Search
Close this search box.

ویزای استارتاپ مجارستان

ویزای استارتاپ مجارستان (Hungary Startup Visa)، امکان مهاجرت به یک کشور توسعه یافته و البته با مالیات شرکتی پایین را به شما می‌دهد. نکته‌ای که برای هر فرد مهاجر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین ویزای استارتاپ مجارستان یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم مجارستان است.

مجارستان در رتبه هشتم ویزاهای استارتاپی جهان قرار دارد که یعنی این کشور 10 میلیون نفری، یک حامی بزرگ برای استارتاپ‌ها است.

در این مطلب، در مورد شروط اصلی اخذ ویزای استارتاپ، مزایای راه‌اندازی کسب و کار در مجارستان و متوسط هزینه‌های زندگی در این کشور، اطلاعات کاملی ارائه شده است.

ویزای استارتاپ مجارستان

ویزای استارتاپ مجارستان چیست؟

ویزای استارتاپ مجارستان به آن دسته از متقاضیان مهاجرت به اروپای مرکزی داده می‌شود که توانایی اثبات مفید و کارآمد بودن ایده و طرح استارتاپ خود را به اداره مهاجرت این کشور داشته باشند.

بنابراین شما می‌توانید با داشتن یک ایده جدید و نوآورانه برای راه‌اندازی کسب و کار خود، اقامت کشوری در همسایگی رومانی، اوکراین، اسلواکی و کرواسی را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویزا، باید شرایط مورد تایید دولت مجارستان را داشته باشید. برای مثال، این ویزای اقامتی، تنها به افراد خارج از حوزه اتحادیه اروپا داده می‌شود.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ مجارستان

پیش از هر اقدامی برای اخد ویزای استارتاپ، از مساعد بودن شرایط خود مطمئن شوید. در این قسمت به شرایط لازم برای دریافت ویزای استارتاپ مجارستان اشاره خواهیم کرد.

  1. سابقه کاری یا تحصیلی مرتبط
  2. تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا
  3. تمکن مالی
  4. تایید طرح استارتاپ

در ادامه، هر یک از این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرایط اخذ ویزای استارتاپ مجارستان

1. سابقه کاری یا تحصیلی مرتبط

یکی از شروط مهم برای دریافت ویزای استارتاپ مجارستان، سوابق تحصیلی یا کاری مرتبط است. در واقع نمی‌توان صرف داشتن یک ایده برای راه اندازی کسب و کار، انتظار داشت تا با درخواست ویزای استارتاپ ما موافقت شود.

2. تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا

ویزای استارتاپ مجارستان تنها به افرادی داده می‌شود که خارج از حوزه اتحادیه اروپا هستند.

برای مثال، مهاجران کشورهای آسیاسی به دلیل نبود بازار هدف مناسب، مالیات سنگین، عدم وجود بروکراسی و دیگر شرایط مهم، با شکست مواجه می‌شوند.

بنابراین، اگر تابعیت هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه شینگن را ندارید، شانس شما برای دریافت این نوع ویزا بالاتر خواهد بود.

3. تمکن مالی

ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی، شرطی ضروری برای دریافت ویزای استارتاپ مجارستان است. اثبات تمکن مالی شامل ارائه مدارک مربوط به گردش مالی و موجودی حساب به دولت مجارستان است.

منظور از تمکن مالی، توانایی پراخت هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی یک کسب و کار و تامین هزینه‌های شخصی از جمله اقامت و زندگی در مجارستان تا زمان رسیدن به سوددهی استارتاپ (حداقل 6 ماهه اول زندگی) است.

4. تایید طرح استارتاپ

برای دریافت ویزای استارتاپ مجارستان باید طرح کسب‌وکار شما توسط وزارت کار مجارستان مورد تایید قرار گیرد. درواقع این مرحله، مهم‌ترین قسمت برای تایید درخواست ویزای استارتاپ است.

در صورتی که طرح ارائه شده، جدید، خلاقانه و نوآورانه باشد، احتمال تایید شدن آن توسط دولت مجارستان افزایش پیدا می‌کند.

پرسش‌های مورد بررسی کارشناسان دولت مجارستان:

  1. طرح شما قابلیت اجرایی شدن دارد؟
  2. مدت زمان حدودی رسیدن به بازار این استارتاپ چقدر است؟
  3. خروجی این استارتاپ چقدر جدید و نوآورانه است؟
  4. هزینه‌های حدودی برای راه‌اندازی این کسب‌وکار چقدر است؟
  5. قابلیت اشتغال‌زایی آن برای سایر افراد چگونه است؟
  6. آیا راه‌اندازی این استارتاپ برای مجارستان صرفه اقتصادی دارد؟

با رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها خواهد دید که آیا ایده شما قابل اجرا هست یا خیر. بعد از حل ایرادها، حالا دیگر می‌توانید درخواست ویزای خود را ارسال کنید.

درصورت نیاز به دریافت مشاوره برای اخذ ویزای استارتاپ مجارستان، با سوگیموتو ویزا در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای استارتاپ مجارستان

برای درخواست این ویزا باید مدارک خواسته شده را به صورت کامل ارائه دهید. در ادامه، به معرفی تمامی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای استارتاپ مجارستان می‌پردازیم.

  • سن بالای 18 سال
  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس سایز پاسپورت
  • حساب بانکی
  • رزومه کاری
  • طرح کسب‌وکار (Business Plan) قابل اجرا
  • مدارک تمکن مالی
  • مجوز کارآفرینی و ثبت شرکت
  • بیمه درمانی و مسافرتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

مراحل درخواست ویزای استارتاپ مجارستان

در این قسمت به ترتیب، به معرفی 5 مرحله دریافت ویزای استارتاپ مجارستان می‌پردازیم.

  • ارائه یک طرح استارتاپی خلاقانه و قابل اجرا
  • آماده‌سازی مدارک و تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارسال مدارک به سفارت مجارستان
  • مصاحبه با سفارت

هزینه ویزای استارتاپ مجارستان

هزینه‌های مهاجرت، همیشه یکی از چالش‌های اصلی متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ است. در ادامه، لیستی از هزینه‌های ویزای مجارستان و زندگی در این کشور را طبق آمار سال 2024 در اختیار شما قرار داده‌ایم.

هزینه‌ اخذ ویزا استارتاپ مجارستان

هزینه ویزا60 یورو
هزینه تمدید ویزا100 یورو
هزینه مسکنماهانه 500 تا 700 یورو
هزینه غذاماهانه 300 تا 400 یورو
هزینه حمل و نقلبلیط اتوبوس، ماهانه 50 یورو
هزینه رستوران10 تا 20 یورو

توجه داشته باشید که اعداد جدول بر مبنای یورو است. هر یورو معادل 400 فوریونت (HUF) مجارستان است.

دلایل رشد استارتاپ‌ها در مجارستان

امروزه تقریبا تمامی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، ویزای استارتاپ ارائه می‌دهند. اما چرا انتخاب برخی افراد، ویزای استارتاپ کشور مجارستان است؟

  1. اقتصاد پایدار مجارستان
  2. رتبه هشت ویزای استارتاپ جهان

بیایید با مفهوم دقیق هر یک از این موراد، بیشتر آشنا شویم.

1. اقتصاد پایدار مجارستان

مجارستان یکی از 20 کشور برتر اروپا از نظر اقتصادی است. اقتصاد مجارستان رتبه 53 را در بین کشورهای جهان دارد. این جایگاه، رتبه بسیار خوبی در میان لیست 188 کشوری جهان است.

رشد استارتاپ های مجارستان در ۱۰ سال اخیر

بالا بودن شاخص ناخالص تولید ملی و قدرت خرید مردم مجارستان نیز نسبت به خیلی از کشورهای دیگر در رتبه بالاتری قرار دارد. اقتصاد پایدار این کشور و تورم پایین آن باعث تجربه زندگی همراه با ثبات شرایط اقتصادی در مجارستان می‌شود.

بنابراین، به شرط داشتن یک درآمد ثابت، با دریافت ویزای استارتاپ مجارستان، از استانداردهای معمول زندگی در یک کشور اروپایی برخوردار خواهید شد.

2. هشتمین ویزای استارتاپ جهان

طبق اعلام سازمان جهانی، مجارستان هشتمین کشور جهان از نظر اعطای ویزای استارتاپ و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جهان است.

این جایگاه، نشان از عملکرد فوق العاده مجارستان و بهره‌مندی از سیاست‌های صحیح برای رشد کسب و کارهای جدید در این کشور است. نمودار زیر، رشد کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها در مجارستان، طی 10 سال‌ اخیر را نشان می‌دهد.

تنها 30 درصد استارتاپ‌‌ها در دهه اول فعالیت خود، به رشدشان ادامه می‌دهند. عدم رشد 70 درصد دیگر، معمولا به دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه، بازاریابی نامناسب، محروم بودن از منابع اولیه مورد نیاز برای رشد استارتاپ، بدهی و ناتوان بودن از باز پرداخت وام‌ها و دیگر موارد این چنینی اتفاق میافتد.
دولت این کشور با برطرف ساختن هر یک از موانع گفته شده، باعث رشد تعداد استارتاپ‌های مجارستان در 10 سال اخیر شده است.

مزایای مجارستان برای مهاجرت کاری

مجارستان به دلیل بهره‌مندی از مزایای کسب‌وکاری مختلف، یکی از اولین انتخاب‌ها برای اخذ ویزای استارتاپ اروپا محسوب می‌شود. در این قسمت، به مهم‌ترین مزایای تجارت در مجارستان می‌پردازیم.

  1. دسترسی به بازار بزرگ اروپا
  2. دسترسی به نیروی کار متخصص
  3. اخذ اقامت مجارستان برای اعضا خانواده
  4. بروکراسی مناسب در محیط کار
  5. سیستم مالیاتی اصلاح شده
  6. شبکه حمل و نقل گسترده
مزایا مجارستان برای مهاجرت کاری

1. دسترسی به بازار بزرگ اروپا

مجارستان به دلیل نفوذ بالای خود در اتحادیه اروپا و قرار گرفتن در حوزه شینگن (26 کشور اروپایی)، با وجود بازار 500 میلیون نفری اروپا، تعامل بسیار خوبی را برای مهاجران این نوع ویزا فراهم می‌کند.

این همان مزیتی است که باعث فروش سریع محصولات کسب‌وکارهای مختلف در بازار اروپا می‌شود و در نهایت، فروش بالا تضمین کننده موفقیت کسب و کار شما در مجارستان خواهد بود.

2. دسترسی به نیروی کار متخصص

از آنجایی که مردم مجارستان در زمینه‌های تحصیلی و مهارتی از سطح بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل جذب نیروی کار متخصص در این کشور کار دشواری نیست.

همچنین شبکه گسترده واردات و صادرات مجارستان نیز امکان دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و صدور انواع محصولات را فراهم کرده است.

بنابراین، شبکه ارتباطی گسترده و روابط دیپلماتیک این کشور، از دیگر مزایای مهمی است که پیشرفت سریع انواع استارتاپ در مجارستان را به همراه دارد.

3. اخذ اقامت مجارستان برای اعضا خانواده

مهاجرت همراه با اعضای خانواده، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اغلب مهاجران است. با سرمایه‌گذاری حداقل 10000 یورو در کسب و کار خود می‌توانید برای خود و اعضای خانواده‌تان (همسر و فرزندان زیر 18 سال) اجازه اقامت دریافت کنید.

4. بروکراسی مناسب برای شروع کار

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از اتخاذ بروکراسی مناسب برای شروع کسب‌وکارها لذت می‌برید، کشور درستی را برای مهاجرت کاری خود انتخاب کرده‌اید. بوروکراسی دولت مجارستان، کسب‌وکارهای مختلف را به دور از حواشی‌های فرساینده معمول نگه داشته است.

منظور از بروکراسی این است که برای راه اندازی استارتاپ در مجارستان، نیازی به انجام حجم زیادی از کاغذ بازی‌ها و گذر از موارد سخت و غیر ضروری نیست و تنها موارد حائز اهمیت در اولویت است.

5. سیستم مالیاتی اصلاح شده

یکی از مهم‌ترین عوامل نابودی کسب و کارها، اخذ مالیات و اقساط سنگین است. اما نگران نباشید؛ دولت مجارستان برای هموار کردن این مسیر، اقدامات خوبی انجام داده است.

نرخ مالیات بر درآمد در مجارستان 9 درصدی است. این رقم یکی از پایین‌ترین مقادیر مالیات شرکتی در اروپا است. به همین خاطر هم کسب و کارهای مجارستان از خطر ورشکستگی در امان هستند.

این در حالی است که مالیات بر در آمد در آلمان 15 و در اسپانیا بین 15 تا 25 درصد است. در این 2 مقاله، درباره سایر شرایط دریافت ویزای استارتاپ آلمان و ویزای استارتاپ اسپانیا بیشتر توضیح داده‌ایم.

علاوه بر این، شرایط باز پرداخت وام و دیگر تسهیلات مالی در مجارستان نیز با کم‌ترین درصد سود همراه است. به همین دلیل بسیاری استارتاپ‌ها از خطر ورشکستگی حفظ می‌شوند.

6. شبکه حمل و نقل گسترده

یکی دیگر از مزایای مهم سهولت پیشرفت هر کسب‌وکار، در دسترس بودن مسیرهای حمل و نقل کشوری، شبکه پست و پست راه و ترابری مجارستان است.

شبکه گسترده را آهن و حمل و نقل مجارستان، علاوه بر تسهیل دریافت مواد اولیه و دستگاه‌های مورد نیاز، سرعت صدور محصولات به دیگر کشورهای اروپا را نیز به سادگی فراهم کرده است.

شبکه پست و حمل و نقل در این کشور از امنیت و پاسخگویی بالایی برخوردار است. به علاوه امکان راه اندازی انواع استارتاپ‌ها در زمینه این زمینه حمل و نقل، پست و راه و ترابری هم برای شما وجود دارد.

مدت اعتبار ویزای استارتاپ مجارستان

یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان ویزای استارتاپ مجارستان، مدت زمان اعتبار این نوع ویزا است. خوشبختانه باید گفت که مدت زمان اقامت شما با استفاده از ویزای استارتاپ، به اندازه‌ی زمان لازم برای راه‌اندازی یک استارتاپ و سوددهی آن است.

مدت اعتبار ویزای استارتاپ مجارستان

ویزای استارتاپ مجارستان برای مدت 1 سال صادر می‌شود و امکان تمدید آن برای 2 سال وجود دارد که با مدت زمان تمدید ویزای سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. برای مثال، جالب است بدانید ویزای استارتاپ استونی برای مدت 6 ماه قابل تمدید است.

خبر خوشحال کننده اینکه، دریافت اقامت دائم مجارستان با استفاده از ویزای استارتاپ این کشور نیز امکان‌پذیر است. مدت زمان لازم برای اخذ اقامت دائم و تابعیت مجارستان نیز به ترتیب، 3 و 5 سال است.

رد درخواست ویزای استارتاپ مجارستان

برای بسیاری از کلاینت‌ها و متقاضیان ویزای استارتاپ مجارستان، این سوال پیش می‌آید که در صورت رد درخواست ویزا چه باید کرد؟

نکته اول و مهم، توجه به چرایی رد ویزای استارتاپ است. اگر فکر می‌کنید که ایراد وارده صحیح نیست، تا 8 روز بعد از اعلام ریجکتی ویزای استارتاپ خود، قادر به ثبت اعتراض هستید.

علاوه بر این، کارشناسان سوگیموتو ویزا نیز شما را در این مسیر و تا لحظه دریافت ویزا همراهی می‌کنند.

یادداشت پایانی

ویزای استارتاپ مجارستان یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به اروپا است. استفاده از این ویزا می‌تواند برای افراد خلاقی که تبعه کشورهای عضور اتحادیه اروپا نیستند، یک مزیت بزرگ محسوب شود. در واقع اگر شما هم به دنبال یک فرصت ناب برای مهاجرت به اروپا از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید، ویزای کسب‌وکار بهترین گزینه است.

در این مطلب، به بررسی تمامی اطلاعات مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ کشور مجارستان از جمله مدارک مورد نیاز، هزینه‌ها و همچنین مزایای استفاده از آن پرداختیم.

برای انجام صفر تا صد مراحل دریافت ویزای استارتاپ کشور مجارستان، با کارشناسان سوگیموتو ویزا تماس بگیرید.

آیا امکان جذب اسپانسر برای ویزا استارتاپ کشور مجارستان وجود دارد؟

اگر تمکن مالی کافی برای راه‌اندازی استارتاپ ندارید، یک اسپانسر جذب کنید. چنانچه درمورد سودآور بودن و بکر بودن ایده‌تان مطمئن هستید، از یک حامی مالی برای پیشبرد اهداف خود بهره بگیرید. هر شخصیت حقیقی یا حقوقی (حتی سرمایه‌گذاران مجارستانی) که بتواند هزینه‌های شما را پوشش دهد می‌تواند حامی شما باشد.

چطور ویزا استارتاپ مجارستان را تمدید کنم؟

پس از اتمام مدت زمان 3 ساله اقامت، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می‌توانید اقدام به تمدید ویزای خود کنید. دقت کنید که حتما پیش از سر رسیدن 30 روز پایانی مدت زمان اقامت خود، باید اقدام به تمدید ویزا کنید. در غیر این صورت ویزای شما باطل خواهد شد.

آیا امکان همراهی خانواده با ویزا استارتاپ مجارستان وجود دارد؟

یکی از آپشن‌های جذاب ویزای استارتاپ، امکان همراهی خانواده برای مدت زمان اقامت در مجارستان است. یعنی شما می‌توانید تمامی فرزندان زیر 18 سال و همسر خود را به مجارستان ببرید و از امکانات رفاهی فوق‌العاده این کشور بهره‌مند شوید.

ویزای استارت آپ مجارستان 2024 چیست؟

ثبت شرکت در مجارستان به روش ویزای استارتاپ، یکی از راه‌های جدید دریافت مجوز اقامت در مجارستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *