Search
Close this search box.
کانادا یا اروپا | سوگیموتو ویزا

کانادا برای زندگی بهتر است یا اروپا | نکاتی ضروری برای یک مهاجرت درست و موفق

فهرست مطالب

اقامت کدام کشور بهتر است، کانادا یا اروپا؟ زندگی در کانادا بهتر است یا اروپا؟

برای پاسخ به این سوالات افراد باید به سلیقه، شرایط، موقعیت و از همه مهم‌تر به هدف خود توجه کنند. افراد برای انتخاب مقصد و موفقیت در شروع زندگی جدید باید گزینه‌ها، شرایط و اطلاعات کشور را در نظر بگیرند تا بتوانند مقصد درستی را برای خود انتخاب کنند.

مهاجرت تصمیم مهم و پیچیده‌ای است. افراد برای مهاجرت و انتخاب مقصد مهاجرتی خود باید ابتدا هدف‌گذاری کنند، سپس براساس آن هدف، برنامه‌ریزی داشته باشند. افراد باید با نگاه دقیق و عمیق به مسئله مهاجرت به کانادا یا اروپا، بر اساس سلیقه، موقعیت، هدف و شرایط، مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کنند. افراد با برنامه‌ریزی دقیق، هدف‌گذاری و تحقیق راجع به کشور‌ها می‌توانند بهترین کشور و بهترین راه مهاجرت را انتخاب کنند.

نگاه کلی به شرایط زندگی در کشور کانادا و اروپا

مشخصاتکانادااروپا
مساحت۹,۰۹۳,۵۱۰ کیلومتر مربع۲۲,۱۳۴,۹۰۰ کیلومتر مربع
واحد پولدلار کانادایورو
مذهبمذاهب مختلف (اغلب مسیحیت)مذاهب مختلف (اغلب مسیحیت)
زبانانگلیسی و فرانسویچندین زبان: انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و…
آب و هواآب و هوا متنوع، اغلب سرد و برفیآب و هوا متنوع
اقتصاداقتصاد با ثبات و قوی
منابع طبیعی
مراکز فناوری
اقتصاد متنوع و قوی
دارای نیروگاه
صنایع اصلی
کیفیت زندگیاستاندارد بالای زندگی
مراقبت بهداشتی
تحصیلات
سیستم رفاهی و اجتماعی، تنوع فرهنگی بر اساس کشور‌ها متفاوت است.
امنیتامنیت بالا و نرخ پایین جرم و جنایتامنیت بالا و نرخ پایین جرم و جنایت
هزینه زندگیسته به محل زندگی متوسط تا گرانبسته به کشور محل زندگی مقرون به صرفه تا گران
میانگین سنی۴۱.۱۴۲.۲
فاصله تا ایرانزیادفاصله اروپا تا ایران نسبت به فاصله کشور کانادا تا ایران کمتر است

مقایسه اقتصاد و فرصت‌های شغلی در کانادا و اروپا

کانادا و اروپا از اقتصاد قوی، پیشرفته و فرصت‌های شغلی متنوعی برخوردار هستند. کشور کانادا بازار کار پایدار و فرصت‌های شغلی متنوعی در زمینه تکنولوژی، مراقبت‌های بهداشتی و منابع طبیعی را به شهروندان کانادایی و مهاجرین ارائه می‌دهد. کشورهای مختلف اروپایی نیز بازار کار قوی و فرصت‌های متنوع شغلی را برای شهروندان و مهاجران خود فراهم می‌کنند. افراد در تصمیم گیری مهاجرت به کانادا یا اروپا باید درباره فرصت‌های شغلی و شرایط اقتصادی آگاهی پیدا کنند.

کشورآخرین میزان نرخ بیکاری
اروپا۶.۷
کانادا۶

اقتصاد کانادا

کانادا از اقتصادی پایدار و رو به رشد برخوردار است. این کشور دارای منابع طبیعی همچون معدن، نفت، گاز و جنگل است. صنایع تکنولوژیک و خدمات در کانادا رشد چشمگیری داشته است؛ از این‌رو، این کشور فرصت‌های شغلی متعددی را برای کارآفرینان و نیروهای کار به وجود آورده است.

فرصت‌ شغلی در کانادا

از جمله مهم‌ترین شرایط مهاجرت به کانادا اقتصاد قوی این کشور محسوب می‌شود. فرصت‌های شغلی در کانادا تنوع‌پذیر، متعدد و پایدار است. 

همچنین از روش های مهاجرت به کانادا می‌توان به برنامه‌های مختلف مهاجرت کاری مانند اکسپرس انتری، سرمایه‌گذاری، استارتاپ و… اشاره کرد.

کانادا به دنبال جذب نیرو‌های کاری متخصص و خلاق است. همچنین به نیروی کار خود اهمیت می‌دهد و برای نیروهای کار داخلی و خارجی مزایا و حقوق مناسبی را در نظر گرفته است.

در حال حاضر در کشور کانادا حدود ۵۸۲ هزار فرصت شغلی خالی وجود دارد.

اقتصاد اروپا

اروپا دارای اقتصادی پیشرفته است. این قاره از کشورهایی با بازار مالی پیشرفته، تجارت جهانی قدرتمند و صنایع تکنولوژیک برخوردار است. اروپا دارای بخش‌های مهم در زمینه صنایع سنگین و کشاورزی است. 

به عنوان مثال آلمان از قدرتمندترین کشورها در زمینه اقتصادی شناخته می‌شود. این کشور با تکیه بر صنعتی قوی، صادرات گسترده و سیستم تحقیق و توسعه پیشرفته از کشورهای مهم و اصلی در زمینه اقتصاد محسوب می‌شود. 

بریتانیا از بازار مالی قوی، تنوع در صنعت خدمات و اقتصاد پویایی برخوردار است. 

ایتالیا در صنعت گردشگری، طراحی و فناوری پیشرفته است. 

اسپانیا نیز با افزایش صادرات و گردشگری از اقتصادی رو به رشد دارا است. 

هلند در صنایعی مانند صنعت گلخانه‌ای، حمل و نقل دریایی و سیاست مدیریت آب، اقتصادی رو به رشد دارد. 

فرانسه در بخش‌هایی مانند صنایع، بخش خدمات و تحقیق و توسعه یکی از اقتصادهای مهم اروپا محسوب می‌شود. 

بلژیک به عنوان مرکز تجاری و صنعتی اروپا شناخته می‌شود؛ صادرات این کشور، بخش خدمات و تنوع اقتصادی از نقاط قوت این کشور هستند. اقتصاد رو به رشد، صنعت تولیدی در حال توسعه و جذب سرمایه خارجی از نقاط قوت کشور لهستان در زمینه اقتصادی است.

فرصت‌ شغلی در اروپا 

اروپا به عنوان قاره‌ای با اقتصاد متنوع شناخته می‌شود. هر کشور اروپایی در زمینه اقتصاد و فرصت شغلی مزایای خاص خود را دارد. 

کشورهای اروپایی نیز به دنبال جذب نیروهای متخصص و ماهر هستند و برای آن‌ها مزایا و حقوق مناسبی در نظر گرفته‌اند. 

کشور‌های اروپایی فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلفی را به شهروندان و مهاجران خود ارائه می‌دهند. برای مثال، کشور آلمان در بخش صنعت مهندسی و تولید خودرو، فرانسه در بخش هنر و فرهنگ و ایتالیا در بخش طراحی و مد فرصت‌های مختلفی به وجود آورده‌اند. همچنین بریتانیا در بخش مالی، خدمات و فناوری، هلند در حوزه حمل و نقل، فناوری و گلخانه‌ای، بلژیک در بخش تولید، خدمات و تجارت بین‌الملل و لهستان در بخش تولید و خدمات به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات و خدمات مالی فرصت‌های شغلی و بازار کار متنوعی را فراهم کرده‌اند.

در ادامه فرصت‌های شغلی خالی در برخی کشورهای اروپایی را بررسی می‌کنیم:

  • آلمان ۵۸۴ هزار فرصت شغلی 
  • بریتانیا ۳۷۷ هزار فرصت شغلی 
  • هلند ۲۹۹ هزار فرصت شغلی
  • فرانسه ۲۰۹ هزار فرصت شغلی 
  • بلژیک ۱۲۹ هزار فرصت شغلی
  • لهستان ۷۲ هزار فرصت شغلی
فرصت های شغلی در اروپا | سوگیموتو ویزا
فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلفی در کشورهای اروپایی

مقایسه سیستم آموزشی در کانادا و اروپا

یکی از جنبه‌های مهم در تصمیم‌گیری جهت انتخاب قاره اروپا و کشور کانادا برای مهاجرت، سیستم آموزشی است. هر دو مقصد در زمینه سیستم آموزشی مزایا و امتیازات خاص خود را دارند.

شرایط تحصیلکانادااروپا
مهارت زبانزبان انگلیسی
آیلتس: حداقل 6
تافل: حداقل 80
زبان فرانسوی
حداقل سطح NCLC 7
زبان انگلیسی
آیلتس: حداقل 6
تافل: حداقل 80
زبان‌های اروپایی
حداقل سطح B2
تحصیل رایگاندارددارد
بورسیه تحصیلیدارددارد
کار حین تحصیل۲۰ ساعت در طول هفتهبسته به کشورهای مختلف از۲۰ تا ۴۰ ساعت در طول هفته (برای مثال در کشور آلمان ۲۰ ساعت کار پاره‌وقت در طول هفته برای دانشجو مجاز است)

سیستم آموزشی در کانادا

از مزایای زندگی در کانادا می‌توان به دانشگاه‌های معتبر و برجسته این کشور که در رده جهانی جایگاه بالایی دارند، اشاره  کرد.

کانادا به دانشجویان بین‌المللی فرصت‌های متنوعی مانند فرصت‌های تحصیلی منحصر به فرد، کار پاره‌وقت حین تحصیل و تخفیف دانشجویی را ارائه می‌دهد.

سیستم آموزشی کانادا به رشد مهارت‌های عملی و کاربردی اهمیت می‌دهد، دانشجویان در کنار تحصیلات تئوریک، مهارت‌های عملی کسب می‌کنند.

کانادا کشوری دوستانه و چند فرهنگ است که برای دانشجویان فضایی دلپذیری را فراهم کرده است.

سیستم آموزشی در اروپا

اروپا طیف وسیعی از ساختار آموزشی را ارائه می‌دهد. اما به طور کلی بر اساس فرایند بولونیا، بسیاری از کشورهای اروپایی در مقطع دانشگاهی از سیستم سه دوره‌ای لیسانس، فوق لیسانس و دکترا استفاده می‌کنند.

اروپا از دانشگاه‌های باسابقه و موسسات آموزشی متنوعی برخوردار است و به دانشجویان بین‌المللی تجربه تحصیلی عالی را ارائه می‌دهد.

اروپا برای دانشجویان امکان یادگیری زبان‌های مختلف و تجربه زندگی در محیط‌های چند زبانه را فراهم می‌آورد.

در اروپا می‌توان تنوع رشته‌های تحصیلی را مشاهده کرد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بر اساس علاقه‌، رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بسیاری از کشورهای اروپایی به دانشجویان هزینه تحصیلی مناسب و گاها رایگان را ارائه می‌دهند.

مقایسه زبان در کانادا و اروپا

زبان از معیارهای اصلی مهاجرت است. در کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی از زبان‌ها رسمی محسوب می‌شوند، این در حالی است که در کشورهای اروپایی زبان‌های مختلفی اعم از انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و … جزء زبا‌ن‌های اصلی هستند.

زبان در کانادا

دو زبان انگلیسی و فرانسوی، از زبان‌های رسمی کانادا هستند. از شرایط مهاجرت به کانادا کسب نمره قابل قبول در یکی از این دو زبان‌ است.

از آنجا که کشور کانادا تنوع فرهنگی وجود دارد، زبان‌های مختلفی در این کشور صحبت می شود.

کانادا از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معتبری برخوردار است که افراد می‌توانند در صورت نیاز در این دانشگاه‌ها به تحصیل در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی بپردازند.

زبان در اروپا

هر کشور در قاره اروپا زبان مختص خود را دارد، بنابراین در اروپا زبان‌های مختلفی را می‌توان یاد گرفت. 

برای مثال در آلمان دو زبان آلمانی و سورانی از زبان‌های اصلی این کشور هستند، در ایتالیا، ایتالیایی صحبت می‌شود، زبان رسمی بریتانیا، انگلیسی است، زبان رسمی اسپانیا، اسپانیایی است که از زبان‌های پرتکلم محسوب می‌شود، هلندی و فریزیایی از زبان‌های رسمی کشور هلند هستند، در فرانسه به زبان فرانسوی صحبت می‌شود، فرانسوی و هلندی دو زبان رسمی کشور بلژیک هستند، در لهستان به زبان لهستانی صحبت می‌شود. 

اروپا نیز دارای دانشگاه و موسسات آموزش عالی برجسته‌ای است. افراد مهاجر یا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در این مراکز، زبان مورد نظر خود را یاد بگیرند.

اروپا دوره‌های آموزش زبان و تسهیل در یادگیری زبان را به افراد توریست یا مهاجر ارائه می‌دهد.

مقایسه کیفیت زندگی در کانادا و اروپا

کانادا و اروپا از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند. باید توجه داشت که کشورها، استان‌ها، شهرها و مناطق مختلف، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برای مثال کشور کانادا به طبیعتی زیبا و تنوع فرهنگی شناخته می‌شود، اما اروپا به تاریخ و فرهنگ غنی شهرت دارد. افراد برای انتخاب کشور مورد نظر خود بر اساس کیفیت زندگی باید بدانند که هر کشور در زمینه کیفیت زندگی مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است بر اساس سلیقه، ترجیح و انتظارات خود از کشور، بهترین راه مهاجرت را انتخاب کنند.

کیفیت زندگی در کانادا

کانادا محیط طبیعی و خیره‌کننده، مناظر زیبا متشکل از کوه، دریا، جنگل، دریاچه را دارد. فعالیت‌های متعدد اعم از کمپینگ، کوهنوردی و ورزش‌های آبی را ارائه می‌دهد.

کانادا جامعه‌ای چند فرهنگی است. مهاجران و شهروندان کانادا از سراسر جهان مشغول زندگی در کانادا هستند، بنابراین تنوع فرهنگی و اجتماعی بالایی در این کشور ایجاد شده است.

کانادا به ساکنین خود خدمات عالی از جمله برق پایدار، آب شهری، سیستم بهداشت مجهز، سیستم آموزشی و تحقیقاتی قوی و معتبری را ارائه می‌دهد.

کانادا سیستم حمایت اجتماعی فعالی را تشکیل داده است که در مواقع اضطراری از مردم خود حمایت می‌کند.

کانادا در بخش کیفیت زندگی رتبه ۱۱ را کسب کرده است. 

کیفیت زندگی در اروپا

اروپا دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. در اروپا می‌توان با تنوع فرهنگی و تاریخی بی‌پایانی روبه‌رو شد.

کشور‌های اروپایی به عنوان مراکز فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی شناخته می‌شوند. اغلب در کشورهای اروپایی می‌تواند جشن‌ها و رویداد‌های مختلفی را تجربه کرد.

اروپا از شبکه حمل و نقل عمومی پیچیده‌ای برخوردار است. با استفاده از قطار در اروپا می‌توان به شهر‌ها یا حتی کشورهای مختلف سفر کرد.

کیفیت زندگی در اروپا بالا و سطح زندگی شهروندان در کشورهای اروپایی خوب است. 

در ادامه کیفیت زندگی و سیستم بهداشتی برخی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

کشور آلمان سیستم بهداشتی مجهز و با کیفیتی را در دسترس عموم قرار می‌دهد. از موارد ضروری در کشور آلمان، بیمه است.

ایتالیا خدمات پزشکی عالی را در دسترس مردم خود قرار می‌دهد که نقش مهمی در کیفیت زندگی مردم این کشور دارد. این کشور از نظر کیفیت زندگی در رتبه ۳۰ قرار دارد. 

در بریتانیا خدمات بهداشتی و برنامه‌های تغذیه مناسبی در اختیار مردم قرار دارد، بنابراین کیفیت زندگی در این کشور بالا است.

طول عمر مردم اسپانیا بالا است و از خدمات بهداشتی متنوعی برخوردار هستند.

سیستم بهداشتی هلند با تمرکز بر پیشگیری و درمان امکانات فراوانی را برای مردم خود فراهم می‌کند.

فرانسه امکانات بهداشتی مجهز و با کیفیتی را به مردم خود ارائه می‌دهد.

در بلژیک خدمات بهداشتی با کیفیت و بیمه‌های بهداشتی متنوعی در دسترس عموم قرار دارد. 

لهستان با بهبود زیرساخت بهداشتی در کیفیت زندگی، رتبه ۴۳ را کسب کرده است.

مقایسه حقوق انسانی در کانادا و اروپا

افراد جهت مهاجرت باید درباره وضعیت حقوق انسانی و شهروندی کشور مقصد تحقیق کنند. کانادا و اروپا به عنوان جوامعی شناخته می‌شوند که برای حقوق انسان‌ها احترام قائل می‌شوند. کشور کانادا و قاره اروپا دارای سیستم حقوقی پیشرفته و حقوق انسانی قوی هستند.

حقوق انسانی در کانادا

کانادا از کشورهای پیشرو در حفظ حریم شخصی افراد و آزادی بیان آن‌ها محسوب می‌شود. 

دولت کانادا برای عدم تبعیض و حقوق برابر، تنوع فرهنگی و قومی اهمیت زیادی قائل است.

مزایای زندگی در کانادا، در دسترس بودن مراقبت‌های بهداشتی و درمانی با کیفیت و مجهز، برای تمام شهروندان و مهاجران کانادایی است. 

حقوق انسانی در اروپا

اروپا نیز حقوق انسانی قوی و پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد. حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله این حقوق محسوب می‌شوند. 

افراد می‌توانند از سیستم قضایی در اروپا جهت حل اختلافات و حمایت از حقوق خود استفاده کنند. این سیستم به عنوان مجری مستقل و ناظر بر حقوق انسانی عمل می‌کند.

احترام به حقوق انسانی از پایه‌های ضروری کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

برای مثال در آلمان، بلژیک و هلند ارزش‌های انسانی حفاظت از حقوق اقلیت و مهاجران از پایه‌های اساسی این کشورها محسوب می‌شوند.

دولت ایتالیا و فرانسه به موضوعاتی همچون حقوق زنان، حقوق اقلیت و حقوق مهاجران اهمیت می‌دهند.

در بریتانیا قوانین و مقررات حقوق انسانی به منظور حفاظت از آزادی و حقوق شهروندان تدوین شده است.

اسپانیا پذیرش اقلیت‌ و حقوق کودکان را در اولویت قرار می‌دهد. 

لهستان به حقوق اقلیت‌ و جوانان اهمیت زیادی می‌دهد.

سیستم سلامت شهروندی در کانادا | سوگیموتو ویزا
ارائه سیستم بهداشت مجهز به شهروندان کانادا از مزیت‌های زندگی در کاناداست.

مقایسه پشتیبانی اجتماعی در کانادا و اروپا

پشتیبانی‌ اجتماعی و انسانی به مهاجرین در شروع زندگی در کشور کانادا یا قاره اروپا کمک می‌کند. هم کانادا، هم اروپا جوامع مهاجر‌پذیر هستند که پشتیبانی اجتماعی برنامه‌ریزی شده و قوی و امکانات متعدد را ارائه می‌دهند.

پشتیبانی اجتماعی در کانادا

سیستم حمایتی در کانادا به افراد در مواقع اضطراری و ضروری این امکان را می‌دهد که از دولت حمایت بیشتری دریافت کنند.

کانادا از خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند و به آن‌ها تخفیفات مالیاتی ارائه می‌دهد.

پشتیبانی اجتماعی در اروپا

اروپا برای مهاجران خود حقوق و مزایای مختلفی را در نظر گرفته است.

اروپا به افراد معلول و کودکان برنامه‌های حمایتی و امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد.

برخی از پیشتیبانی‌های اجتماعی در کشورهای مختلف اروپا در ادامه بیان شده است:

آلمان خدماتی مانند بیمه‌های اجتماعی، حمایت از کودکان و خدمات بهداشتی با کیفیتی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.

خدمات پشتیبانی اجتماعی در کشور ایتالیا با سیاست‌های قوی در زمینه‌هایی مانند حمایت از افراد آسیب‌پذیر، بیمه اجتماعی و حقوق کارکنان ارائه می‌شود.

بریتانیا با حمایت افراد معلول، کودکان و سالمندان خدمات گسترده‌ای برای شهروندان خود فراهم آورده است.

اسپانیا و بلژیک برنامه‌های فعالی در زمینه آموزش، بهداشت و حمایت از افراد نیازمند را ارائه می‌دهند.

فرانسه و لهستان در زمینه حمایت از خانواده‌ها و کودکان خدمات اجتماعی باکیفیتی را ارائه می‌دهند.

سیاست‌های حمایت اجتماعی هلند به افزایش کیفیت زندگی و پشتیبانی از اقلیت‌ و افراد آسیب‌پذیر اختصاص دارد.

مقایسه هزینه زندگی و مالیات در کانادا و اروپا

هزینه زندگی و میزان مالیات در هر کشور متفاوت است. میزان مالیات می‌تواند به طور مستقیم در هزینه‌ها زندگی افراد تاثیر بگذارد. باید توجه داشت که می‌توان با برنامه‌ریزی درست و دقیق میزان درآمد و هزینه‌های زندگی را مدیریت کرد.

نکته: از معایب زندگی در کانادا می‌توان به هزینه بالای زندگی در این کشور اشاره کرد برای مثال هزینه مسکن در قاره اروپا نسبت به کشور کانادا پایین‌تر است.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی کانادا نسبتا بالا است، اما افراد با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را مدیریت کنند. 

هزینه‌های زندگی در کانادا شامل هزینه اجاره مسکن یا خرید خانه، حمل و نقل، پوشاک و خوراک، خدمات رفاهی، مراقبت بهداشتی، مالیات و غیره است. این هزینه‌ها بسته به تعداد اعضای خانواده، وضعیت و شرایط زندگی در کانادا، شهر یا استان محل زندگی متفاوت است.

هزینه زندگی کانادا در روستاهای کانادایی نسبت به شهرهای این کشور کمتر است. 

مالیات در کانادا

مالیات در کانادا به طور مستقیم بر روی هزینه‌های زندگی این کشور تاثیرگذار است.

میزان مالیات کشور کانادا با توجه به درآمد‌های مختلف، متفاوت است.

از این مالیات معمولا برای خدماتی همچون ساخت مدرسه یا دانشگاه دولتی استفاده می‌شود.

میزان درآمد سالانهمیزان مالیت
۵۰,۱۹۷ دلار کانادا۱۵ درصد
بیشتر از ۵۰,۱۹۷ الی ۱۰۰,۳۹۲ دلار کانادا۲۰.۵ درصد
بیشتر از ۱۰۰,۳۹۲ الی ۱۵۵,۶۲۵ دلار کانادا۲۶ درصد
بیشتر از ۱۵۵,۶۲۵ الی ۲۲۱,۷۰۸ دلار کانادا۲۹ درصد
بیشتر از ۲۲۱,۷۰۸ دلار کانادا۳۳ درصد

هزینه زندگی در اروپا

هزینه زندگی در کشور‌ها و حتی شهرهای قاره اروپا متنوع‌تر از کشور کانادا است. برای مثال در پایتخت کشورهایی مانند آلمان، فرانسه یا بریتانیا هزینه زندگی، اجاره یا خرید خانه بالا است. در حالی که در اروپای شرقی، در کشورهایی مانند لهستان و مجارستان هزینه زندگی پایین‌تر است. 

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ معمولا بیشتر از شهرهای کوچک است. 

مالیات در اروپا

اروپا از سیستم مالیاتی مختلفی برخوردار است. میزان مالیات بسته به کشور مورد نظر متفاوت است.

بسیاری از کشورهای اروپایی مالیات بالایی دریافت می‌کنند و از مبالغ مالیات در زمینه ارائه خدمات عمومی با کیفیت استفاده می‌شود.

کشور اروپاییمیزان مالیات
سوئد۵۷.۲ درصد
فنلاند۵۶.۹۵ درصد
دانمارک۵۵.۸ درصد
اتریش۵۵ درصد
اسلوونی۵۰ درصد
بلژیک۵۰ درصد
هلند۴۹.۵ درصد
ایرلند۴۸ درصد
پرتغال۴۸ درصد
لوکزامبورگ۴۵.۷۸ درصد
آلمان۴۵ درصد
اسپانیا۴۵ درصد
بریتانیا۴۵ درصد
فرانسه۴۵ درصد

مقایسه آب و هوا در کانادا و اروپا

وضعیت آب و هوا و تغییرات دمایی یکی از عوامل مهم در انتخاب کشور یا قاره برای مهاجرت محسوب می‌شود. هر دو مقصد مهاجرتی، کشور کانادا و قاره اروپا، از آب و هوایی متغیر و متفاوتی برخوردار هستند.

آب و هوای کانادا

کانادا به دلیل وسعت زیاد از اقلیم متنوعی برخوردار است. در شمال کانادا می‌توان آب و هوای سرد و قطبی، در شرق می‌توان آب و هوای سرد و معتدل و در غرب می‌توان آب و هوای معتدل و گرم را تجربه کرد.

از معایب زندگی در کانادا می‌توان به زمستان‌های بلند، سرد و برفی اشاره کرد. این آب و هوا می‌تواند برای بسیاری از مهاجران چالش ایجاد کند.

تابستان کانادا، گرم‌ترین فصل‌ها این کشور است و در برخی مناطق مانند جنوب بریتیش کلمبیا آب و هوای معتدل و خنکی را می‌توان مشاهده کرد.

آب و هوای اروپا

اروپا از تنوع اقلیمی زیادی برخوردار است؛ به عنوان مثال در شمال اروپا اقلیم‌های سرد و در جنوب آن اقلیم‌ها و مناطق گرم را می‌توان مشاهده کرد.

بسیاری از مناطق اروپایی مانند لهستان و هلند در فصل تابستان از آب و هوای معتدل و خنک برخوردار هستند.

مناطق شمالی اروپا مانند بریتانیا در زمستان آب و هوای سرد و برفی دارند در عین حال در مناطق جنوبی اروپا مانند ایتالیا و اسپانیا می‌توان زمستان‌های گرم و معتدل را تجربه کرد.

مقایسه روش‌های مهاجرت به کانادا و اروپا

کانادا و اروپا روش‌های مهاجرتی متفاوتی را برای متقاضیان مهاجرت به وجود آورده‌اند که هر کدام از روش‌ها شرایط و معیارهای خاص خود را دارد. افراد باید بر مبنای مهارت، تجربه، سن و شرایط فردی خود شرایط مهاجرت به کانادا یا اروپا را سنجیده تا بتوانند بر اساس آن تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

روش‌های مهاجرتکانادااروپا
تحصیلیدر برخی دانشگاه‌ها و مقطع کارشناسی ارشد امکان دریافت اقامت دائم کانادا وجود داردموقت، نیاز به تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری بعد از تحصیل
کاریاز طریق جاب آفر و امتیازبندیاز طریق جاب آفر و ویزای جستجوی کار
کارآفرینیبراساس سیستم امتیازبندی و نیاز به برنامه تجاری خوبامکان دریافت اقامت دائم بسته به کشور متفاوت است؛ جهت دریافت ویزای کارآفرینی به برنامه تجاری مناسب و خوب نیاز است
استارتاپ ویزاامکان دریافت اقامت دائم کانادا پس از موافقت با طرح تجاریامکان دریافت اقامت دائم بسته به کشور‌ متفاوت است، برای مثال امکان دریافت اقامت دائم کشورهایی مانند سوئد و ایرلند وجود دارد؛ برای دریافت ویزای استارتاپ به ایده‌ای خلاق و جدید نیاز است
خرید ملکنداردبسته به کشور متفاوت است، کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال و یونان امکان اقامت بلند مدت را فراهم می‌آورند
ازدواجدارددارد
تولدبر مبنای اصل خاک استبسته به کشور متفاوت است اما معمولا بر مبنای اصل خون است

روش‌های مهاجرت به کانادا

از روش‌های مهاجرت به کانادا می‌توان به مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اشاره کرد. هر کدام از این روش‌ها شرایط و معیارهای خاص خود را دارند.

کشور کانادا برای مهاجرت یک سیستم امتیازبندی به نام سیستم اکسپرس انتری را راه‌اندازی کرده است. در این سیستم افراد بر اساس توانایی، مهارت، سن، شغل، میزان تحصیلات، تجربه کاری و زبان سنجیده می‌شوند.

روش‌های مهاجرت به اروپا

کشورهای اروپایی روش‌های مختلفی برای جذب متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته‌اند؛ از جمله این روش‌ها مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. شرایط و معیارهای متقاضیان در روش‌ انتخابی بر اساس قوانین و شرایط کشور مورد نظر، سنجیده می‌شود.

جمع‌بندی

به نظر شما اقامت کدام کشور بهتر است؟ مهاجرت به کانادا یا اروپا؟

تصمیم نهایی برای انتخاب بهترین کشور و بهترین راه مهاجرت به عهده خود افراد است. متقاضیان باید با توجه به سلیقه، هدف، اولویت، موقعیت و با توجه به شرایط زندگی در کانادا و اروپا مقصد نهایی مهاجرتی صحیح را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *