Search
Close this search box.
خدمات پس از ورود یا Settlement Services در دسترس تازه‌واردان به کانادا

خدمات رایگان دولت کانادا برای تازه واردان

فهرست مطالب

کانادا – دومین کشور بزرگ جهان از لحاظ وسعت- پذیرای ۴۶۵ هزار مهاجر در سال 2023 خواهد بود. با این‌ حال، کانادا یک سیستم کاربردی برای سرویس دهی و خدمات پس از ورود جهت اسکان تازه‌واردان ایجاد کرده است تا نیازهای مهاجران را از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برآورده کند.

اسکان افراد تازه‌وارد در کانادا

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت این کشور خدمات اسکان آن برای تازه‌واردان بوده است. این خدمات رایگان در سطح شهری، استانی و فدرال مدیریت می‌شوند.

پوشش همه چیز از نیازسنجی، اطلاعات، و خدمات جهت‌یابی، تا آموزش زبان، کمک به  یافتن کار و خدمات برقراری ارتباط با جامعه، همه این برنامه‌ها برای اطمینان از اینکه مهاجران تازه وارد می‌توانند خود را به زندگی در کشور کانادا تطبیق دهند.

توجه داشته باشید که از آن‌جایی که کبک برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا می‌کند، خدمات اسکان برای مهاجران جدید به استان نیز به‌طور جداگانه انجام می شود. علاوه بر این، دولت کانادا یک برنامه‌ی جداگانه برای پناهندگان به نام برنامه‌ی کمک اسکان مجدد (RAP) اجرا می‌کند.

محتوای مرتبط: اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین

خدمات پس از ورود در کانادا فقط برای ساکنان دائم، افراد محافظت شده ( قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (S.C. 2001, c. 27)) و برخی از ساکنان موقت کانادا در دسترس است.

شرایط افراد تازه وارد دارای اقامت دائم کانادا

تمام خدمات پس از ورود را می‌توان به‌طور کلی به موارد زیر تقسیم کرد:

  • کمک به زندگی روزمره؛
  • کمک به یافتن شغل؛
  • کمک به آمادگی برای آزمون شهروندی؛
  • پیدا کردن یک مربی به‌عنوان یک تازه‌وارد / تبدیل شدن به یک مربی برای یک تازه‌وارد
  • ارزیابی زبان و آموزش عمومی زبان؛
  • آموزش زبان مخصوص شغل؛
  • خدمات ویژه برای: پناهندگان، زنان، سالمندان، جوانان و افراد 2 LGBTQ+. و
  • سایر خدمات

چگونه از خدمات رایگان دولت کانادا برای تازه واردان استفاده کنم؟

اداره‌ی مهاجرت کانادا (IRCC) این خدمات را بر اساس سیستم جستجوی فیلتر کد پستی برای یافتن نزدیک‌ترین خدمات موجود، در یک برنامه کاربردی گردآوری کرده است . این ابزار همچنین برنامه‌های اسکان ویژه برای زنان، سالمندان، جوانان و افراد 2SLBTQi+ را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، وب‌سایت‌های تحت حمایت IRCC مانند Compass to Connect نیز فهرست‌های خدمات پس از ورود به کانادا را با جستجوی آسان ارائه می‌کنند، همچنین اطلاعیه‌هایی را در مورد رویدادها و کارگاه‌های آتی برای تازه‌واردان ارائه می دهند.

خدمات پس از ورود به مهاجران |سوگیموتو ویزا
یکی از عوامل کلیدی در موفقیت کانادا ارائه خدمات اسکان به تازه‌واردان است.

اگر فردی مطمئن نیست که چه خدماتی می‌تواند دریافت کند، و به چه چیزی نیاز دارد، می‌تواند به وب سایت counselling and referrals, مراجعه کرده واز مشاوره در مورد خدمات پس از ورود به کانادا استفاده کند.

چقدر این خدمات برای تازه‌واردان مؤثر است؟

دولت کانادا سالانه حدود ۲ میلیارد دلار کانادا برای خدمات پس از ورود  هزینه می‌کند.

دولت فدرال هر ساله سرمایه عظیمی را در بخش خدمات پس از ورود به مهاجران صرف می‌کند. اما کارایی واقعی این خدمات به تازه‌واردان چیست؟

در سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت کانادا IRCC اولین مطالعه را در مورد بررسی نتایج تاثیر استفاده مهاجران از برنامه‌های پس از ورود به مهاجران انجام داد. این مطالعه نشان داد که:

  • در میان مهاجرانی که به استفاده از خدمات پس از ورود ارجاع داده شده بودند، ۸۵ درصد گزارش کردند که می‌توانند بدون مشکل به خدمات دسترسی پیدا کنند.
  • اکثر افراد تازه وارد (۹۵%) که خدمات پس از ورود را دریافت کردند، از مفید بودن خدمات رضایت داشتند و از نظر آموزش زبان، به‌طور متوسط ​​۸۹/۵٪ از تازه‌واردان پیشرفت در مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی گزارش کردند.
  • ۷۸% از کسانی که خدمات مربوط به اشتغال را دریافت کردند، گزارش دادند که خدمات پس از ورود به آن‌ها کمک میکند تا دانش، مهارت‌ها و ارتباطاتی را به‌دست آورند که به آماده‌سازی آن‌ها برای بازار کار کانادا کمک کرد.
  • ۶۱٪ از تازه‌واردانی که از خدمات پس از ورود ارتباط اجتماعی استفاده کردند معتقد بودند که این خدمات به آن‌ها کمک کرده تا با افرادی که اکنون آن‌ها را دوستان نزدیک می‌دانند آشنا شوند. علاوه بر این، ۹۲٪ از تازه‌واردان موافق بودند که جامعه‌ کانادا از تازه‌واردان استقبال میکند و ۹۰٪ احساس تعلق قوی به کانادا داشتند.

تازه‌واردان می‌توانند مستقیماً با ارائه دهندگان خدمات در شهر یا استان محل اقامت خود تماس بگیرند تا در مورد خدمات موجود اطلاعات لازم را کسب کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، جستجوی ساده‌ی خدمات پس از ورود در استان یا محله خود است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای قبل از ورود برای تازه واردان را همین الان مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *