Search
Close this search box.
تفاوت ویزا و پرمیت کانادا | کار، تحصیل، مسافرت یا اقامت | سوگیموتو ویزا

تفاوت ویزا و پرمیت کانادا | کار، تحصیل، مسافرت یا اقامت

فهرست مطالب

مفاهیم پرمیت و ویزا در کانادا گیج کننده هستند. به نظر می­رسد که حتی برخی از دانشجویان رشته مهاجرت هم در درک معنی و تفاوت این دو واژه مشکل دارند. بنابراین، در این مقاله پرمیت و ویزای کانادا را مقایسه می کنیم.

ویزای کانادا چیست؟

ویزا مجوز سفر به کانادا است. برای سوار شدن به هواپیمای مقصد کانادا باید ویزا داشته باشید، مگر اینکه معاف باشید. همچنین ویزا سندی است که به آفیسر در فرودگاه کانادا در تصمیم گیری در مورد اجازه ورود یا عدم ورود به شما کمک می کند. با این حال، داشتن ویزا ورود به کانادا را تضمین نمی کند.

گاهی اوقات سند اجازه سفر (Single Journey Travel Document) برای متقاضی سفر به کانادا صادر می­شود (اگر متقاضی پاسپورت یا مدرک معتبر نداشته باشد افسر مجوز ورود را روی یک برگه مجزا می چسباند.

اداره مهاجرت کانادا IRCC این سند را با کد IMM 5565 یا به اختصار SJTD معرفی میکند). با این حال، بیشتر اوقات، ویزا به شکل یک فویل یا برچسب در پاسپورت متقاضی است.

visa counterfoil شامل چه مواردی است؟

قبل از مقایسه ویزاو مجوز، بیایید به سرعت visacounterfoilرا بررسی کنیم. البته، اطلاعات شخصی جزء اصلی visa counterfoil است. با این حال، ممکن است به موارد بیشتری مانند دارنده (Unique Client Identifier) UCI و گروه category  برخوردکنید.

مورد دوم برای شناسایی هدف و قصد فرد از سفر اشاره دارد. به عنوان مثال، V-1 به معنای توریست(visitor)  است، اما W-1 به کارگر خارجی (foreign worker) و S-1به دانشجوی بین المللی (international student) اشاره دارد.

پرمیت چه تفاوتی باویزا دارد؟

‍پرمیت در واقع “اجازه اقامت” در کانادا است. برخلاف ویزا، شما نمی توانید از پرمیت برای ورود به کانادا استفاده کنید. تنها استثنا که امکان ورود به کانادا فقط با پرمیت معتبر و بدون ویزا هم وجود دارد برای Flagpoling در مرز ایالات متحده است.

پرمیت شامل چه مواردی می شود؟

پرمیت معمولی شامل اطلاعات شخصی دارنده و تاریخ انقضا است. همچنین شرایط و الزاماتی که ضمیمه پرمیت می باشد. متداول ترین پرمیت ها شامل ویزیتور رکورد، مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا، مجوز تحصیل و TRP است.

خلاصه تفاوت پرمیت با ویزا

در اینجا مقایسه مختصری بین پرمیت و ویزاهای کانادا خواهیم داشت.

  • ویزا counterfoil مانند یک ضمیمه است که به پاسپورت متصل میشود، اما مجوز یا پرمیت یک سند مستقل است.
  • پرمیت به شما اجازه سکونت در کانادا را می­دهد درحالیکه ویزا برای امکان سفر و ورود به کانادا است.
  • از پرمیت برای ورودمجدد استفاده نکنید، مگر اینکه flagpoling ایالات متحده باشید. از طرف دیگر داشتن ویزا تضمینی برای اقامت در کانادا نیست.
  • زمانیکه متقاضی درخواست مجوز کار یا مجوز تحصیل در کانادا را دارد، باید ویزا نیز دریافت کند. افسرمهاجرت در صورتی که مجوز کار یا درخواست اجازه تحصیل شما را تایید کند، ویزا رابرای شما صادرمی کند.
  • افسران مهاجرت، برای اقامت معمولی که کمتر از شش ماه طول بکشد، مجوزی صادر نمی­کنند. با این حال، اگر مستندات قابل توجهی وجود داشته باشد، آنها معمولا سابقه بازدید یا Visitor Record صادر می کنند که همان مجوز است.

افرادی که از ویزا معاف هستند می توانند بدون درج روادید در پاسپورت خود به کانادا سفر کنند. با اینحال، زمانی که آنها به کانادا می­رسند، ممکن است برای اقامت نیاز به مجوز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *