Search
Close this search box.
ابزارهایی برای افزایش توانایی زبان فرانسوی

اگر به دنبال اخذ اقامت دائم کانادا هستید، برای افزایش توانایی زبان فرانسوی خود به ابزارهای مناسب نیاز دارید

فهرست مطالب

افراد جهت مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار به همراه جاب آفر، نیروی کار ماهر فدرال برای استان کبک و سیستم اکسپرس اینتری کانادا نیاز به یادگیری و فراگیری زبان فرانسه دارند. دولت کانادا سعی در جذب فرانسوی زبانان دارد تا تناسبی نسبت به افراد انگلیسی و فرانسوی زبان درون کشور کانادا ایجاد کند، تا این کشور دو زبانه محسوب شود.

در چندین ماه اخیر، قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری بر اساس دسته‌بندی‌ هدفمند برای منظور برآورده کردن اهداف جمعیتی، اقتصادی و برطرف کردن نیروی کار کانادا انجام شده است. یکی از این دسته‌ها برنامه‌ای برای فرانسوی زبانان است. از آنجایی که زبان فرانسه در کنار زبان انگلیسی جزء زبان رسمی کانادا محسوب می‌شود، دانش زبان فرانسه در کشور کانادا از جایگاه بالایی برخوردار است.

اداره مهاجرت کانادا در قرعه‌کشی‌های هدفمند اکسپرس انتری از نامزدهایی با مهارت زبان فرانسه که زبان کانادا محسوب می‌شود، دعوت می‌کند. اما همچنان در سیستم اکسپرس اینتری قرعه‌کشی‌ها برای دیگر برنامه‌های این سیستم با توجه به نمره CRS متقاضیان برگزار می‌گردد. در حال حاضر بسیاری از افراد در سراسر جهان برای شرکت در قرعه‌کشی، دریافت دعوتنامه و گرفتن اقامت دائم کانادا، تصمیم بر یادگیری زبان فرانسه و رسیدن به سطح زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا را دارند. در ادامه به راهکار و ابزارهایی برای افزایش توانایی زبان فرانسوی و قبولی در آزمون زبان می‌پردازیم.

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند باید در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه شرکت کنند. آزمون زبان مدنظر کشور کانادا برای زبان انگلیسی IELTS (آیلتس) و CELPIP (سلپیپ جنرال) و برای زبان فرانسه TEF Canada (تف کانادا) و TCF Canada (تی اس اف کانادا) است. نمره زبان برای مهاجرت به کانادا برای زبان انگلیسی باید به سطح CLB و برای زبان فرانسه به سطح NCLC تبدیل شود. 

از آنجایی که جهت شرکت در قرعه‌کشی اکسپرس انتری و دریافت دعوتنامه، افراد باید به فکر افزایش نمره زبان برای مهاجرت به کانادا در زبان فرانسه باشند، در ادامه به بررسی روش‌هایی برای افزایش توانایی در این زبان می‌پردازیم.

مراحل یادگیری زبان

به طور معمول فرآیند یادگیری زبان دوم شامل پنج مرحله است. 

صامت و پذیرنده

در این مرحله یادگیرنده، به دنبال درک و یادگیری کلمات جدید و تلفظ آن‌ها است. به طور معمول در این مرحله نمی‌توانند به درستی و با لهجه و تسلط صحبت کنند، اما می‌توانند با خود صحبت کنند. این مرحله چند ساعت یا چند ماه بسته به تلاش افراد طول می‌کشد. 

تولید اولیه

در این مرحله زبان‌آموز تا ۱۰۰۰ کلمه درک و یاد گرفته است. در تلفظ برخی کلمات و حتی تشکیل عباراتی کوتاه به راه افتاده‌، ممکن است این عبارات از نظر گرامری درست نباشند. این مرحله حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد.

ظهور گفتار

در این مرحله زبان ‌اموزان به یادگیری ۳۰۰۰ کلمه و واژه دست پیدا کرده‌اند. کلمات را در عبارات، جملات و حتی حالات سوالی قرار می‌دهند با این حال ممکن است از نظر گرامری غلط‌هایی داشته باشند، اما با استفاده از این ترفند، سعی می‌کنند با زبان جدید ارتباط برقرار کنند. با درک و یادگیری بهتر زبان دوم می‌توانند شروع به خواندن و نوشتن کنند. 

تسلط متوسط

دایره لغات زبان‌آموزان در این مرحله به ۶۰۰۰ لغت رسیده است. این افراد می‌توانند جملات پیچیده‌تری در گفتار یا نوشتار خود استفاده کنند. همچنین در این مرحله زبان‌آموزان در حین صحبت خود شروع به فکر کردن به زبان دوم می‌کنند، بنابراین مهارت بیشتری کسب خواهند کرد. این مرحله حداقل یک سال طول می‌کشد. 

توسعه مداوم و تسلط پیشرفته

در این مرحله زبان‌آموزان با به چالش کشیدن خود و شرکت در بحث‌ها باید به زبان دوم صحبت کرده تا به تسلط کافی در آن برسند. این مرحله حداقل ۲ سال به طول می‌انجامد و زبان‌آموز ۱۰ سال زمان نیاز دارد تا با پیچیدگی‌ها و نکات جزئی و ظریف زبان جدید آشنا شوند.

باید توجه داشت که بازه‌های زمانی به طور میانگین اعلام شده است و بسته به تلاش و پشتکار فرد بازه‌های زمانی در هر مرحله برای رسیدن به سطح مطلوب زبان برای مثال رسیدن به سطح زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا، متفاوت است.

منابع یادگیری زبان فرانسه

منابع یادگیری زبان فرانسه برای افرادی که در خارج و داخل کشور کانادا هستند، متفاوت است.

افراد ساکن در خارج از کشور کانادا

برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب برای یادگیری زبان فرانسه به شرح زیر است.

Rosetta Stone

اپلیکیشن Rosetta Stone برنامه‌ای شامل خدمات متنوع برای زبان‌آموزان است. با فناوری تشخیص گفتار و درس‌های درون این برنامه، زبان‌اموزان می‌توانند مراحل اولیه یادگیری زبان کانادا، زبان فرانسوی، را پشت سر بگذارند. این برنامه برای تمرین تلفظ و فراگیری لغات جدید بسیار مناسب است. اگر چه برنامه Rosetta Stone رایگان نبوده ولی در بین برنامه‌های دیگر هزینه به صرفه‌تری دارد.

Babbel

برنامه Babbel از دیگر برنامه‌های کاربردی برای یادگیری زبان کشور کانادا است. تمرکز این برنامه بر روی یادگیری زبان و واژگان کاربردی زبان فرانسه است. از طریق این برنامه زبان آموزان با دیالوگ‌های واقعی، واژگان و موضوعات کاربردی آشنا می‌شوند. برنامه Babbel برای فراگیری زبان در مراحل اولیه آن مفید است.

Busuu

Busuu برنامه‌ای آنلاین و رایگان که به افراد در یادگیری زبان فرانسه، واژگان و جملات فرانسوی کمک می‌کند. این اپلیکیشن همچنین از بخش‌هایی مانند جلسات تمرینی به صورت زنده و سخنرانی به زبان فرانسوی برخوردار است. این برنامه برای تقویت پایه‌ای زبان و همچنین مراحل سوم، چهارم و پنجم یادگیری زبان مفید است. 

Preply

Preply پلتفرمی آنلاین است که زبان‌آموزان می‌توانند با استفاده از آن، با معلمان زبان رسمی کانادا، به خصوص فرانسه آشنا شوند. این برنامه برای زبان‌آموزان امکان شرکت در جلسات آزمایشی را هم فراهم می‌کند. همچنین افراد زبان‌آموز می‌توانند با افرادی که مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا را دریافت کرده‌اند و آزمون زبان را پشت سر گذاشته‌اند، صحبت کنند و از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوند. Preply برای زبان‌آموزان در مراحل مختلف یادگیری زبان مناسب است. 

Italki

Italki پلتفرمی شبیه به Preply است که زبان‌آموزان را با معلمان زبان آشنا می‌سازد. افراد با استفاده از این برنامه می‌توانند از فیلترهای مختلفی مانند زمان، پول و نیازهای خود برای یادگیری زبان استفاده کنند. افراد برای افزایش سطح زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا و آمادگی در آزمون زبان فرانسه می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. Italki هم می‌تواند به افراد در هر یک از مراحل یادگیری زبان، کمک برساند. 

افراد ساکن کانادا

اگرچه افرادی که ساکن کانادا هستند هم می‌توانند از اپلیکیشن و پلتفرم‌های بالا استفاده کنند، اما دولت کانادا ابزار‌های دیگری برای فراگیری زبان پیش روی آن‌ها قرار داده است.

حمایت دولتی

دولت‌های استانی و شهری کشور کانادا برای افرادی که اقامت موقت کانادا (ویزای تحصیلی یا کاری) را دارند، فرصت آموزش زبان به صورت رایگان را فراهم آورده است. اما این امر به منطقه سکونت افراد و حوزه قضایی دولت محلی آن منطقه بستگی دارد. افراد برای کسب اطلاعات می‌توانند درباره سازمان‌های خدماتی برای تازه واردان جستجو کنند و با این سازمان‌ها تماس بگیرند تا از شرایط آن‌ها مطلع شوند. 

Mauril

یک برنامه کانادایی است که با تمرکز بر لهجه و فرهنگ کشور کانادا، زبان‌آموزان را با این کشور آشنا می‌سازد. برای زبان‌آموزان در یادگیری زبان کشور کانادا در مرحله اول، دوم و چهارم یادگیری زبان دوم مناسب است. این برنامه علاوه بر یادگیری واژگان جدید و درک مطلب، آشنایی با فرهنگ و زبان رسمی کانادا را برای زبان‌آموزان فراهم می‌آورد.

دوره پاره‌وقت

افرادی که مشغول تحصیل یا کار تمام وقت در دانشگاه، کالج یا شرکت‌های خصوصی کانادا هستند، می‌توانند با شرکت در دوره‌هایی پاره وقت، زبان کانادا را فرا گیرند. افراد تنها با جستجو در باره دوره‌های برگزار شده در منطقه سکونت خود، می‌توانند از وجود کلاس‌های زبان فرانسه به صورت پاره وقت آگاه شوند. این دوره‌ها ممکن است گزینه گرانتری نسبت به بقیه گزینه های یادگیری زبان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *