Search
Close this search box.
افزایش حقوق کارگران کانادایی در سال 2024 | سوگیموتو ویزا

پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴، حقوق کارگران کانادایی افزایش یابد

فهرست مطالب

براساس نظرسنجی انجام شده از شرکت‌های مختلف در کشور کانادا، مشخص شده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها قصد افزایش دستمزد کارگران خود را دارند. بر همین اساس نیروی کار در کانادا می‌تواند انتظار افزایش حقوق در سال آینده را داشته باشد. این خبر می‌تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند نوید بخش آینده‌ای بهتر باشد؛ زیرا افزایش درآمد با افزایش کیفیت زندگی تمام شهروندان موقت و دائم رابطه‌ مستقیم دارد.

افزایش حقوق کارگران در کانادا در سال ۲۰۲۴

نظرسنجی انجام شده از ۷۰۰ شرکت مختلف نشان داده است که نیروی کار در کانادا به‌طور میانگین ۳.۶ درصد افزایش حقوق خواهند داشت. در این صورت حتی افرادی که قصد ورود به کانادا از طریق راه‌هایی مانند اکسپرس اینتری را داشته باشند نیز ممکن است حقوقی بیش از حد انتظار خود در سال جدید دریافت کنند.

توجه داشته باشید که گرچه اکثر شرکت‌ها نوید افزایش حقوق داده‌اند، تعدادی نیز اعلام کرده‌اند که هیچ افزایش دستمزدی نخواهند داشت. در مقابل برخی شرکت‌ها نیز افزایش حقوقی بیش از میانگین اعلام شده خواهند داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا این مسئله را در استان‌های مختلف کانادا مورد بررسی قرار دهیم چرا که با توجه به این آمار می‌توان برای زندگی در کانادا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشت.

نتایج نظرسنجی افزایش حقوق کارگران در کانادا

آماری که در ادامه ارائه خواهند شد توسط financial management consulting firm Normandin Beaudry و بر اساس نظرسنجی جمع‌آوری شده‌اند. بر اساس آمار، ۲ درصد از شرکت‌ها قصد هیچ‌گونه افزایش حقوقی ندارند که این درصد بسیار ناچیزی است؛ اما باقی شرکت‌ها مقادیر متغیری برای افزایش حقوق خود تعیین کرده‌اند.

سیاست برخی شرکت‌ها برای افزایش حقوق وابسته به ایالتی است که در آن مشغول به فعالیت هستند. پس محل اقامت موقت یا اقامت دائم در کانادا نیز می‌تواند بر میزان درآمد اشخاص تأثیر گذار باشد.

۴۳ درصد از شرکت‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند ادعا می‌کنند که در سال آینده تا ۱ درصد افزایش حقوقی بیش از میانگین پیش‌بینی شده (۳.۶ درصد افزایش) خواهند داشت. انتظار می‌رود که بخش خاصی از شرکت‌ها نیز افزایش حقوقی بیش از میانگین پیش‌بینی شده داشته باشند. این بخش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • حوزه‌های کاری علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی (STEM)
  • حوزه کاری املاک و مستغلات (Real Estate)
  • حوزه‌های کاری مربوط به تولید (Manufacturing)
  • حوزه‌های کاری هتل‌داری و پخت نوشیدنی و خوراکی (Accommodation and Food Service)

میزان افزایش دست‌مزد در برخی استان‌ها نیز به شرح زیر پیش‌بینی شده‌ است. انتظار می‌رود که افزایش حقوق در این استان‌ها برابر یا بیش از میانگین پیش‌بینی شده خواهد بود.

کبک ۳.۷ درصد، یوکان ۳.۶ درصد، انتاریو ۳.۶ درصد و بریتیش کلمبیا ۳.۶ درصد.

۹ استان دیگر کانادا به احتمال زیاد افزایش حقوقی کم‌تر از ۳.۶ درصد خواهند داشت (مناطق شمال غربی، ساسکاچوان و جزایر پرنس ادوارد ۳.۳ درصد افزایش حقوق خواهند داشت).

افزایش حقوق کارگران در کانادا و تازه واردین

افزایش حقوق قشر کارگر و به‌طور کلی نیروی کار در کانادا می‌تواند به‌طور مستقیم و غیر مستقیم برای مهاجران و تازه‌ واردین به این کشور مفید باشد. اثر مستقیم این افزایش درآمد را می‌توان بهبود وضعیت اقتصادی، قدرت خرید و قدرت پس‌انداز مردم به حساب آورد. این افزایش درآمد به‌طور غیر مستقیم نیز برای اقتصاد و جامعه مفید خواهد بود؛ در صورتی که قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند رونق و فروش رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کسب و کارهای دیگر نیز افزایش خواهد یافت.

این مسئله می‌تواند برای افرادی که از طریق ویزای استارتاپ به کانادا مهاجرت می‌کنند به‌طور خاص مفید باشد؛ زیرا احتمال این که آن‌ها به‌طور مستقیم از بهبود وضعیت عمومی اقتصاد سود ببرند بسیار زیاد است. در کل این افزایش درآمد می‌تواند جایگاه کانادا به‌عنوان دومین کشور از لحاظ کیفیت زندگی را تثبیت کرده و حتی ارتقاء دهد.

افزایش درآمد نیروی کار در کانادا و بهبود کیفیت زندگی در این کشور

کانادا کشوری مترقی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است. بر همین اساس شرکت‌های مختلف در سرتاسر این کشور براساس نیاز نیروی کار در کانادا دست به افزایش حقوق ماهیانه آن‌ها می‌زنند. در این صورت شهروندان کانادا، مقیمان دائم این کشور و حتی افرادی که برای تحصیل در کانادا به این کشور وارد می‌شوند می‌توانند به‌طور مستقیم و غیر مستقیم افزایش شاخص‌های رفاه عمومی را تجربه کنند. 

سوالات متداول

آیا تمام شرکت‌ها در کانادا افزایش حقوق خواهند داشت؟

خیر، حدود ۲ درصد از شرکت‌ها هیچ افزایش حقوقی نخواهند داشت.

افزایش حقوق در کدام استان‌ها صورت می‌گیرد؟

افزایش حقوق در تمام استان‌ها اعمال خواهد شد.

آیا تازه‌واردین به کانادا به‌عنوان کارگر شامل افزایش دست‌مزد می‌شوند؟

بله، تازه واردینی که به‌طور قانونی در کانادا به کار مشغول شوند افزایش حقوق خواهند داشت.

از شرکت‌های فعال در کدام حوزه‌های کاری انتظار می‌رود که افزایش حقوقی بیش از میانگین پیش‌بینی شده داشته باشند؟

شرکت‌های فعال در حوزه‌های کاری علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی (STEM)، حوزه کاری املاک و مستغلات (Real Estate)، حوزه‌ کاری تولید و حوزه‌های کاری هتل‌داری و پخت مواد غذایی. 

آیا استانی در کانادا وجود دارد که در آن احتمال کاهش دستمزد نیروی کار وجود داشته باشد؟

خیر، به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوب این کشور چنین اتفاقی بسیار بعید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *