تا ۱۵۰۰ دلار افزایش یابد. در نهایت،انتاریو ۷۶۴ میلیون دلار سرمایه‌ برای کمک به پرستاران انتاریو تا ۵۰۰۰ دلار به عنوان “مشوق” اختصاص داده است.

دلایل تسهیل شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا به‌دلیل عوامل متعددی مانند پیری جمعیت تحت فشار است. این بدان معناست که افراد بیشتری به مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند و بسیاری از متخصصان در بخش مراقبت‌های بهداشتی نیز به سن بازنشستگی میرسند.

علاوه بر این، گزارش اتحادیه‌ی پرستاران کانادا میگویدفشار قابل‌توجهی بابت کمبود پرستار حتی قبل از بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ وجود داشت. در طول اوج همه‌گیری،بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در شیفت‌های بی‌سابقه و طولانی و با مرخصی کم کار میکردند و این باعث شده است که بسیاری برای سلامت روان خود به مرخصی طولانی‌ترنیاز داشته باشند یا به‌طور کلی بخش مراقبت‌های بهداشتی را ترک کنند.

براساس داده های مرکز آمار کانادا، در ماه اکتبر ۱۵۱۲۰۰ موقعیت خالی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی وجود داشت که بالاترین سطح در همه‌ی بخش‌ها بوده و نسبت به رکورد ۱۵۲۸۰۰ در ماه جولای تغییر کمی داشته است. جدیدترین داده‌های دسامبر نشان میدهدکه نرخ اشتغال در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی همچنان در حال کاهش است و بیشترین تعداد از دست دادن شغل در انتاریو رخ میدهد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *