Search
Close this search box.

کشور اتریش

اتریش، کشوری توسعه یافته و صنعتی است که استانداردهای بالای زندگی را برای تمامی ساکنان خود ارائه می‌دهد. در این کشور زیبا، منظره خیره کننده‌ای از کوه‌های آلپ و دریاچه‌های شفاف کریستالی مشاهده می‌شود.

پایتخت اتریش وین است که به عنوان بزرگترین شهر کشور اتریش هم است. زبان رسمی مردم در کشور اتریش، آلمانی اتریشی است.

کشور اتریش

تاریخچه مختصری از اتریش

در حدود سال ۹۷۶ کشور اتریش در قالب یک پادشاهی ظهور کرده و تبدیل به دوک نشین شد. در قرن ۱۶ میلادی، اتریش به عنوان شاخه کوچک خاندان هابسبورگ و یکی از تأثیرگذارترین سلسله‌های سلطنتی تاریخ، شروع به کار کرد.

اولین جمهوری اتریش در سال ۱۹۱۹، به طور قانونی تاسیس شد. آدولف هیتلر اتریشی الاصل، در سال ۱۹۳۸ صدراعظم آلمان شده و اتریش را به آلمان ملحق کرد. در سال ۱۹۴۵ با شکست آلمان نازی و اشغال بلند مدت متفقین، اتریش به عنوان یک کشور دموکراتیک خودمختار و مستقل، مجددا تأسیس شد.

جمعیت کشور اتریش

اتریش مساحتی معادل 83878 کیلومتر مربع با جمعیت 9159993 نفر (نتایج تا 1 ژانویه 2024، نتایج اولیه) شامل 1801184 شهروند خارجی (19.6 درصد از کل جمعیت) را پوشش می‌دهد.

در سال 2023، به طور متوسط ​​2.4 میلیون نفر با سابقه مهاجرت در اتریش زندگی می‌کردند که 26.7٪ از کل جمعیت این کشور است. آمار جمعیتی اتریش عبارتند از:

  • هر 6 دقیقه یک زایمان
  • هر 6 دقیقه یک مرگ
  • هر 26 دقیقه یک مهاجر

همسایگان اتریش کدام کشورها هستند؟

روابط با کشورهای همسایه از اولویت‌های منطقه‌ای سیاست خارجی اتریش به شمار می‌رود. این کشور توجه ویژه‌ای به روابط با کشورهای همسایه خود دارد.

اتریش، کشوری مستقل واقع در اروپای مرکزی است. این کشور از سمت شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با مجارستان و اسلواکی، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با لیختن اشتاین و سوئیس همسایگی دارد.

در میان کشورهای همسایه اتریش، فقط لیختن اشتاین و سوئیس، جزو اتحادیه اروپا نیستند. روابط سوئیس با اتحادیه اروپا به وسیله مجموعه جامعی از موافقت‌نامه‌ها اداره می‌گردد. لیختن اشتاین نیز عضو منطقه اقتصادی اروپا است.

جلسات با آلمان، سوئیس و لیختن اشتاین، به صورت منظم در سطوح سران چهار دولت، وزیران خارجه و دیگر وزیران مربوطه برگزار می‌شود. زبان مشترک با این کشورها نیز باعث تسهیل در امر تبادل فرامرزی می‌شود.

زبان رسمی مردم اتریش

در کشور اتریش، ۹۸ درصد از مردم به زبان آلمانی صحبت کرده و آلمانی زبان رسمی و مادری مردم این کشور است. البته تفاوت‌های مشخصی بین گویش‌های منطقه‌ای وجود دارد. اسلوونیایی یک زبان رسمی در استان جنوبی کارنتیا به شمار می‌آید.

سایر زبان‌های اقلیت نیز عبارتند از کرواتی (0.5%) و مجارستانی (0.1) که هر سه زبان در کنار آلمانی در برخی مدارس دو زبانه تدریس می‌شوند. در حقیقت زبان کرواتی، اسلوونیایی و مجارستانی، به عنوان زبان‌های رسمی گروه‌های جمعیتی خودمختار در برخی مناطق به رسمیت شناخته شده‌اند.

فرهنگ و آداب و رسوم کشور اتریش

کشور اتریش ۹ استان دارد و تفاوت‌های جغرافیایی، سیاسی و منطقه‌ای بین این استان‌ها باعث ایجاد تنوع فرهنگی در این کشور شده است. این تنوع فرهنگی با تفاوت در گویش، غذا، آداب و رسوم و معماری این مناطق مشهود است.

خانواده اساس ساختار اجتماعی اتریش را تشکیل می‌دهد. معمولا خانواده‌ها تعطیلات آخر هفته را به تفریحات خانوادگی در خارج از منزل اختصاص می‌دهند. در اتریش، یکشنبه‌ها برای دیدار با پدربزرگ و مادربزرگ و یا لذت از پیاده‌روی انتخاب می‌شوند.

اتریشی‌ها به خانه‌های خود افتخار کرده و آن‌ها را مرتب نگه می‌دارند. آداب همسایگی در این کشور نیز قوانینی دارد که باید رعایت شود.

ضروری است که مکان‌های مشترک مانند پیاده‌روها، راهروها و پله‌ها در آپارتمان‌ها، توسط تمام تمیز نگه داشته شوند. مردم اتریش به میزان قابل توجهی به پوشش و ظاهر خود اهمیت می‌دهند.

بسیار کم پیش می‌آید که آن‌ها را با لباس غیررسمی در مهمانی یا مجالس رسمی ببینید. در واقع مردم اتریش بسیار رسمی هستند. مثلا اگر بخواهید فردی را با نام کوچک صدا بزنید که آشنایی نزدیکی با او ندارید، باید قبل از آن، از او اجازه بگیرید.

وضعیت حمل و نقل عمومی در اتریش

کشور اتریش دارای شبکه حمل‌ونقل عمومی توسعه یافته است. اتوبوس، قطار، تراموا و خطوط زیرزمینی موجود در شهرهای مختلف این کشور، مسافران را در کمترین زمان به هر نقطه از شهر می‌رسانند.

حمل‌ونقل عمومی Wiener Linien وین، ۵ خط زیرزمینی مترو، 29 خط تراموا و 127 خط اتوبوس دارد. از این تعداد، 24 خط به صورت خطوط شبانه، بین 0.30 تا 5 صبح کار می‌کنند.

مترو در اتریش

وین تنها شهر در اتریش است که دارای سیستم مترو است. ۵ خط مترو U-Bahn از ساعت 5 صبح تا نیمه شب در روزهای هفته و 24 ساعت در جمعه‌ها و شنبه‌ها فعالیت دارند.

در حال حاضر خط ششم مترو این شهر در حال ساخت است. نقشه‌های مترو در وین، به راحتی قابل خواندن بوده و اطلاعیه‌های ایستگاه نیز به زبان انگلیسی هستند.

علاوه بر این تمام ایستگاه‌های مترو به ویلچر دسترسی دارند. هزینه بلیط سفر با مترو در شهر وین، 2.5 یورو بوده که استفاده کودکان زیر 5 سال از آن رایگان است.

تراموا در کشور اتریش

مردمان کشور اتریش، ارتباط خوبی با خدمات محلی تراموا دارند. در بیشتر شهرهای اتریش، تراموا روزانه بین 5 صبح تا 11 شب فعالیت داشته و بلیط‌های آن را می‌توان در ایستگاه‌های اتوبوس، تراموا، راه‌آهن، مترو و همچنین در اکثر خواربار فروشی‌ها خریداری نمود.

رفت‌وآمد با اتوبوس در اتریش

اتوبوس‌ها بخش مهمی از سیستم حمل‌و‌نقل اتریش هستند. زیرا آن‌ها معمولا شبکه ملی قطار را تکمیل کرده و در شهرهای کوچک در مسیرهای شبانه به فعالیت می‌پردازند.

بیشتر اتوبوس‌های اتریش، کیفیت خوبی داشته و از تهویه مطبوع برخوردار هستند. همچنین اتوبوس‌های منطقه‌ای دارای Wi-Fi ، توالت و پریز برق خواهند بود. علاوه بر این، بسیاری از رانندگان این اتوبوس‌ها به زبان آلمانی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

تاکسی‌های اینترنتی در اتریش

اگرچه در اتریش، تاکسی‌ها زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، ولی کاملا قابل اعتماد هستند. قیمت آن‌ها در مقایسه با تاکسی‌های سایر کشورهای اروپای غربی، ارزانتر بوده و از میزان حداقل 3.60 یورو شروع می‌شوند.

هزینه تمام سفرهای شهری بر اساس متر محاسبه شده و  باید 10 درصد انعام را نیز پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید تاکسی رزرو کنید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن شرکت محلی این کار را انجام دهید. این روزها، بیشتر اتریشی‌ها ترجیح می‌دهند که از تاکسی‌های اینترنتی یا Uber  استفاده کنند.

آن‌ها به سادگی نرم‌افزار این تاکسی‌ها را در تلفن خود دانلود کرده و در صورت نیاز، سفارش می‌دهند. هزینه سفر از کارت اعتباری آن‌ها کسر می‌شود.

در مورد استارتاپ ها و ویزای استارتاپ اتریش بیشتر بخوانید.

برگزاری جشن‌ها در اتریش

در اتریش، جشن‌های سنتی بسیاری هستند که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. این رویدادهای پرطرفدار طیف کاملی از جشن‌های فرهنگی را ارائه می‌دهند. از نمونه این جشن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشنواره سالزبورگ (سالزبرگر فستیوال)
  • جشنواره موسیقی Castle Grafenegg 
  • جشنواره جزیره دانوب Donauinselfest
  • هفته‌های جشنواره وین Wiener Festwochen
  • جشنواره لیست
  • انقلاب تابستانی Sonnenwende
  • جشنواره جنس 
  • شب طولانی مراحل
  • جشنواره بمباران برفی
  • روز سه پادشاه
  • کارناوال – Fasching
  • عید پاک – Ostern
  • اول ماه مه – Das Maibaumfest
  • رژه سامسون – Samsonumzüge
  • نمایشگاه بهاری و جشنواره پاییزی در سالزبورگ – Dult  و Rupertikirtag
  • جشنواره نرگس – Narzissenfest
  • طولانی ترین روز، آتش سوزی انقلاب – Sonnwendfeuer
  • جشنواره لین زیرزمین در اتریش پایین – Kellergassenfest  
  • رانندگی گاو در کوه‌های آلپ – Almabtrieb
  • تعطیلات ملی – Nationalfeiertag
  • روز مرگ – Allerheiligen/Allurements
  • زمان کریسمس – Adventzeit

اطلاعات کامل در مورد کشور اتریش

بر اساس یک مطالعه جهانی در سال 2019،  کیفیت زندگی مردم در کشور اتریش، در سطح بالایی است. علاوه بر این، شهر وین برای 10 سال متوالی در صدر لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارد.

همچنین اتریش در زمینه آزادی مطبوعات، حقوق زنان و حقوق بشر نیز بسیار پیشرفت کرده و حرفی برای گفتن دارد.

این کشور فوق‌العاده امن بوده و میزان جرم و جنایت پایینی دارد. زندگی در اتریش به معنای لذت بردن از دسترسی آسان به موزه‌های برتر جهان، خانه‌های اپرا، تئاترها و کنسرت‌ها است.

علاوه بر این، در این کشور به صورت مداوم می‌توانید به مشاهده معماری خیره کننده، کلیساهای باشکوه و کافی‌شاپ‌های عجیب بپردازید. در واقع، صرف نظر از اینکه چه سلیقه‌ای دارید، از همه شگفتی‌های فرهنگی موجود در این کشور حیرت خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *