Search
Close this search box.
چک‌ لیست مهاجرت به کانادا | سوگیموتو ویزا

چک‌ لیست مهاجرت به کانادا

فهرست مطالب

مهاجرت به یک کشور جدید گام بزرگی است و آمادگی‌های قبل از سفر می‌تواند آرامش بیشتری را در پروسه مهاجرت فراهم کند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، قبل از ورود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، از جمع آوری مدارک لازم گرفته تا یافتن مکانی برای زندگی و آماده شدن برای کار.

برای کمک به آمادگی بیشتر و کاهش استرس و اضطراب قبل از مهاجرت، چک لیست مهاجرت به کانادا شامل 10 مورد اساسی که باید قبل از مهاجرت به کانادا انجام دهید، گردآوری کرده‌ایم.

۱- تمام اسناد خود را جمع‌آوری کنید

قبل از مهاجرت به کانادا، مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را آماده کرده‌اید. این شامل فرم‌های اظهارنامه گمرکی و گذرنامه برای هر یک از اعضای خانواده است که با شما سفر می‌کنند. به یاد داشته باشید که این اسناد را در چمدان خود قرار ندهید و آن‌ها را همیشه همراه خود نگه دارید.

برای فهرست کامل مدارک مورد نیاز برای ورود، به وب‌سایت دولت کانادا مراجعه کنید.

۲. مدارک کاری خود را ارزیابی کنید

اگر قصد دارید در کانادا کار کنید، باید مدارک خود را ارزیابی و آماده کنید. اینکه برای چه نوع شغلی واجد شرایط هستید و به چه آموزش‌های اضافی ممکن است نیاز داشته باشید از نکات مهم قبل از اقدام برای دریافت اجازه کار در کانادا است. برای این کار می‌توانید با مراجعه به مرکز اطلاعات کانادایی برای اعتبارنامه‌های بین‌المللی (CICIC) اطلاعات بیشتری کسب کنید. در بخش ذکر شده اطلاعات و خدماتی برای کمک به تازه‌واردان در جهت ادغام با نیروی کار کانادا ارائه شده است.

۳- برای استخدام آماده شوید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام مهاجرت به کانادا در نظر بگیرید، یافتن شغل است. بانک کار دولت کانادا منابع مختلفی را برای تازه‌واردان ارائه می‌دهد، از جمله لیست مشاغل، اطلاعات در مورد بازار کار، و نکاتی در مورد نوشتن رزومه و نامه‌های پوششی.

۴- خود را از نظر مالی آماده کنید

مهاجرت به یک کشور جدید هزینه‌هایی دارد، بنابراین مهم است که خود را از لحاظ اقتصادی آماده کنید. حتماً با اطلاعات مالی در مورد هزینه‌های زندگی در کانادا از جمله مسکن، حمل و نقل و مراقبت‌های بهداشتی آشنا شوید.

۵- مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید

کانادا کشوری دوزبانه است که هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی آن هستند. اگر به یک یا هر دو زبان مسلط نیستید، مهم است که قبل از ورود، مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. منابع دولت کانادا برای آموزش و یادگیری زبان ، از جمله کلاس‌های زبان و آزمون‌های ارزیابی زبان موجود را کاوش کنید.

۶- مکان زندگی خود را انتخاب کنید

قبل از ورود به کانادا، زمانی را برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین شهر برای خودتان اختصاص دهید. کانادا کشوری وسیع و متنوع با شهرها و استان‌های پر جنب و جوش است که هر کدام فرهنگ، جغرافیا و فرصت‌های کاری منحصر به فرد خود را دارند. بهتر است که مناطق مختلف کانادا و نکات مثبت هر کدام را بررسی کنید: هزینه‌های زندگی، فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های فرهنگی…

۷- بیمه‌ی درمانی بخرید

کانادا یک سیستم مراقبت بهداشتی عمومی دارد، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا شما واجد شرایط تحت پوشش آن و استفاده از این سیستم شوید. به‌علاوه، خرید بیمه‌ی درمانی خصوصی برای پوشش هزینه‌های احتمالی درمان شما و خانواده‌تان برای جلوگیری از هرگونه هزینه‌ی اضافی مراقبت‌های بهداشتی ایده‌ی خوبی است. بهتر است اطلاعاتی در مورد انواع مختلف بیمه‌ی درمانی، از جمله بیمه‌ی درمانی خصوصی و بیمه‌ی درمانی مسافرتی جمع‌آوری کنید.

۸- برای آب و هوای کانادا آماده شوید

کانادا دارای چهار فصل متمایز است که تقریباً از ماه‌های سال پیروی می‌کنند و هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند:

فصل بهار با آب و هوای معتدل و گاهی بارانی، از ماه مارس تا ماه می طول می‌کشد. شکوفه دادن گل‌ها همراه با جشنواره‌های شربت افرا در بسیاری از نقاط کانادا برپاست.

تابستان (ژوئن تا آگوست/سپتامبر) با دمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد فصلی بسیار گرم  برای کانادایی ‌هاست. فعالیت‌های خارج از منزل مانند شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری مناسب‌ترین سرگرمی‌های تابستان هستند.

پاییز (سپتامبر تا نوامبر) محبوب‌ترین فصل با آب و هوای معتدل و رنگ‌های زنده است زیرا درختان از سبز به قرمز، نارنجی و طلایی تغییر می‌کنند.

زمستان (از دسامبر تا فوریه) سردترین فصل سال است، بنابراین مهم است که لباس گرم بپوشید و بدانید که چگونه در شرایط برفی و یخبندان ایمن بمانید.

۹- درباره‌ی کانادا بیاموزید

قبل از ورود به کانادا، بهتر است که در مورد این کشور، مردم و فرهنگ منحصر به فرد آن اطلاعات کسب کنید. حتماً با اطلاعات مربوط به کانادا از جمله تاریخ، دولت و فرهنگ کانادا آشنا شوید.

۱۰- درباره‌ی خدمات تازه‌واردان به کانادا تحقیق کنید

دولت کانادا طیف وسیعی از خدمات اسکان را برای کمک به افراد تازه‌وارد برای زندگی در کانادا فراهم می‌کند. می‌توانید قبل از ورود به کانادا، خدمات پیش از ورود را برای دریافت اطلاعات و استفاده از پشتیبانی خدمات بررسی کنید. این خدمات طیفی از موضوعات مانند مسکن، آموزش، و اشتغال را پوشش میدهد و به تازه‌واردان کمک می‌کند تا در آن کشور جدید مستقر شوند و رشد کنند.

 با برنامه‌ریزی و آماده سازی مناسب، می‌توانید فرآیند مهاجرت خود را به کانادا آسان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *