Search
Close this search box.
مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی کانادا | سوگیموتو ویزا

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی کانادا

فهرست مطالب

کشور کانادا به دلیل کیفیت بالای آموزشی، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان تبدیل شده است و همه ساله پذیرای هزاران دانشجو از سراسر دنیا می باشد. مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی کانادا با توجه به پرونده متقاضی، رزومه متقاضی و کشور مبدأ متفاوت می باشد.

در حقیقت مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی نزدیک به ۴ ماه طول می کشد. شایان ذکر است که معمولا صدور ویزای کانادا برای دانشجویان در دو مرحله قابل انجام است. به این صورت که ابتدا متقاضیان مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال می نمایند. سپس با دریافت نامه اخذ پذیرش تحصیلی، می بایست مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تحصیلی را ارائه دهند.

 ویزای دانشجویی چیست؟

این یک ویزای غیر مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند خارج از کشور خود،  یک مدرک تحصیلی  داشته باشند.

Study Permit نامی است که به ویزای تحصیلی کانادا داده می شود و با آن دانشجویان می توانند در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا تحصیل کنند.

مدت زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی کانادا

یک دانشجو باید یک ایده حدودی از مدت زمانی که ویزای دانشجویی کانادا برای تایید کامل طول می کشد داشته باشد. مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا بصورت استاندارد کانادا حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد. این زمان ممکن است با توجه به تعداد درخواست های ارسال شده متفاوت باشد.

هدف برای سفارت کانادا این است که باید به  80 درصد درخواست ها در هفته های تعیین شده رسیدگی کند. ممکن است این فرآیند برای کسانی که اشتباهاتی در درخواست خود مرتکب شده اند، بیشتر طول بکشد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کانادا، زمان تخمینی پردازش درخواست خود را بررسی کنند.

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا، مدارک خاصی باید به سفارت ارائه شود. داوطلب باید مطمئن شود که به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه برای ویزا اقدام می کند.

  • نامه پذیرش از موسسات آموزشی تعیین شده (DLI):

این اولین مدرکی است که باید به سفارت ارائه شود. با این کار داوطلب نشان می دهد که دانشگاه درخواست پذیرش او را پذیرفته است. بنابراین برای تحصیل به ویزا نیاز دارد.

  • گذرنامه:

هر ملیتی گذرنامه ای دارد که نشان دهنده هویت متقاضی است و همچنین مدرکی است که او مقیم کشور اعلام شده باشد. گذرنامه تاریخ انقضا دارد و متقاضی باید اطمینان حاصل کند که گذرنامه اش در طول اقامتش اعتبار دارد.

  • اسناد نشان دهنده وجوه

اداره مهاجرت بررسی می کند که آیا متقاضی از نظر مالی ثبات دارد تا هزینه های تحصیل و اقامت خود را تامین کند. یک دانشجو باید هر سال 10,000 دلار کانادا داشته باشد.

  • معاینه پزشکی مهاجرت (IME)

یک گواهی پزشکی لازم است که نشان دهد متقاضی از نظر پزشکی مناسب است. لطفا توجه داشته باشید که تست باید یک هفته قبل از شروع درخواست ویزا انجام شود.

  • عکس های سایز پاسپورت:

اگر فردی به صورت آفلاین درخواست می دهد، باید دو عکس در اندازه پاسپورت ارسال شود. در مورد اپلیکیشن آنلاین، حجم عکس نباید بیشتر از 4 مگابایت باشد.

  • انگیزه نامه (SOP):

SOP برای ویزای دانشجویی کانادا اجباری است زیرا شانس شما را برای پذیرش در دوره مورد علاقه تان را افزایش می دهد. انگیزه نامه اساساً مقاله ای است که دلایل و اهداف شما از تحصیل در کانادا را نشان میدهد.

  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی:

آزمون هایی مانند آیلتس، تافل و غیره از جمله آزمون هایی هستند که نمرات آنها ارسال می شود.

عوامل موثر بر زمان پردازش ویزای دانشجویی کانادا

زمان پردازش از روزی که درخواست به مرجع مسئول اعطای ویزا می رسد محاسبه می شود.

برخی از فاکتور ها که می تواند بر زمان پردازش ویزای دانشجویی کانادا تأثیر بگذارد:

  • نوع درخواست ارسال شده
  • اطلاعات خواسته شده تکمیل شده باشد یا خیر
  • مدارک مختلف ارائه شده یا نه
  • تعداد درخواست های دریافت شده توسط مرجع ویزا
  • نامزدهای دارای سابقه کیفری با تاخیر مواجه خواهند شد
  • هرگونه ممنوعیت مسافرتی که توسط کشور اعمال شود
  • تغییر در قدرت سیاسی

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

هزینه های فعلی ویزای دانشجویی کانادا 150 دلار کانادا است و می توان آن را از طریق حالت آنلاین و آفلاین پرداخت کرد. برای پرداخت آفلاین، باید درفت تقاضا (DD) یا از طریق پول نقد در مرکز درخواست ویزا (VAC) صادر شود.

مدت زمان اختصاص داده شده، برای بررسی درخواست های Study Permit

روندی که یک متقاضی از زمانی که برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام می‌کند تا زمانی که Study Permit خود را دریافت می‌کند و یا ریجکت می‌شود، روندی است که زمان و انرژی زیادی از متقاضی می‌گیرد.

در یک حالت استاندارد فرد متقاضی ویزای دانشجویی، به طور میانگین ۲۰۰ روز بعد از اقدام اولیه اش برای درخواست ویزا، طی میکند تا به نتیجه تایید و یا عدم تایید درخواست خود برسد. این در حالی است که متقاضیان طبیعتا به جز زمان، هزینه های مادی و معنوی دیگری هم متحمل می‌شوند و این پروسه برای هر یک استرس و نگرانی های خود را دارد.

همه این ها در حالی است که طبق آمار و مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۹، مدت زمانی که یک افسر در اداره مهاجرت کانادا زمان صرف میکند تا یک درخواست ویزای تحصیلی را بررسی کند و به تصمیم گیری نهایی برسد، چیزی حدود یک ربع ساعت تا نیم ساعت هست!

پروسه ای که به چشم متقاضی ماه ها زمان برده در عمل در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام میشود و این زمان ممکن است برای اینچنین تصمیم گیری مهم و سرنوشت ساز، و در قیاس با همه مراحل طی شده توسط متقاضی بسیار کم به نظر برسد.

در آخرین بررسی و گزارشی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، بین ۱۶ تا ۲۸ دقیقه زمان صرف شده تا یک ​​افسر IRCC معمولی درخواست‌های اجازه تحصیل را بررسی کند. از این مقدار، ۳ تا ۱۰ دقیقه به ارزیابی اولیه اختصاص می یافت که شامل دریافت، ایجاد پرونده، پیش غربالگری، ثبت نام بیومتریک، وارد کردن دستی نتایج اولیه پزشکی و افزودن اطلاعات در مورد مجوزهای کارآموزی، در صورت وجود، می‌شود.

۲ تا ۷ دقیقه برای بررسی واجد شرایط بودن (Eligibility) که شامل ارزیابی صلاحیت و تأیید مدارک می شود، صرف می‌­شد.

۳ تا ۶ دقیقه روی پذیرفتگی (Admissibility) که شامل ارزیابی پذیرش، انتقال پرونده، پزشکی و بررسی سوابق است، صرف می‌­شد.

۴ تا ۶ دقیقه برای تصمیم‌گیری که شامل تهیه پیش نویس و ارسال تایید یا رد می شود، صرف می‌­شد.

۱ تا ۲ دقیقه برای مرحله بعد از تصمیم‌گیری Post-Decision که در صورت لزوم شامل چاپ ویزا در پاسپورت می شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *