Search
Close this search box.
آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری کانادا | سوگیموتو ویزا

آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری کانادا

فهرست مطالب

آخرین قرعه‌کشی اکسپرس انتری کانادا به تازگی برگزار شد. در قرعه‌کشی ۲۸۵ اکسپرس انتری، نمره CRS ۳۷۵ بود و ۳۸۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط برای انتخاب مبتنی بر داشتن مهارت زبان فرانسه دعوت شدند.

جزئیات قرعه‌کشی ۲۸۵ اکسپرس انتری:

تاریخ برگزاری: ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳

تعداد دعوت‌نامه‌های صادر شده: ۳۸۰۰

MIN CRS Score: 375

برنامه مشخص: مهارت زبان فرانسه (۱-۲۰۲۳)

قانون شکستن تساوی :۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ ساعت ۲۳:۴۹:۰۵

کمترین نمره CRS از سال ۲۰۲۱

در قرعه‌کشی ۲۸۵ اکسپرس انتری، ۳۸۰۰ دعوت‌نامه برای ارائه درخواست (ITA) به متقاضیانی با حداقل نمره ۳۷۵ در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) ارائه شد.

این یک قرعه‌کشی مبتنی بر دسته‌بندی بود که شامل متقاضیان با مهارت زبان فرانسه می‌شد، به این معنی که همه متقاضیان انتخاب شده در این قرعه‌کشی، مهارت زبان فرانسه خود را در پروفایل اکسپرس انتری مشخص کرده و حداقل نمره لازم را کسب کرده بودند.

برای تسلط بر زبان فرانسه، متقاضیان باید حداقل نمره ۷ را در هر ۴ مهارت زبانی در آزمون Niveaux de compétence linguistique canadiens کسب کنند.

این قرعه‌کشی همچنین ششمین قرعه‌کشی ماه ژوئیه است که رکوردی برای این ماه محسوب می‌شود. این دومین قرعه‌کشی مبتنی بر دسته‌بندی زبان فرانسه در این ماه نیز به شمار می‌رود. آخرین قرعه‌کشی برای مهارت زبان فرانسه در روز جمعه گذشته برگزار شد که نمره CRS آن ۴۳۹ بود. در مقایسه با قرعه‌کشی امروز، 64 امتیاز بالاتر بوده است.

اخیراً نمرات CRS قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی نسبت به آخرین قرعه‌کشی‌های تمام برنامه‌ای پایین‌تر بوده است. به عنوان مثال، حداقل نمره آخرین نفر قبولی| cut-off score امروز ۱۳۰ امتیاز کمتر از قرعه‌کشی تمام برنامه‌ای دیروز بود.

این امر به متقاضیانی که واجد شرایط قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی زبان فرانسه یا سایر قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی هستند، شانس بیشتری نسبت به قرعه‌کشی تمام برنامه‌ای برای انتخاب شدن می‌دهد.

هفته گذشته، اکسپرس انتری ۴ قرعه‌کشی جداگانه برگزار کرد که بیشترین تعداد قرعه‌کشی در یک هفته به شمار می‌رود. یکی از آن‌ها یک قرعه‌کشی غیرمنتظره تمام برنامه‌ای بود. ۳ قرعه‌کشی دیگر مبتنی بر دسته‌بندی‌های خاص شامل شغل‌های STEM، شغل‌های بهداشتی و زبان فرانسه بودند.

این قرعه‌کشی‌ها هر کدام حداقل  نمره آخرین نفر قبولی CRS پایین‌تری نسبت به قرعه‌کشی امروز داشتند. حداقل  نمره آخرین نفر قبولی  متعلق به قرعه‌کشی ۷ ژوئیه با دعوت از ۲۳۰۰ متقاضی با مهارت زبان فرانسه و حداقل  نمره  ۴۳۹ بود.

چرا مهارت‌های زبان فرانسه در کانادا مهم هستند؟

در سال‌های اخیر، دولت کانادا تلاش‌های خود را برای جذب مهاجران فرانسوی‌زبان به جوامع مختلف کانادا افزایش داده است.

برای افزایش رشد مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا و تشویق این دسته افراد به مهاجرت، دولت کانادا تا پایان سال ۲۰۲۳، هدف جذب مهاجران فرانسوی زبان در خارج از کبک را ۴.۴ درصد تعیین کرده است.

علت اصلی فشار برای افزایش مهاجرت فرانسوی‌زبان، کاهش جمعیت فرانسوی‌زبان در سراسر کانادا است. بر اساس آمار کانادا، درصد کانادایی‌هایی که در خانه به زبان فرانسه صحبت می‌کنند از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۱۹.۲ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. در واقع، نسبت فرانسوی‌زبان‌ها در تقریباً تمام مناطق کانادا از جمله کبک کاهش یافته است.

آیا اکسپرس انتری همچنان قرعه‌کشی‌های تمام برنامه‌ای برگزار می‌کند؟

بله، اکسپرس انتری در طول سال انواع مختلفی از قرعه‌کشی‌ها را برگزار خواهد کرد، نه فقط قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی. ۳ نوع قرعه‌کشی وجود دارد:

1. قرعه‌کشی عمومی دعوت‌نامه‌ها: قرعه‌کشی‌های عمومی دعوت‌نامه، بهترین متقاضیان در لیست انتظار اکسپرس انتری که واجد شرایط یکی از 3 برنامه اکسپرس انتری هستند را دعوت می‌کند. ۳ برنامه عبارتند از: برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)، برنامه متخصص مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).

2. قرعه‌کشی‌های اختصاصی برنامه: قرعه‌کشی‌های اختصاصی برنامه، بهترین متقاضیانی که واجد شرایط برنامه خاصی از اکسپرس انتری هستند را دعوت می‌کند. به عنوان مثال، IRCC اغلب قرعه‌کشی‌هایی را به طور اختصاصی برای برنامه نامزد استانی (PNP) برگزار می‌کند که تنها متقاضیان واجد شرایط PNP دعوت می‌شوند.

3. قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی: وزیر مهاجرت دسته‌بندی‌های خاصی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی خاص در سراسر کانادا تعیین می‌کند. پس از تعیین این دسته‌بندی‌ها، بهترین متقاضیان در لیست انتظار که واجد شرایط این دسته‌بندی هستند، دعوت خواهند شد.

چگونه می‌توانم برای اکسپرس انتری اقدام کنم؟

اکسپرس انتری یک سیستم مورد استفاده دولت کانادا برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم کانادا است. این برنامه از یک سیستم امتیازدهی به نام CRS برای رتبه‌بندی پروفایل‌های متقاضیان استفاده می‌کند.

فرایند درخواست در برنامه اکسپرس انتری شامل دو مرحله است. اولین مرحله ثبت پروفایل به همراه مدارک مورد نیاز است. مدارک مورد نیاز معمولاً شامل نتایج آزمون زبان، مدارک تحصیلی و گذرنامه یا مدارک مسافرتی هستند.

پس از ثبت پروفایل و دریافت دعوت‌نامه برای اقامت دائم کانادا، می‌توانید درخواست کامل خود را برای بررسی IRCC ارسال کنید. درخواست کامل باید شامل مدارک پشتیبان مانند معرفی‌نامه، مدارک هویتی اضافی، گواهی عدم سوءپیشینه و نتایج معاینات پزشکی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *