Search
Close this search box.
کانادا فرآیند جدیدی را برای استقبال از نیروی کار ماهر با تجربه کاری در مشاغل اولویت‌دار به‌عنوان مقیم دائم راه‌اندازی می‌کند. | سوگیموتو ویزا

فرآیند جذب نیروی کار ماهر در کانادا

فهرست مطالب

۳۱ مه ۲۰۲۳ – اتاوا – با وجود کارفرمایانی که مشتاقانه به‌دنبال پر کردن موقعیت‌های خالی بی‌شماری در سراسر کشور هستند، مهاجرت به‌عنوان یک قطعه‌ی حیاتی برای حل این معما ظاهر می‌شود.

با درک این واقعیت، دولت کانادا در حال ایجاد یک سیستم مهاجرتی است که به‌عنوان یک کاتالیزور برای رشد، توانمندسازی مشاغل، کمک به رفع نیازهای نیروی کار و تقویت جوامع فرانسوی زبان عمل می‌کند. در صورت ترکیب تمامی این عوامل، این تلاش‌ها تضمین کننده این است که کانادایی‌ها برای سال‌های آینده از رفاه اقتصادی و اجتماعی بیشتری بهره‌مند شوند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، امروز  راه‌اندازی برنامه انتخاب بر اساس دسته‌بندی را برای سیستم مدیریت مهاجرت اقتصادی کانادا، اکسپرس انتری، اعلام کرد. انتخاب بر اساس دسته بندی به کانادا این امکان را می‌دهد که برای مهاجران دائمی بالقوه با مهارت‌ها، آموزش یا توانایی زبانی خاص دعوت‌نامه صادر کند.

جزئیات بیشتر در مورد زمان دعوت برای دسته‌ بندی‌های فردی و نحوه ارسال درخواست در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

امسال، دعوت‌نامه‌های انتخابی بر اساس دسته‌بندی بر روی کاندیداهایی متمرکز می‌شود که این شرایط را داشته باشند:

  • تسلط قوی به زبان فرانسه یا سابقه کار در زمینه‌های زیر:
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • حرفه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM).
  • مشاغلی مانند نجار، لوله‌کش و پیمانکاران
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و کشاورزی و مواد غذایی

این طرح با فراخواندن تعداد زیادی از کارگران ماهر در این حوزه‌ها و انتخاب بر اساس رده‌بندی متخصصان مورد نیاز در بازار کار کانادا حمایت می‌شود. علاوه بر این، دولت کانادا با تمرکز ویژه بر مهاجرت فرانسوی زبانان، تضمین می‌کند که جوامع فرانسوی زبان می‌توانند به زندگی خود در کانادا با حفظ زبان رسمی مورد نظر خود ادامه دهند.

انتخاب بر اساس دسته‌بندی باعث می‌شود اکسپرس انتری به نیازهای متغیر اقتصادی و بازار کار کانادا پاسخگوتر باشد، در حالی که این سیستم مبتنی بر رویکرد سرمایه انسانی بالا است که مشخصه سیستم موفق مهاجرت اقتصادی کانادا بوده است.

این اولویت‌ها تمرکز خود را بر جذب نیروی کار ماهر با پتانسیل، برای ادغام و کمک به آینده  اقتصادی کانادا حفظ می‌کنند.

نقل قول‌ها

شان فریزر می‌گوید: «هرجا که می‌روم، صدای بلند و واضحی از کارفرمایان در سراسر کشور شنیده‌ام که کمبود مزمن نیروی کار را تجربه می‌کنند. این تغییرات در سیستم اکسپرس انتری تضمین می‌کند که آن‌ها نیروی کار ماهری را که برای رشد و موفقیت به آن نیاز دارند، خواهند داشت.

همچنین می‌توانیم اقتصاد خود را رشد دهیم و به کسب‌وکارهایی که کمبود نیروی کار دارند کمک کنیم و در عین حال تعداد نامزدهای مسلط به زبان فرانسوی را افزایش دهیم تا از سرزندگی جوامع فرانسوی‌زبان اطمینان حاصل کنیم. به زبان ساده، سیستم مهاجرتی کانادا هرگز به این اندازه پاسخگوی نیازهای اجتماعی یا اقتصادی این کشور نبوده است.»

نکات مهم

  • در ژوئن ۲۰۲۲، دولت کانادا تغییراتی را در قانون مهاجرت کانادا ایجاد کرد تا امکان انتخاب مهاجران بر اساس ویژگی‌های کلیدی که از اولویت‌های اقتصادی پشتیبانی می‌کنند، مانند تجربه کاری خاص یا دانش زبان فرانسه، فراهم شود.

الزامات قانونی برای استفاده از این اختیارات جدید شامل این است که وزیر قبل از ایجاد یک دسته جدید، با استان‌ها و مناطق، اعضای صنعت، اتحادیه‌ها، کارفرمایان، کارگران، گروه‌های مدافع کارگران، سازمان‌های شهرک‌ساز، و پژوهشگران حوزه مهاجرت در جلسات مشورت‌های عمومی شرکت کند. هر سال، IRCC باید در مورد دسته‌هایی که در سال گذشته انتخاب شده‌اند و فرآیند انتخاب، از جمله دلیل انتخاب آن‌ها، به پارلمان گزارش دهد.

این دسته‌بندی‌ها در پی رایزنی‌های گسترده با شرکای استانی و منطقه‌ای، سهامداران و مردم و همچنین بررسی نیازهای بازار کار تعیین شده است. لیست کامل مشاغل واجد شرایط برای دسته‌های جدید در وب سایت اداره مهاجرت کانادا موجود است.

  • انتظار می‌رود اولین دعوت‌نامه‌های دسته‌بندی برای درخواست در تابستان امسال ارسال شود.
  • مهاجرت تقریباً ۱۰۰ درصد از رشد نیروی کار کانادا را تشکیل می‌دهد و به رفع کمبود نیروی کار در بخش‌های کلیدی کمک می‌کند.
  • بر اساس آمار اداره  اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا، تعداد مشاغلی که با کمبود مواجه هستند بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ دو برابر شده است.
  • بر اساس توافق کانادا- کبک، کبک سطوح مهاجرت خود را باز می‌کند. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، پذیرش تحت برنامه فدرال با مهارت بالا بین ۳۴ تا ۳۰ درصد از کل پذیرش‌های فرانسوی زبان خارج از کبک را تشکیل می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *