Search
Close this search box.
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا | سوگیموتو ویزا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا

فهرست مطالب

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) برای نیروی کار ماهر کانادا، فارغ‌التحصیلان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی است که مایل به مهاجرت به این استان هستند.

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا بوده و سومین شهر بزرگ این کشور، ونکوور در این استان قرار دارد. اقتصاد این استان به بخش منابع طبیعی متکی است که بر جنگل‌داری و معدن تمرکز دارد.

اگر مایل به مهاجرت به بریتیش کلمبیا هستید، سه گزینه در برنامه‌ی نامزد استانی وجود دارد :

•جریان مهاجرت مهارت‌ها

•جریان اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا

مهاجرت کارآفرینی

جریان مهاجرت مهارت‌ها

دسته‌های زیادی تحت عنوان جریان مهاجرت مهارتی برای نیروی کار ماهر کانادا، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی و کارگران نیمه‌ماهر وجود دارد که این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

  • رده‌ی کارگران ماهر: این دسته مناسب افراد واجد شرایط و دارای مهارت است که پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند.
  • دسته‌بندی حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی : این دسته برای افراد دارای تجربه و پیشنهادهای شغلی واجد شرایط به‌عنوان پزشک، پرستار یا متخصصان بهداشتی مرتبط است. در این دسته ۱۱ شغل بهداشتی برای واجدین شرایط وجوددارد.
  • رده‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی :افرادی که در سه سال گذشته از یک دانشگاه یا کالج واجد شرایط کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند واز یک کارفرما در بریتیش کلمبیا پیشنهاد شغلی دارند در این دسته قرار می گیرند.
  • رده‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی : این دسته مناسب افرادی است که از یک برنامه‌ی کارشناسی ارشد یا دکترا در علوم طبیعی، کاربردی یا بهداشتی از یک مؤسسه‌ی آموزشی واجد شرایط در بریتیش کلمبیا فارغ‌التحصیل شده‌اند که البته هیچ پیشنهادکاری در این دسته مورد نیاز نیست.
  • رده‌ی کارگران ورودی و نیمه‌ماهر : این دسته برای کارگرانی است که متقاضی موقعیت‌های ابتدایی یا نیمه‌ماهر در صنایع گردشگری، مهمان داری، فرآوری غذا و یا حمل‌ونقل هستند. همچنین افرادی که در موقعیت‌های ابتدایی یا نیمه‌ماهر در منطقه‌ی توسعه‌ی شمال شرقی بریتیش کلمبیا زندگی و کار می کنند، اگر واجد شرایط باشند می توانند ازطریق این برنامه اقدام کنند

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا

اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا با سیستم مهاجرت اکسپرس انتری دولت فدرال، که درخواست‌های اقامت دائم را مدیریت میکند، هماهنگ است. بسیاری از جریان‌های PNP نیز از سیستم اکسپرس انتری استفاده می کنند و به آن‌ها «جریان‌های پیشرفته» می‌گویند.

اکسپرس اینتری کانادا بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS)، بر اساس فاکتورهای متعددی مانند سن، تحصیلات، تجربه‌ی کاری و توانایی زبان به داوطلبان مهاجرت امتیازی میدهد . از داوطلبانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند دعوت میشود برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. به داوطلبان اکسپرس انتری که نامزدی استانی از بریتیش کلمبیا دریافت میکنند، ۶۰۰ امتیاز CRS اضافی اعطا می شود که اساساً دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا در قرعه کشی اکسپرس انتری بعدی را تضمین میکند.

جریان مهاجرت به بریتیش کلمبیا کانادا | سوگیموتو ویزا

از طریق اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا امکان مهاجرت افراد دارای مهارت‌های زیر وجود دارد:
  •   دسته‌ی نیروی کار ماهر کانادا
  •   رده‌ی حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی
  •   رده‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی    
  •   رده‌ی بین‌المللی فوق لیسانس

کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

به‌عنوان یک کارآفرین، میتوانید از طریق این سه گزینه به بریتیش کلمبیا مهاجرت کنید:

مهاجرت کارآفرین، رده‌ی پایه : این دسته برای مدیران ارشد یا صاحبان مشاغلی است که قصد دارند در یک تجارت پیشنهادی در بریتیش کلمبیا سرمایه‌گذاری کنند.

مهاجرت کارآفرین، پایلوت منطقه‌ای : این دسته برای کارآفرینان بین‌المللی است که به‌دنبال ایجاد یک تجارت جدید در یک جامعه‌ی کوچک در بریتیش کلمبیا هستند.

دسته‌ی پروژه‌های استراتژیک : این دسته به شرکت‌های خارجی اجازه میدهد تا شرکت خود را در بریتیش کلمبیا راه‌اندازی کنند. حداکثر پنج نفر از کارکنان کلیدی مدیریتی، حرفه‌ای یا فنی میتوانند برای اقامت دائم در استان معرفی شوند.

چنانچه تمایل به مهاجرت به کانادا را دارید، بر اساس موقعیت خاص خود بهترین برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید. یک وکیل مهاجرت با تجربه مسلما میتواند به شما در انتخاب جریان مناسب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *